DeltaHF_Fan Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Hei.. Vurderer nå kjøpe meg en mondeo 2.0 glx -95... Bilen virket egntlig ganske strøken, men jeg la merke til at speedometer nåla ikke holdt seg stille, men dirra liksom hele tida.. Er det noen enkel måte å få fiksa det på, el vil det evt bli dyrt å ordne ellers? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ClusterOne Skrevet August 16, 2004 Rapporter Share Skrevet August 16, 2004 Høres ut som speedometerwire'en, men en '95 Mondeo har vel ikke det -eller?? Siter Volvo V70 D5 Premium 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jackpot Skrevet August 17, 2004 Rapporter Share Skrevet August 17, 2004 det er desverre helt normalt..! mondeoene fikk ikke elektrisk speedo før sent i '95.. du kan se om du har kabel eller elektrisk speedo ved å se hvor resett knappen til trip-teller'n er.. venstre side = kabel, høyre = elektrisk.. Siter '01 E39 530DAT '95 mondeo sedan www.fordmondeo.org www.mondy.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
australiaboy Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Jeg hade akkuratt samme problem for en tid tilbake da jeg kjøpte min 95 mod mondeo. Da skiftet selgeren speedometerwire'en, og den var helt fin igjen (det gikk på garantien, så jeg vet ikke prisen...). Men nå ar jeg samme problem igjen :( Er det noen som vet hvordan man skifter denne wire'en? mvh Jørgen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gungho Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Mener å huske at det kosta rundt 700 for deler på ford. Ikke no vanskelig å bytte selv. Siter Fårrd fårevver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 *off topic* Har ikke hatt slike probl. med fam. mondeo, men testa speed. i slik kontroll tavle etter veien som viser farta, nåla viste nøyaktig 70, tavla viste 70:) ganske greit det til å være 10år gammel bil (org. hjul) Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet September 4, 2004 Rapporter Share Skrevet September 4, 2004 Ja, det virker som om Mondeo viser den riktige farten. Holder jeg 80 km er det 79 km på fartstavlene. Dette er en 94/95 modell som også dirrer litt av og til med nåla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HansenRS Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 Originally posted by monteverdi Ja, det virker som om Mondeo viser den riktige farten. Holder jeg 80 km er det 79 km på fartstavlene. Dette er en 94/95 modell som også dirrer litt av og til med nåla. pøshj, bare du som ikke er flink nokk til å holde speedoen på 80 vettu :) Siter [-] `93 Mondeo Si Sport her kan du grille loffen din tralalalalaaa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
monteverdi Skrevet September 9, 2004 Rapporter Share Skrevet September 9, 2004 He-he, da er det kanskje ingen misvisning i det hele. Det er da bra Mondeo har noe som er riktig.:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg