Gå til innhold

Fram fanger (type 90)

Ranger emnet

R|ppeR

Anbefalte innlegg

Skal montere tåkelysa mine nå, da må framfangeren av!!

Men det er vist enklere sagt en gjort, finner ikke noen festeskruer...å det er vanskelig å se under, særlig når jeg ikke får jekka den opp(får ikke tak i jekk før i kveld nemlig)!

TIPS?!?!?

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sitter i 2 bolter på hver side av fremre bærebro (travers), med 17/19mm hode.

Traversen må jekkes oppunder for å støtte motoren når fangeren er av. Det kan lønne seg å demontere den fremre plata under, jeg måtte det for å få jekken til å stå stødig på traversen.

Det er også en annen mulighet for å få den av, men denne er mye mer plundrete:

Skru ut blinklysene i fangeren og føl deg fram til 2 10mm muttere på hver side av bilen, disse skal løsnes. Deretter kan du ta av fangeren uten å støtte opp motoren.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by KooPa TropA

Den sitter i 2 bolter på hver side av fremre bærebro (travers), med 17/19mm hode.

Traversen må jekkes oppunder for å støtte motoren når fangeren er av. Det kan lønne seg å demontere den fremre plata under, jeg måtte det for å få jekken til å stå stødig på traversen.

Det er også en annen mulighet for å få den av, men denne er mye mer plundrete:

Skru ut blinklysene i fangeren og føl deg fram til 2 10mm muttere på hver side av bilen, disse skal løsnes. Deretter kan du ta av fangeren uten å støtte opp motoren.

står diss muttrene horrisontalt? var et helvette å komme til i allefall...!!

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En horisontal og en vertikal på hver side.

Den ene sitter mot midten av bilen og ca samme høyde som åpningen til blinklyset, denne er festet på en plate som sitter bak plastikken på fangeren. (vertikalt)

Den andre sitter også mot midten av bilen, den sitter lavere enn åpningen til blinklyset, denne sitter horisontalt.

Når du først får løsnet disse mutterene får du nok et problem ettersom dette er gjennomgående bolter og boltene er flate på enden. De er ca 15-20mm lange. Du må holde dem på plass med fingeren så du ikke bare drar boltene rundt. Dette hvis de har sittet på en stund og har begynt å få litt rust på seg.

Du burde velge første alternativ.

Hadde jeg bodd nærmere kunne jeg kommet og hjulpet deg.

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var grøfte lysene i fangern, etter kretaiv bruk av dremel multi, aufilblad, tapetkniv, masse forskjellig skiver,skruer og muttrer, og en god porsjon muskelkraft! de feste brakketne var ikke akkurat som hånd i hanske.....

er det en bestemt kontakt som passer på sokkeln på lyset, eller er det bare å bruke småe kabelsko? de "vanlige" ble for store!

mens jeg holdt på å rotet neddi motorrommet fant jeg jaggu en løs ledning, den kom fra forgassern, der er kanckje løsningen på choke problemt mitt...

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider