Mk2-16v Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Noen som har fått laget lexan ruter til bilen sin? Hvor mye koster det sånn ca.? Får man godkjent bilen med det lexan ruter? Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 da må jeg spørre, Hva er Lexan ruter? Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cozzie Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by mono da må jeg spørre, Hva er Lexan ruter? Ruter av en type plastikk. Skal vist være ganske dyrt. Tviler på at du vil få godkjent slike vinduer, da det kan gå ut over sikkerheten. Er ikke bare bare å knuse et vindu av Lexan. Siter - 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro - 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mk2-16v Skrevet August 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by Cozzie Ruter av en type plastikk. Skal vist være ganske dyrt. Tviler på at du vil få godkjent slike vinduer, da det kan gå ut over sikkerheten. Er ikke bare bare å knuse et vindu av Lexan. Tenkte ikke på det jeg ;) er vel en fordel å kunne knuse ruta hvis man havner uti en innsjø eller noe slikt. Siter "I'm so smart I'm practically retarded" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
exuz Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Originally posted by Cozzie Ruter av en type plastikk. Skal vist være ganske dyrt. Tviler på at du vil få godkjent slike vinduer, da det kan gå ut over sikkerheten. Er ikke bare bare å knuse et vindu av Lexan. Lexan er en form for plexiglass som feks. brukes i F-16 vinduer, så det sier seg selv at det skal en hel del til før det knuser. Siter []BMW 320i E30 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Decepe Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Forskjellen på lexan og plexi er at plexi er sprøtt og jævlig. Mens lexan er konge! Du kan kaldforme det og det er rett og slett genialt i forhold til plexi... Bytter vel bare til lexan hvis du skal kjøre på bane og bare hvis rutene ikke er bærende konstruksjon Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Originally posted by exuz Lexan er en form for plexiglass som feks. brukes i F-16 vinduer, så det sier seg selv at det skal en hel del til før det knuser. På F-16 er "bobla" ca 4 cm tykk og veier over 200 kg! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quack Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 Gikk laus på en 5mm lexand-plate med slegge en gang. Skulle liksom ødelegge den men det gikk ikke. Fikk vel slått et høl til slutt bare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 To ting...er grisedyrt...en 2000 x 1000 x 3 mm plate koster 2200kr....og du må i alle fall bruke Makrylon...altså ripefri plexi...ellers kan du ikke vaske den uten å få småriper i eninga.. Frontruta må være orginal. Plexi liker ikke vindusviskere...ikke Makrylon'en heller. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HotRod Skrevet Desember 26, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 26, 2010 da må jeg spørre, Hva er Lexan ruter? Lexan er mye likt Plexi, men har den egenskapen at den ikke gulner, ikke riper, den er tett på uknuselig (hvordan noen har klart å slå hull med slegge aner jeg ikke, har forsøkt selv...). Det fine med Lexan er at du kan få de godkjent som sideruter og bakrute. Lexan sprekker ikke, det gjør plexi. I kulde så kan plexi bli veldig farlig, det blir rene knivblader av den om den skulle sprekke. Men, hvorfor bytte til lexan, når det er billigere med orginale ruter. Eneste plassen i en bil jeg ville benyttet lexan er i basskasser og lignende - det er tett på resonasfritt på grunn av tettheten i lexanen. Hsls5ZPCUnE Polycarbonate = Lexan Siter Familie Ræser. Ulv i Saueskinn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.