Gå til innhold

Volvo i Kadett C Sedan?

Ranger emnet

Precious

Anbefalte innlegg

hey

Som sagt tidligere skal jeg kjøpe meg en Kadett C Sedan og da trenger man en større motor :D hehe

Hører jo at en getrag (eller.no) kasse fra volvo passer og at 240 bakakselen passer, så hva med resten av motoren?

En b21 eller b23?

Åssen er dette å godkjenne?

Noen som har gjort det før så en har noe å gå etter?

Må oppgradere bremser foran også selvfølgelig, men hvilke holder? Bak blir det jo bremser fra 240 også hvis en bruker 240 bakaksel vel?

mvh

Roy aka Precious

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Precious

hey

Som sagt tidligere skal jeg kjøpe meg en Kadett C Sedan og da trenger man en større motor :D hehe

Hører jo at en getrag (eller.no) kasse fra volvo passer og at 240 bakakselen passer, så hva med resten av motoren?

En b21 eller b23?

Åssen er dette å godkjenne?

Noen som har gjort det før så en har noe å gå etter?

Må oppgradere bremser foran også selvfølgelig, men hvilke holder? Bak blir det jo bremser fra 240 også hvis en bruker 240 bakaksel vel?

mvh

Roy aka Precious

gtrag er vel en betegnelse på diverse Opel girkasser, etter hva jeg har forstått?

Og 240 akslingen passer IKKE rett over, men Frode Englund, spesial lager disse akslingene sånn at de passer til Kadett..

Og foresten, hvorfor alltid putte noe annet enn opel motor i Kadettene?

Er det OPEL så er det Opel, og for ALL DEL ikke bland inn ford i det i tillegg !!

mvh

Lethal ;)

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

GETRAG er en girkasse produsent. Har lagd 5 trinnskassa til manta gsi og 5 trinns til monza/senator 3.0e. Henholdsvis Getrag240 og Getrag265.

Ok, det er sånn det funker ja..

Men de har ikke laget noe til volvo vel?

---- Power is nothing without control----

Ta en titt innom http://www.akutt-galskap.com(nede)

- 1984 Volvo 240

- 1976 Opel Kadett C 2.2i (Prosjekt)

- 1979 VW Golf Mk1 (Turbo prosjekt)

- 1983 Ford Sierra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. Jaja, har lest en del feil her antagelig.

Men hadde sin praktiske grunner med mekkinga om det var mulig å putte i volvomotor.

Men da for en leite videre, hehe.

Takk for alle svarene.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...

ok først til å få det klar... skal den på en offentlig vei..

vist nei.. fyr løs stapp hva du klarer å stappe i den.

vist ja , så er svar nei kanske og money money....

man kan ikke hive på hvilken som helst bakk aksel ascona/manta a går men er 10mm breiere , ascona/manta b 75mm osv ,og noen volvo KAN fåst til å passe men då må du helst ha 4link med andre ord dyrt...

eg anbefaller deg heller å moneter noe kvalitett i bilen feks OPEL... eg har sjølv nettop kjøpt 2.0s ascona motor m girkasse og allt til kun 700kr så kan man gjøre mye gøy med resten av penge, eks trimming.

ha et konkret plan og hva skal du oppnå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikkje bare bruke Kadett C 1600 understell, da? Passar rett på. Greit; er vel dyrt og litt vrient å få tak i, men då blir det lettare og trolig bedre. For slik som mellomakslingen må vel kappast og limast uansett, fordi det er større avstand på ein 240. Og kanskje større mulighet for å få det godkjent. Min meining vertfall...

Old Kadetts never die!

Lenke til kommentar
Del på andre sider