Gå til innhold

Hva skal du gjøre med bilen over vinteren?

Ranger emnet


Håkon A

Anbefalte innlegg

Originally posted by Era

 

Se her ja da blir det fart i glassfibern gitt.

 

Men du bremser til bilen din er billig så det holder da.

 

Jeg og Ratata bestiller nye C5 Calippere m/detaljer denna uka de passer rett på bilen din med et lite distanse stykke og du kan bruke skivene også da får du 13" (330mm) skiver det burde hjelpe.

 

Jeg hadde kjøpt bremser først da det trengs med den effekten du får.

 

Blir nok kraftigere saker enn C5 Calippere..

 

For å si det sånn, kompressor fra selveste Lingenfelter, og bremser levert av DRM.. (de kraftigste bremsene dem leverer ja..)

Og lystgasskit.

Alt sammen, ferdig montert kommer på under 100k, men det er nok isåfall sånn at det blir 18" felger og, og det koster jo litt.

 

Men det er bare noe jeg vurderer så smått nå, og jeg kan ikke love at det blir noe av akkurat.. Kommer veldig an på hvordan cashflowen blir fremover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har 3 prosjekt faktisk!

 

Det første er å få Starionen i toppstand til våren. SKal pusse litt her og der (få vekk små rustflekker), polere insuget og bytte en pakning der som jeg mistenker at lekker og finne en vannlekasje i fronten..

 

Så har jeg Bilcross bilen, min ROSA 244! Den holder jeg på å bygge nå, og satser på å få den i gang.. Blir nok litt porting og fresing, masse polering av insuget og kanskje noe mer snax?

 

Så har jeg enda en 240 (vinterbil), som kanskje får litt sveis på seg.. Problemet er at jeg må ha noe å kjøre i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Corvette

 

Blir nok kraftigere saker enn C5 Calippere..

 

For å si det sånn, kompressor fra selveste Lingenfelter, og bremser levert av DRM.. (de kraftigste bremsene dem leverer ja..)

Og lystgasskit.

Alt sammen, ferdig montert kommer på under 100k, men det er nok isåfall sånn at det blir 18" felger og, og det koster jo litt.

 

Men det er bare noe jeg vurderer så smått nå, og jeg kan ikke love at det blir noe av akkurat.. Kommer veldig an på hvordan cashflowen blir fremover..

 

Så det blir AP da eller Alcon?

Det er vel det eneste som er hakket råere.

 

Men så har du noen hundre kg bil mer og stoppe en meg så da trenger du det ;)

 

Oppgraderer for og bakstillig også da eller? for det tåler ikke den effekten du planlegger der.

 

Hehe ja planer ja Lindvall ringte her i sta og ville selge den gammle motoren i Opel sin 302 med dobbel turebo på 900+hk hmmm kanskje det er no for meg :D :D :D

 

Han fortalte litt om Porscha den blir Rååååååå så til sommern blir det morro hehehe.

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda,har nok å gjøre jeg.

Natta før første gatebil på Rudskogen i år hadde jeg den verste utforkjøringen i manns minne på en øde svingete strekning.

Resultatet ble den mest bøyde bilen i bygda.

Jaja, tenkte jeg etter å ha tilbrakt en uke på sykehus,her er det bare å få seg en ny bil å begynne på.

I og med at det dreier seg om en -82 242 tenkte jeg at dem er det jo flust av.

Men neida,fikk ikke tak i en eneste,så da var det bare å plukke ren vraket og få karosseriet på en jigg.

"At han gidder" tenker sikkert dere som leser dette,men saken er at bilen er godkjent med turbomotor,senking,spacere,andre hjul,både 17 og 18 toms.

Så nå står karosseriet der ferdig rettet,skal begynne å sveise og gjøre i stand til lakkering osv.

Sjekket samtidig opp motoren så den er i stand til året,en 2,5 liters 8-v motor på 546 hester og 680 nm v/5250 rpm.

Den sitter der sammen med en 6-trinns kasse fra en 97-Camaro,så dette er moro å kjøre med,så lenge man holder seg på veien.......

Bakakselen har diff-brems og 4,56 utv,så jeg må gire ofte.

Jaja,nok skryt for idag,

 

Bånn gass!!

 

Hilsen Henning

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

323 gtren blir nok som den er.. trenger nye sommer dekk..

 

Håper på og få cosworthen på veien med noe driverk som holder.

 

Skal vel begynne med et bmw proskjekt med en gammel 320i som kansje kommer til og bli litt grom vis penger strekker til..

kommer med 525motor i første omgang, så har æ en turbo liggende og så kansje det kommer litt nos i tilegg.

Men det kommer jo litt and på peng..:D :D :D

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis settes planene i gang nå i løpet av vinteren. Da blir justerbart senkesett, spesialbygd eksos fra ferrita og chip. Eksosanlegget er jeg veldig spent på, skal prøve på 3,5" hele veien uten kat. Se hvordan det blir med plass og lyd. Målet er go`lyd, "eldkvastar" og mer power. Det blir også masse annet, men det tar nok en stund å gjennomføre. Nye stoler skal jeg ihvertfall ha, 4 punkt +++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke tnkt til å gjøra en dritt.... skal vel bytte ei lyspære eller to, fylle litt bensin og litt div. men neste vinter settes ett stort prosjekt igang. hadde tenkt til å begynne nå,men økonomien sa noe annet gitt! banken eier fortsatt litt av den brakka jeg kjører nå :mad: ! så jeg får vel blidgjøre dem før jeg gjør meg sjæl fornøyd vel!!

sierra sedan cosworth skall ønskes kjøpt....

int. i rs 500 kasse og cluthus også

 

let's race!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg har mange planer, noen jeg SKAL gjennomføre, og noen som gjennomføres hvis jeg får råd. Jeg er jo tross alt ikke rik...

 

Dette er ting jeg skal gjøre samma faen (stakkars feriepenger :D )

 

- Ny,sterkere clutch

- Ny eksos: 3" eller 4" downpipe, 3" rør fra downpipe, og kun bakdemper av verste japse-type. Det blir fett :D

- Sellholms høydejusterbart understell. Jeg bestemmer selv standardhøyden på understellet, og det kan justeres 20 mm i begge retninger. Et annet alternativ er å kjøpe deler hos Kollevold, for så å sette det sammen selv. Skal bestemme meg på dette i løpet av neste uke.

- GReddy E01 boost-controller. Fet liten sak med masse muligheter.

- Porting av topp

 

 

Ting jeg kanskje skal gjøre.

 

- 6-punkts veltebur. Har et på hånden, og jeg kommer sikkert til å kjøpe det.

- Nye kammer

- Ny girkasse. Flere alternativer er underveis, jeg får se hva lommeboken tillater.

- Nye stempel og råder + andre småting det er greit å gjøre når man først er oppe med motoren.

- Kanskje nye felger, "alle" GT-R her i landet har like felger som meg :)

 

Nye planer legges hele tiden, noen er ganske høytsvevende mens andre er realistiske. Den som venter får se :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår