Gå til innhold

Hjelp til CIH turbobygge.

Ranger emnet


fluid

Anbefalte innlegg

Har fått tak i turbo og grenrør til cih, og hadde tenkt til å bygge en turbomotor i løpet av vinteren. Budsjett: minst mulig:)

 

Blokk: 19s med 19n stempler

Topp: 20s porta og større ventiler

Turbo: Garret TB03 med integrert wastegate.

IC: Sierra Cosworth

 

Så et par spørsmål:

 

Innsprut/forgasser?

Har en 32/26 weber gasser, tenkte på å konvertere den til å tåle trykk, hvilke pakninger/o-ringer må jeg bytte?

 

Kan jeg bruke 19E sprut med progressiv bensintrykkregulator og større dyser, hva må evnt moddes for å bruke det?

 

Hva blir enklest å bruke? Har ikke tenkt til å kjøpe datasprut til 15k eller bygg-selv sprut. Man tager vad man haver:) Dette skal ikke bli no 400hk+ greier.

'99 BMW 520iat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

drturbo: solex fra b21at ?

 

classic: hvorfor? ere enklere? trenger jeg ikke tillegssprut eller holder det med prog. trykkregulator ?

 

kan sikkert funke greit om du får tak i en trykk gasser og,

men personlig ville jeg gått for insprut med trykkvakter fra saab.

eventuelt sette på større dyser i fra f.eks b20.

(har hørt at de har slangekobling, men har ikke sett det selv)

 

kan lage et primitivt oppsett med en eller flere tilleggsdyser som kobler seg inn på et gitt antall bar.

greit med dyser med slange tilkobling da.

en oljetrykksbryter kan f.eks brukes for å aktivere dysene.

(mener de "skrur seg på" ved ca. 0.4 bar)

 

dobbeltvirkende vakumklokke i fra saab turbo er kjekk og ha,

den senker tenninga også.

 

men det holder sikkert med proggresiv regulator om du finner noen store nok dyser som passer i 2.0e insuget.

 

skjekk forresten http://www.opeltuners.com -> articles -> turbotuning of ascona (eller noe slikt)

 

finner som snakker engelsk på det forumet der og :D

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by fluid

Takk! Digg når noen svarer litt utfyllende.

 

Er det samme sprut/innsug på 19e og 20e ?

 

orginal insprut til 1.9 har jeg ikke sett live.

det er ganskje sjelden,

kom bare på kadett c gt/e, manta a gt/e og på ascona a (bare i usa)

(muligens på rekord e1 og?)

 

på 1.9e satt det L-Jetronic

på 2.0E satt det først L-Jetronic og senere LE-Jetronic.

så det kan være samme sprut, og det kan være forskjellig.

 

er uansett ikke store forksjellen på de to, men ikke alle komponenter går om hverandre.

LMM er ikke lik, og dyser passer heller ikke om hverandre.

 

Les mer om dette på http://www.opeltuners.com -> articles -> opel F.I. Systems.

der står det også hvilke dyser du kan bruke for mere cc til de to forskjellige sprutene.

 

insug passer om hverandre på 1.6-2.0

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår