Gå til innhold

Lexan ruter

Ranger emnet

Mk2-16v

Anbefalte innlegg

Originally posted by mono

da må jeg spørre, Hva er Lexan ruter?

Ruter av en type plastikk. Skal vist være ganske dyrt.

Tviler på at du vil få godkjent slike vinduer, da det kan gå ut over sikkerheten. Er ikke bare bare å knuse et vindu av Lexan.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Tviler på at du vil få godkjent slike vinduer, da det kan gå ut over sikkerheten. Er ikke bare bare å knuse et vindu av Lexan.

Tenkte ikke på det jeg ;) er vel en fordel å kunne knuse ruta hvis man havner uti en innsjø eller noe slikt.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Lexan er en form for plexiglass som feks. brukes i F-16 vinduer, så det sier seg selv at det skal en hel del til før det knuser.

[]BMW 320i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To ting...er grisedyrt...en 2000 x 1000 x 3 mm plate koster 2200kr....og du må i alle fall bruke Makrylon...altså ripefri plexi...ellers kan du ikke vaske den uten å få småriper i eninga.. Frontruta må være orginal. Plexi liker ikke vindusviskere...ikke Makrylon'en heller. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 years later...
da må jeg spørre, Hva er Lexan ruter?

Lexan er mye likt Plexi, men har den egenskapen at den ikke gulner, ikke riper, den er tett på uknuselig (hvordan noen har klart å slå hull med slegge aner jeg ikke, har forsøkt selv...).

Det fine med Lexan er at du kan få de godkjent som sideruter og bakrute.

Lexan sprekker ikke, det gjør plexi. I kulde så kan plexi bli veldig farlig, det blir rene knivblader av den om den skulle sprekke.

Men, hvorfor bytte til lexan, når det er billigere med orginale ruter.

Eneste plassen i en bil jeg ville benyttet lexan er i basskasser og lignende - det er tett på resonasfritt på grunn av tettheten i lexanen.

Hsls5ZPCUnE

Polycarbonate = Lexan

Familie Ræser.

Ulv i Saueskinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider