Gå til innhold

Dørhøytalere, hvor store passer?

Breisladdern

Anbefalte innlegg

Hmm, har nå dratt av interiøret i 8 dører, så dette burde jeg vite...

Mener å huske jeg målte det, og da var det 13cm, d.v.s 5" eller noe ???

Skal sjekke så jeg er sikker i morgen...

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hentet bilen i går, og fant jo fort ut at det ikke er plass til høytalere i dørene i det hele tatt.. Men det sitter to stk i dashbordet.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en plan om å bygge ut dørtrekket, slik at jeg får plass til noe i størrelse rundt 6"- 8".

Har noen 8" liggende fra gamledager, men min svigerfar, som jobber på SEAS, har noen 6" elementer han er veeldig fornøyd med.. (Han jobber på labben til SEAS, så han vet hva han snakker om..)

Er litt motstander av å plassere høyttalere så lavt, men det er jo der de sitter på alle nye biler, og det låter jo stort sett veldig bra der...

Har stort sett alt jeg trenger av "bits'n'pizes" så jeg mangler bare tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jafo: De dørene mine hadde ikke el vinduer alikevel, men det er fortsatt mulighet for å få kjøpt/ byttet med deg?

Må man lage hull i dørtrekket selv da? hvis man vil ha høytaler der altså?

Og et lite spørsmål til, i kabelmatta som går fra isokontaktene til stereoen er det en del ledninger, jeg vil gjerne vite hvor de går hen, for jeg har en liten kasse jeg skal ha baki, og den kobler jeg bare på ledningene for rear speakers, men problemet er at jeg ikke finner de ledningene.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, det må vel gå det, men tenker du da på å sette inn dører med el-vinduer? (i så fall kunne jeg tenke meg 500,- pr dør, da er det 4x elvindu men bare tre brytere, har solgt den ene til Vincent.

Må sage hull selv, ja.

Det jeg har tenkt å gjøre er å øke bredden på trekket (legge på en plate eller noe), slik at det blir plass til større (og dypere) høyttalere..

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mener å bytte slik at jeg får 4 dører av deg, du får 4 dører +2000,-i mellomlegg av meg?

Syns dette blei litt for dyrt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doble 6,5-ere i hver dør er jo gøy :D

Sjekk min ombygging på http://www.silvergalant.com ...

Bilen ble forresten kondemnert, så hvis noen er interesserte i hvite blinklys foran eller andre greier fra bilen min, så bare si fra...

A-stolpene med plass til diskant er også til salgs... :cool:

- Jan Kenneth

R33 Insured by Ruger&Beretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pro_sniper

Doble 6,5-ere i hver dør er jo gøy :D

Sjekk min ombygging på http://www.silvergalant.com ...

Bilen ble forresten kondemnert, så hvis noen er interesserte i hvite blinklys foran eller andre greier fra bilen min, så bare si fra...

A-stolpene med plass til diskant er også til salgs... :cool:

- Jan Kenneth

pris på a-stolpene da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider