Gå til innhold

Min Volvo 242 ! ett smykke?:D

Ranger emnet

Rollaboy83

Anbefalte innlegg

Originally posted by Rollaboy83

halla....ALT har stått litt stille, men i morgen skal jeg til en å høre på rustsveising...først det, så resten.

Har nettopp fått meg hus også, bad, kjøkken og soverom skal pusses opp! så jeg har NOK å gjøre utover vinteren!

Men skal få tatt bilder osv en dag. :)

å høre på rustsveising, er det gøy da? bedre å høre på radio vel?

Min er "rustfri".. iallefall de viktige stedene. har litt lakkrust i reservehjulsbrønner selvsagt. men gulv og kanaler er strøkne :-) byttet den venstre, men den høyre var strøken fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rollaboy83

"høre" hahaha, ja jeg skal sende den på rustsveis...er i bakre kanal høyre og begge hjulbuene bak, etter det er det vel noe i reserverhjulsbrønnene, men de er ikke noe krise!

Skal nok bli bra skal du se :op

solgte nettop en ny høyre kanal, men de koster bare 290kr stk hos http://www.veng.no

jeg kjøpte via http://www.lakkspesialisten.no, avd. bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais nais. venter bare på at bestefaren til en kompis av meg skal selge 242 en sin. Helt original noen og 70 modell, runde lykter og baklys som ikke går rundt hjørnet. Bortsett fra en meget slitt clutch så er den strøken.. Orange originallakk :D Skal tro om jeg blir førstemann med oldschool volvo 242?

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, definitivt. Likte det ikke først, men har blitt vant med det, nå liker jeg det bedre enn 81(?) looken. Blir liksom mer klassisk.

Hehe, du mangler bare Engelmann Cromspeil og små feite cromfelger på den grønne volvon nå.. Og en feit DCOE Weber maskin under huven! :) Skal jo værra klassisk vøttø! :D

Liker ikke amerikansklyktene. Vet ikke hvorfor, syns bare det ser så heimsnekra ut..

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si at de 2 på bilde var jævlig tøffe.....passa skikkelig godt vedsiden av hverandre åsså.....det eneste er at den rød skulle hatt den nye type fanger....men som du sier det er jo en bruksbil.....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Mad_Maxx

Jepp, definitivt. Likte det ikke først, men har blitt vant med det, nå liker jeg det bedre enn 81(?) looken. Blir liksom mer klassisk.

Hehe, du mangler bare Engelmann Cromspeil og små feite cromfelger på den grønne volvon nå.. Og en feit DCOE Weber maskin under huven! :) Skal jo værra klassisk vøttø! :D

Liker ikke amerikansklyktene. Vet ikke hvorfor, syns bare det ser så heimsnekra ut..

Tror du roter litt her..

78' er den med runde lys (og de før), samt lys som ikke går rundt hjørnene.

79'-80' er den med kvadratiske lys og baklys som går rundt hjørnene (ikke de brede baklysene)

81'-> er den med rektangulære lys og baklys som går rundt hjørnene (den med brede baklys), har også andre blinklys fremme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...