Gå til innhold

Min Volvo 242 ! ett smykke?:D

Ranger emnet

Rollaboy83

Anbefalte innlegg

Jeg la inn en post her for noen dager siden da jeg nettopp har kjøpt meg en 242.

Det er en 1979 mod. og har en lusen B19 motor, men bort fra det er bilen MEGET godt vedlikeholdt. lakken er litt forfallen, men hva kan man forvente av en godt brukt 242!? :)

Vel, jeg har tittet litt rundt om kring på bilen tatt ytre hjulbuer for rust, og skal ta indre nå til helgen om jeg orker, helst på søndag.

Bilen har fulgt servicer fra ny til og med 290 000 Km, nå har den en kilometer stand på 325 000, fikk med lettmetallsfelger og inventaret er så og si strøkent, og blått :)

Ellers har jeg planer om å legge ut bilder så fort som mulig og dokumentere det jeg gjør, takker til noen av de mest ivrige 242 guttene her, da jeg nå skal anskaffe meg sentrallås og elektriske vinduer. det er noe jeg MÅ ha, før stereo skal inn.

Vet noen om det er mye arbeid og bytte fra B19 til B23 motor og om det er vanskelig å få godkjent?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du bytte fra gasser til gasser er det ingen sak. Er så å si samme motoren bare den ene har litt større motorvolum. Ska du bytte over til inj. så blir det mer jobb. Trekke opp ledningsnett,ny bensin pumpe,returslange å litt annet (er mange andre her på forumet som kan dette bedre en meg) .....et lite tips: er det noe du lurer på så se igjenom gamle poster. Det meste er spurt å svart på her.:D ;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rollaboy83

Ellers har jeg planer om å legge ut bilder så fort som mulig og dokumentere det jeg gjør, takker til noen av de mest ivrige 242 guttene her, da jeg nå skal anskaffe meg sentrallås og elektriske vinduer. det er noe jeg MÅ ha, før stereo skal inn.

Vet noen om det er mye arbeid og bytte fra B19 til B23 motor og om det er vanskelig å få godkjent?

På forhånd takk! [/b]

gratulerer!

Jeg har en artikkel med bilder av ombygging til sentrallås, regner med det er den du har sett?

ellers: Jeg vet om en B230A, 1984'. Den er kjørt et sted rundt 200.000km tror jeg. Den er kjørt med automatkasse i en volvo 245.

Regner med du kan få den for rundt tusenlappen.

noen av ledningene til motoren er litt dårlige, men du kan bruke de fra b19..

jeg vet om noen i bergen (han som skal selge motoren), som aknskje kan bygge om for deg. De gjør det isåfall for en rimelig penge.. kanskje 1000kr + utgifter

kan forhøre om du er intr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Ska du bytte fra gasser til gasser er det ingen sak. Er så å si samme motoren bare den ene har litt større motorvolum. Ska du bytte over til inj. så blir det mer jobb. Trekke opp ledningsnett,ny bensin pumpe,returslange å litt annet (er mange andre her på forumet som kan dette bedre en meg) .....et lite tips: er det noe du lurer på så se igjenom gamle poster. Det meste er spurt å svart på her.:D ;)

Jeg betalte 4000 for greia, skal dra og hente vinterdekkene i dag, og i morgen er det på høggern for å hente volvo 83mod + nyere lykter, da jeg vil ha en penere ende på den.

Jeg har en del bekjente mekanikere som har byttet en del volvo motorer, så jeg får nok litt hjelp der:D burde gå fint og raskt det:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ska du bygge om til 81-front på den? det må du ikke finne på å gjøre!!!!:mad:

De er så mye finere med den gamle fronten.

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

Ska du bygge om til 81-front på den? det må du ikke finne på å gjøre!!!!:mad:

De er så mye finere med den gamle fronten.

Næh, 79-80 fronten med de små firkanta??

Den er da desidert den styggeste fronten!!!!!!!!!!!!!

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Næh, 79-80 fronten med de små firkanta??

Den er da desidert den styggeste fronten!!!!!!!!!!!!!

De små firkanta er støgge ja....tenkte på de gammle runde lyktene...de er finest.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nissan s13

Eh, på en 79??

Husk at den typen du har, gikk opp til 78.

ok trodde den gikk til 80, så i 79 så har han lyktene som går rundt "hjørnet" ?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

så i 79 så har han lyktene som går rundt "hjørnet" ?

Jepp!!!;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider