Gå til innhold

Stereoanlegg i Audi 80 92'

Ranger emnet

Raphaug

Anbefalte innlegg

Har bestillt høytalere og alt utstyret for å mekke anlegg.

Lurer på hvordan jeg skal kobble subbene på forsterkeren for å få best lyd.

Her står info om subbene som er kjøpt på http://www.ljudia.no(har 2):

Legenden er nå tilbake, nå enda bedre. BX-serien finns i to serier. BX-P serien er den mest brutala og påkosta serien med utrolige stabile korgar støpte i aluminium (patentsøkte). Ordentlig kraftig dobble magneter. Helt ny konstruerte 2-lagers koner i kolfiber og papp. Aluminium dustcup som gjør konen stivere og lyden enda kraftigere. FAT-surround opphengte koner som gjør at du får ekstra lang slaglengden. BX-T serien har en lekker designet korg i Aluminium. Coatad pappkon som er FAT-surround opphengt. Kraftige dobble magneter. Begge seriene har dobble 4 Ohm:s 4-lagers kaptontalspolar. Talspolarna ventileres gjenom magneten og via polplaten for ekstremt bra avkjøling.

Ekstremt 12" subbasselement for deg som vil ha det værste. Dobbelstakkede 70 Oz magneter. 3" 4-lags kapton talespole. sølvpletterte lyntilkoblinger. Fungerer bra i smålukkede eller portede kasser. Effekt: 800 Watt. Følsomhet: 89 dB. Frekvensområde: 25-300 Hz. Imp: 2x4 Ohm. Rek delefrekvens: <150 Hz. Qts: 0,56. Vas: 56 l. Fs: 29 Hz. Yttermål: 324 mm. Baffelhull: 285 mm. Dybde: 175 mm. Vekt 10,6 kg.

...................................................................................................

Forsterkern er kjøpt på http://www.lydibil.no (den på 1600w):

Rip 796 4x180w i 4ohm, 4x400w i 2ohm mono 2x800w,

• Tri-mode operation

• Line outputs

• VU meters (power level)

• Variable high & low pass crossovers

• Cooling fans

• 0-+18dB Bass Boost

• Remote subwoofer level control

• Gain control

• Line and speaker level inputs

• Power and Protection LEDs

• MOSFET power supply

• 0-180 degrees variable phase shift control

Monopower er oppgitt i 2 ohm

Høytaler kittet er et Cadence 60 amper kit:

6 meter 21mm2 rød strømkabel

1,2 meter 21mm2 blå jordingskabel

5,1 meter RCA/phono kabel, dobbeltskjermet, gullbelagte plugger

9 meter 1,5mm2 høyttalerkabel

3,6 meter 2,5mm2 høyttalerkabel

.......................................................

Skal jeg serie eller brokobble?

Skal ha 6*9 høytalere på forsterkeren også.

Hvis noen har noen tegninger om hvordan jeg skal kobble dette så ville det vært fint:)

Audi 80 1.8S 90'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Raphaug

Her står info om subbene som er kjøpt på http://www.ljudia.no(har 2):

Legenden er nå tilbake, nå enda bedre. BX-serien finns i to serier. BX-P serien er den mest brutala og påkosta serien med utrolige stabile korgar støpte i aluminium (patentsøkte). Ordentlig kraftig dobble magneter. Helt ny konstruerte 2-lagers koner i kolfiber og papp. Aluminium dustcup som gjør konen stivere og lyden enda kraftigere. FAT-surround opphengte koner som gjør at du får ekstra lang slaglengden. BX-T serien har en lekker designet korg i Aluminium. Coatad pappkon som er FAT-surround opphengt. Kraftige dobble magneter. Begge seriene har dobble 4 Ohm:s 4-lagers kaptontalspolar. Talspolarna ventileres gjenom magneten og via polplaten for ekstremt bra avkjøling.

Ekstremt 12" subbasselement for deg som vil ha det værste. Dobbelstakkede 70 Oz magneter. 3" 4-lags kapton talespole. sølvpletterte lyntilkoblinger. Fungerer bra i smålukkede eller portede kasser. Effekt: 800 Watt. Følsomhet: 89 dB. Frekvensområde: 25-300 Hz. Imp: 2x4 Ohm. Rek delefrekvens: <150 Hz. Qts: 0,56. Vas: 56 l. Fs: 29 Hz. Yttermål: 324 mm. Baffelhull: 285 mm. Dybde: 175 mm. Vekt 10,6 kg.

...................................................................................................

Forsterkern er kjøpt på http://www.lydibil.no (den på 1600w):

Rip 796 4x180w i 4ohm, 4x400w i 2ohm mono 2x800w,

• Tri-mode operation

• Line outputs

• VU meters (power level)

• Variable high & low pass crossovers

• Cooling fans

• 0-+18dB Bass Boost

• Remote subwoofer level control

• Gain control

• Line and speaker level inputs

• Power and Protection LEDs

• MOSFET power supply

• 0-180 degrees variable phase shift control

Monopower er oppgitt i 2 ohm

Høytaler kittet er et Cadence 60 amper kit:

6 meter 21mm2 rød strømkabel

1,2 meter 21mm2 blå jordingskabel

5,1 meter RCA/phono kabel, dobbeltskjermet, gullbelagte plugger

9 meter 1,5mm2 høyttalerkabel

3,6 meter 2,5mm2 høyttalerkabel

.......................................................

Skal jeg serie eller brokobble?

Skal ha 6*9 høytalere på forsterkeren også.

Hvis noen har noen tegninger om hvordan jeg skal kobble dette så ville det vært fint:)

Hvorfor ikke spørre den eller de butikkene som solgte deg dette anlegget?? de bør jo vite sånt.

Kan de ikke hjelpe deg med noe sånt ville jeg aldri ha handlet der.

Mvh

Roy

Kun råeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Originally posted by Raphaug

Du har kommet litt ut i feil retning her, hehe..

Du skulle spurt før du kjøpte, siden det kan være stor forskjell på hvor bra f.eks en sub spiller i din bil i forhold til min bil..

Men når du først er kommet dit du står nå så anbefaler jeg deg å spørre butikkene du kjøpte varene i, med tanke på at de fleste her på forumet sikkert ikke kjenner så bra til utstyret du har handlet..

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider