Gå til innhold

Koking/trykk i vannbeholder

Ranger emnet


Excaliburz

Anbefalte innlegg

Heihei....Jeg har et problem(eller flere) med motorn i min scorpio 2.8i.

Problemet er det at den koker etter bare 5minutters kjøring eller 10minutters kjøring på tomgang.

 

Når jeg skrur av lokket til vannbeholderen er det trykk i den og vannet koker, selv etter at jeg har skiftet rediatoren(som det var sprekk i) og etter at jeg har skiftet toppene, vannpumpa og termostat. Vil så gjerne beholde bilen min for den går jo så bra også elsker jeg lyden på den!!

Får også olje i kjølesystemet.

 

Kan noen hjelpe meg? Har stor mistanke om at et kanskje er sprekk i blokka, kan det stemme? Skal prøve med komptester for å se.

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

hadde du på paknings sement osv da? skrudde til med riktig moment osv?

 

Har du varmkjørt den veldig i det siste? i beste fall så er d bare toppakkningen, men trolig så er toppen gåen.. men det finner du i bøtter å spann i hele norge til den motoren slik at det får du for en billig penge...

 

Må egentlig bare skru den av og trykkteste den for å finne dette ut..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toppene var det ikke sprekk i for de var det siste jeg sjekket nå, da jeg kjøpte meg to nye topper og satte på med nytt slipesett(toppakinger, ventiltettere osv). Jeg fikk vasket og gjennomlyst de nye toppene for å sjekke om de var hele og det var de, de er også nyoverhalt for det gjorde jeg selv før montering. Alle flater er plane.

Alle skruene som skulle med moment ble skrudd med riktig moment(har skjema).

 

Sjekket også planheten på blokka og den var så å si helt perfekt den(var et lite hakk i den som ble fylt inn).

 

Oljekjøleren? Er det oljekjøler på bilen min da? Er ikke de eksterne da?

Og kan denne gjøre at bilen koker?? Og skaper trykk i beholderen?

 

Skal som sagt få luftet systemet og sjekke om det kanskje kan være dette som skaper kokingen(disse er et rent he...te å lufte).

 

Flere muligheter?

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mambo

hadde du på paknings sement osv da? skrudde til med riktig moment osv?

 

Håper ikke han hadde paknings sement på toppakninga da..;)

 

Men få tatt en måling av hc i kjølesystemet.

 

Men tipper du må av med toppene igjen.:(

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

 

Skal som sagt få luftet systemet og sjekke om det kanskje kan være dette som skaper kokingen(disse er et rent he...te å lufte).

 

Flere muligheter?

 

Mvh. Kim Henriksen

 

Kan være en ting det og ja, men oljen stemmer ikke med dette?

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle de motorene jeg har hatt opp så har blokka aldri vært helt rett. de har som regel hatt en liten skevhet, noe som ikke er enkelt å se uten å ha blokka i en fresemaskin.. så jeg setter litt på det..

 

håper ikke pakningsement er brukt.. det er ikke bra.. man burde spraye pakningen med kobberpasta spray før en monterer den.. da holder det lenger. Er et gammelt rallycross triks/tips som jeg har fått av jens hanestad..

 

Men er det olje i vannet så er det jo få muligheter på hva det kan være.. sprekker eller topppakning er mine tips..

 

men ble systemet renset skikkelig og ble det skiftet all kjøleveske? kan jo være igjen noe fra før der?

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Kjetilr

alle de motorene jeg har hatt opp så har blokka aldri vært helt rett. de har som regel hatt en liten skevhet, noe som ikke er enkelt å se uten å ha blokka i en fresemaskin.. så jeg setter litt på det..

 

håper ikke pakningsement er brukt.. det er ikke bra.. man burde spraye pakningen med kobberpasta spray før en monterer den.. da holder det lenger. Er et gammelt rallycross triks/tips som jeg har fått av jens hanestad..

 

Men er det olje i vannet så er det jo få muligheter på hva det kan være.. sprekker eller topppakning er mine tips..

 

men ble systemet renset skikkelig og ble det skiftet all kjøleveske? kan jo være igjen noe fra før der?

 

Brukte ikke pakningssement av noe slag nei, dårlig erfaring med slikt...

toppakningen er ikke gåen for den er nettopp skiftet, motoren koket når jeg startet bilen etter montering av nye toppene(med nutt pakningssett) bare når den gikk på tomgang i 10 minutter og jeg skulle flytte bilen 2meter framover. Så nekter og tro at toppakningen er røket...i såfall må det jo være en go grunn til at den har skulle røket 3 ganger da...(den første når jeg kjøpte bilen, den neste jeg skiftet for å sjekke om det var pakningen og den siste nå når jeg skiftet toppene).

 

Systemet ble grundig gjennomskyllet fra alle mulige inngangshull, sto med hageslange og skyllet gjennom i 5-10 minutter på flere plasser i systemet, så det skal nok være renset skikkelig vil jeg tro.

 

Tror nok det sannsynligvis er blokka jeg åss....kan ikke være annet enn den nå etter det jeg vet iallefall...

Noen som vil hjelpe medd og skifte motorblokk? ;)

 

Mvh. Kim Henriksen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Excaliburz

Takker for alle svarene.

Jeg tror nok det blir sånn at jeg enten kvitter meg med bilen eller får i meg en hel motor.

Noen som har en å selge kanskje?

 

Mvh. Kim Henriksen

onfiredevi

 

Høgeriet har sikert en motor til deg;)

For å bli gammel og klok må du ha vært ung og dum en gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår