Gå til innhold

Bytte lambda til wideband?

Ranger emnet

realace

Anbefalte innlegg

Hei!

Iogmed jeg skal montere inn enn aem A/F måler som trenger wideband sensor. Er d noen som vet om man kan bare bytte ut en orginal lambda og monter inn bosch sin wideband istede? Slik at motorstyring og aem kan dele på signalene.. Eller må jeg sveise på en ny muffe til den A/F måleren?

Mvh Realace

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok sveise på en ny gjenge ring til WB lambda sonden. Er ikke samme signaler ut fra en WB som fra en NB.

EDIT: Hvis det er orginalt en WB sonde på bilen kan du kanskje bruke den som sitter der hvis den er kompatibel med AEM A/F måleren.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VEPSEN

Du må nok sveise på en ny gjenge ring til WB lambda sonden. Er ikke samme signaler ut fra en WB som fra en NB.

EDIT: Hvis det er orginalt en WB sonde på bilen kan du kanskje bruke den som sitter der hvis den er kompatibel med AEM A/F måleren.

Hei!

Jeg trudde bare at forskjellen var at WB har større arbeidsområde mot NB. Tviler på at evo'n har WB orginalt så da er det vel ikke annet å gjøre enn å sveise inn ny muffe. Suger å putte inn en luftbremse til.. :mad:

Mulig jeg kan koble på O2 simulator på den orginale slik at jeg kan bruke den orginale til WB..

Takker for svar

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider