Gå til innhold

Kjøp av turbo bil?

Ranger emnet

El_diablo

Anbefalte innlegg

Turbobiler som er hjemmetrimmet ville jeg ha styrt utenom.

Siden noe av det viktigeste når man trimmer en Turbo er nok bensin (som hjemmetrimmeren ikke fikser).

Ellers så kan jo en butikktrimmet bil også være kiipt.. man trimmer jo ikke bilen sin for å kjøre pent... ;)

Største problemet er jo at all sjekking av motor/turbo betyr tildels mye skruing bare for å sjekke tilstanden.

(sjekke slark i lagere til Turboen, og tilstand på stempler/ventiler)

Det beste er nok å få tak i en velholdt orginal bil :)

Hvis du spesifiserer hva slags bilmerke du tenker på kan kanskje noen være mere konkrete...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Italiano power

Jeg tenker ikke på noe konkret, bare generelt. Alt fra gøybiler som Uno Turbo, Sierra Cosworth osv.

Til vanlige biler F.esk en 80-talls Saab 900 Turbo og Tdi biler. F.esk en gammal pajero,

gammal pajero turbodiesel bør du være forsiktig med. på 80-tallerne av disse ryker girkasser og dieselmotorer i ett sett. De er faktisk skkikkelig røtne. Mitsubishi byttet kasser og motorer som bare juling på garanti.

-fS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se an eieren

Ut ifra de biler jeg har hatt og sett på, så kan bilen gjerne ha blitt kjørt hardt så lenge eieren har passet på med hyppige oljeskift osv. Sjekk alltid om luftfilteret er rent, ser oljefilteret gammelt ut osv.. Full service historie er ikke nok etter min mening, oljeskift må gjøres oftere, heller en eier som har byttet olje hver 5.000 km enn en som har alle stemplene i serviceboka. Du må se an om du kan tro på det eieren sier da. Sørg alltid for at motoren er kald når du besiktiger bilen. Få eiere er selvsagt et pluss.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider