Gå til innhold

440 og gir Verdi?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisan til alle.

Har en Dodge 440 i deler liggende... Mangler fordeler og toppdeksler og muligens noe annet småtteri også.

Har ikke hatt den lenge, kjøpte den slik den er, dvs i esker&poser.

Det jeg vet er at veiva må slipes/byttes.

Det er 4 topper også 2 av dem ser ikke ut, men de andre 2 ser greie ut.

Tror de er portet også. sylindrene ser bra ut, mye er gjort med litt honing. 8 bra stempler og 8 som ikke ser ut.

Har også ei A5 girkasse fra en 89 dodge van med 4 trinns og overdrive.

Reversen virker vist dårlig, men ellers ok.

Det jeg lurer på er; Hva kan disse gullklumpene være verdt??

Lurer på å selge, men hakke greie på pris på slikt...

Takker for alle saklige svar.

Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje 5000kr, veldig usikert ettersom det er Mopar deler, har ikke peiling på om det er dyrere enn Pontiac. kan få kjøpt komplett virkende pontiac 455 for 5000kr, men normal pris er vell ca 12000kr. Tror årsmodell på de motordelene er veldig viktig, er det fra slutten av 60 tallet er det vedt mer enn fra 70 tallet. Er det innsug til 3 2 ports forgasere, enda mer. Men sikkert mulig å selge delene for 5000kr.

Er blokka 2 eller 4 bolt?

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om det er 2 eller4 bolta blokk, har ikke så greie på disse motorene. Det er støpejerns innsug og en Rochester quadrajet forgasser i delehaugen...

Er ikke sikker,men tror ikke blokka er borret .

Pleier det ikke å stå noe på toppen av stemplene da? som 030 eller noe sånt?

Helt uten noe sånt på disse her.

Hadde planer om å overhale og stæsje den opp, men har funnet ut at jeg har lite tid til det, blir vel bare liggende.

Om noen lurer, så er dette her i Vestfold.

Jarl K.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du hva slags bil motoren kom i fra. Kan gjøre det litt lettere å finne ut verdi av den. Men ja en motor fra sent 60 tidlig 70 vil vel i utgangspunktet være verdt mere enn en motor fra sent 70 tidlig 80. pga. at disse motorene har en mye høyere orginal effekt. Etter 72 så er det ingen motor fra dodge som har så veldig mye HK. Bensin krise er no jævla tull :) 440 som satt i en 70 Dodge Challenger var oppgitt med 395 hk. I 72 var denne motoren borte fra modelen.

Vart litt usikker nå. Er ikke sikke på om Dodge har levert 440 hele tiden. Men jeg går utifra det.

Når det gjelder den girkassa så vet jeg faktisk ikke. Vet bare to kasser til dodge og det er 904 og 727 hvor 727 er den kassa som er mest verdt av de to. Men klart dette er da gammle kasser. 3 trinns automat kasser.

Vart i grunn mye babling av meg nå og til liten hjelp. men men slikt skjer.

Bx 16V (87')

Lenke til kommentar
Del på andre sider