Gå til innhold

Bra ungdomsbil

Ranger emnet

Thomas189

Anbefalte innlegg

Originally posted by Thomas189

Fattern har en golf 1 med automat da! :op Kan jo kjøpe den men vil ha manuel kasse jeg! Typen til søstra mi har en 190E nå, så har han jo litt peil så hvis det er no problem kan jeg spørre han!

Bare å bygge om til manuell det.

Brukte VW deler kan skaffes overalt, f.eks http://www.norskbildelsenter.no ;)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 38
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by vagen

Hvis du skal gå mekken, så kjøp deg en FORD. Da får du *MASSE* gratis trening med å skru&pusse på dritt som detter av, knekker, ruster, går i stykker osv

Perfekt øvnings bil for folk som skal gå mekken.

haha ;)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden faren din jobber på bertel o steen ville valget vært enkelt for min del, gå for en gammel mercedes. de holder i massevis, og det er ganske staselige biler, selv de minste:) Ellers er jo saab 900 turbo noe som alltid dukker opp når jeg skal anbefalle noe.. hehe

:)

holder nok ikke mercedeskvalitet alt sammen, men de går bra, og holder lenge til å være turbobiler i prisklassen du er ute etter. forsikringspriser er heller ikke særlig mye, nå er det vel likevel endel år til du får lappen, ting kan ha endret seg da, både ene og andre veien. Golf er helt greie a til b-biler, men som de fleste andre, syns jeg det blir kjedelig. å sette sitt personlige preg på golf er det så mange som gjør, at det har vel minimal effekt spør du meg. Senking, 90-fanger og soting av vinduer liksom.. og evt. jetta-front ellerno sånt.

Ford ville jeg styrt unna til den prisen, blir endel mekking og skruing, men du har jo god tid:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg en 190E til ca 25.000 og styl+felger+lakk = 50000-70000 kommer ann på felger osv ;)

. og for guds skyld fiks understellet, den er jo mjukere enn 240 VELDIG mye mjukere. ser jo ut som om de skal velte i svingene viss de gir på jo. og timme den litt også da kansje ;)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JEG ville kjøpt en Astra GSI, men de ligger på mellom 60k-70k da. Og de kjører fletta av drittbiler som golf gti og enkelte andre såkalte gti-biler. Greia er om du har råd til forsikringa, ettersom det er en fresk versjon. Beste er nok om du bygger opp forsikringsbonusen din på et gammelt vrak registrert på deg selv, og så setter du bruksbilen din på foreldra dine for å spare penger på forsikring som ellers ville kosta deg fete summer. Lykke til ;)

Her er'e noe muffens..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare BMW e30 :D

316-323i, 325 er en del dyrere, men også et alternativ under 50.000.

Dette er en bil med bakhjuls-trekk som er ganske morsom om vintern, kjøper du 323 eller 325 så kan de være ganske morsomme om sommern også :)

Hvis du vil kjøpe en bil for å lære å skru, så 316-318 med forgasser. Disse har 8 ventiler og alt er veldig simpelt å sette seg inn i. Til og med morra di kan skru på den :D bare å kjøpe seg en sånn hainz bil bok så er du i gang :)

Det finnes masser av styling til de også.

Ellers så kan du kjøpe Opelen min hehe :D

BMW E46 Coupe

Toyota Corolla KE70 2-dørs

The best car safety device is a rear-view mirror with a cop in it... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VW Corrado!

VW sprekeste karosseri, + at bilen var forut sin tid, med masse utstyr som først kom i etterkant på de fleste andre biler.

Som eks. El takluke, el vinduer, el speil, el vinge, kjøre comp osv.

Selv om disse bilene har en del elektronikk, så er de forholdsvis enkle å skru på. Masse av delene går over fra Golf 2, så de koster ikke all verdens heller. Corradoer får du fra 35 000 kr til 195 (!) 000 kr (Corrado VR6 3.0 (blokka er borret opp))

Da får du også spreke biler, som ikke trenger stort mer enn senk og hjul for å se litt ok ut, med litt motor, og masse godsaker.

Også forholdsvis gode utgangspunkt for litt små trim hvis det er ønskelig.

Det finnes også uendelig mye forskjellig styling og trim til disse bilene, og de har ett sømmelig bensinforbruk.

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E30. Var min første bil, lærte en del av den om bilmwkk o.l. Dessuten var det en sjefsbil å kjøre for en "fersking" med den motore (318i). Har enda ikkje klart å gå vekk igjen fra E30.

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider