Gå til innhold

Gullet selges..... 200SX RS13 1990

Ranger emnet

200SX_RS13

Anbefalte innlegg

Med kemneren, og et par andre på nakken ser det ut for at jeg må tenke på å selge gullet.

Bilen fremstår som følger:

202.000km. Uten ABS og AC.

Bilen er av Sveitsisk opprinnelse og har derfor skvettlapper og lyktespylere.

Jeg fikk bilen inn til landet i 98. Det var en tidligere eier på den (bilen ble kjøpt privat).

Etter en frontkollisjon (ingen skjevheter) ble frontstykke + panser skiftet og bakluka ble sveist + WRC spoileren montert. Arbeidet ble utført av Nissan samt Hinna lakkering og er av bra kvalitet.

Frontrute ble skiftet i mai, da ble også rust langs vinduskarm fikset og taket lakkert (EB Autoservice, Klepp).

Bilen har ikke hatt andre skader og har blitt nitidig passet på av begge eiere.

Det finnes noe rust på skjøten i kanalen på høyre side samt ei rose på skjermbuen bak på høyre side.

Dette var planlagt utbedret i vinter, men det ser ut for at jeg ikke får sjansen til det.

Motor mods...:

Jeg har ikke gjort så mye med motoren, men per i dag har den Mine's modifisert hjerne (bygget for for en bil med T28BB turbo og mappet til 1.2 bar. Denne informasjonen er tilgjengelig fra Mine's fordi hver hjerne er nummerert og signert).

Mekanisk boostkontroller, KN57 filtersats, Turbo XS dump.

Elektrisk 14" alu vifte.

Turboen er orginal og hverken den eller motor har vært overhalt noensinne. Servicer er fulgt opp hos merkeverksted!

3" Downpipe/catreplacement rør, Remus potte/endestuss (orginalanlegg finnes for EU kontroller etc.)

Motoren har blitt målt til 212hk og 265nm @ 1.1 bar for litt over ett år siden.

Oppheng etc.:

Bilen kom til landet med senkefjærer av ukjent type, senker ca 35mm.

Bremsene foran er oppgradert til Blackdiamond skiver (borret/slisset), standard bak.

Stab stag foran og bak.

Felger/dekk:

17 x 7.5" Azev A felger med Semperit 215x45 framme og 225x40 bak.

Felgene ble kjøpt inn i fjor påske og er nesten helt som nye. Dekkene har godt med spor igjen.

Gode vinterdekk på svært pene orginal lettmetall felger.

Interiør:

1998 S-14A seter i sort skinn. Bakseteryggen er tilpasset til å fylle ut helt i bredden.

Dører og hanskeromslokk trukket i sort skinn.

Momo Millenium ratt.

Momo Combat Evo girkule i krom og skinn.

AutoGauge Boostmeter.

HKS Type 1 Turbotimer

Sorte "Nismo" matter (ikke orginale)

Stereo:

Kenwood KDC7060 Headunit med "stealth front", inkl. fjernkontroll på ratt.

Kenwood KDC-C465 FM 6CD changer

Rockford Fosgate front høyttalere som passer i orginalhullene (husker ikke type).

Hvis ønskelig kan en ukjent type aktiv sub "tube" følge med. Denne lå i bilen når jeg mottok den og hjelper litt på, men ikke mye

Styling/karosseri:

Jeg har begrenset dette til Kouki baklys + senterplate og WRC spoileren. Hvite blinkers framme.

Jeg har vært med i 200SX OGN siden begynnelsen og medlemmene der kjenner bilen vet at den er et ganske pent eksemplar. Jeg har vel en liten fetisj om å holde motor og bil ren og pen og jeg har fått svært gode tilbakemeldinger på den både på treff og i gata.

Bilen er IKKE rånekjørt og har bare hatt noen korte turer på bane. Forrige eier var 35 og jeg er nå 38.. Ingen fjortisracing her

Det er med uvilje at jeg nå vurderer salg, men må man så må man......

madsk04.jpg

madsk01.jpg

madsk02.jpg

madsk03.jpg

Bud ønskes, prisantydning 90.000,-

Kontakt: Mads på 482 03 460 eller MSN: bear0ne@hotmail.com for mer info.

Ingen annonseselgere eller useriøse henvendelser takk :)

Medlem #10 i 200SX OGN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider