Gå til innhold

Getrag På B230FT??

Ranger emnet

parelius

Anbefalte innlegg

Hadde vært fint om du lagde en "HowTO" om konvertering....

Mange som sier at de har gjort det og at andre burde gjøre det, men ingen som kan fortelle hvordan.

-Volvo 240 AT

-Golf II 84 mod. (Til salgs)

-Honda Accord Aerodeck 2.0 EXI 86 mod. (Ferdig og i daglig bruk etter opppussing)

x Mazda 626 1.8i 91 mod.

x Ford Sierra Cosworth Sedan 88 mod. Steg 1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Turboperformance

Når jeg får tid skal jeg legge ut noen bilder fra Getrag-konvertering på hjemmesiden min.....:D

Forresten har jeg fått tak i svinghjulslager (12 mm inv.) som passer til BMW-kassa; så slipper man å dreie hylse.

Hvor stort er volvos svinghjulsslager?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

Hadde vært fint om du lagde en "HowTO" om konvertering....

Mange som sier at de har gjort det og at andre burde gjøre det, men ingen som kan fortelle hvordan.

Ja, jeg skal gjøre det når de mørke høstkveldene melder seg og utetemperaturen synker.

Enig i at det hadde vært fint med en A-Å oppskrift på hvordan man gjør det; synes ikke akkurat folk som har gjort dette før er så flinke til å spre seriøs info; jeg har måttet finne ut omtrent alt på egenhånd. Å finne opp kruttet på nytt er sløsing av dyrbar tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by parelius

16 mm innvendig.....

15mm. hehe

okey da. jeg gjorde dette for akkurat 1 år siden.

i stedet for a-å så tar je nummerert, hæhæ

1. Få tak i en bra Getrag kasse, helst BMW 265 da. fins på hoggere.

2. Kjøp en adapter som du setter mellom Getragkassa og original kløsjkåpe. fins på http://www.klracing.se.

3. Kløsjkåpa må modifiserses litt for att dette skal passe, må borre opp hølet midt i kåpa så getragen passer. Den er en god del tykkere der utløserlageret skal sitte.

4. Dreie hylse (15mmutv, 12mminnv. diam.) som bankes inn i svinghjulslager. BMW har ett mindre svinghjulslager enn volvo. (volvo15mm innvendig, BMW12mm) Fins ikke lager på SKF som har dimmen som passer.

5. Dreie opp, borre opp utløserlager. Jeg tok volvos originale lager og borret det opp med samme borret som kløsjkåpa, slik att det passet på Getrag kassa. kan bruke original utløserarm da

6. Spak stell. Getrag 265 er ganske lik volvo M47, og med enkle modifiseringer og korting (ca 3cm) så passer det på Getragen. tror også det skal gå å bruke BMW-stell.

7. Girkasse feste, tok et feste fra M47 og slipte og borret det til så det passet Getragen

8. Medbringer, Jeg var så heldig å fikk tak i en medbringer fra volvo getrag M50 som har riktige splines og passer rett på volvo mellomaklsinger

9. mellomaksling. M47 aksling passer rett på med denne medbringeren. Sitter hardyskive på Getrag originalt, denne skal passe med boltmønster på 740 akslingene med hardy.

10. Kløsj, fiks en lammel med volvo diameter (B2x 215mm B2xx 238mm) og BMW lammelsentrum. krb har. kløsj og brems også, jeg også

11. tut og grisekjør.

ps har en getrag 262 til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når det gjelder hylsa for svinghjulslageret kan man vel bruke en defekt inngående aksel fra M45,46 eller 47 og dreie den opp innvendig bare?

- VW Tiguan -2010 2.0TDI Sport and Style

- VW Golf -1996 1.8 GL Syncro.

- Renault Megane -2003 1.6 16v :-(

S:Volvo 245tic -1982 b230et@1bar (skinn, sentrallås, el-vinduer, el-speil, AC, CC)

x Ford Sierra XR4x4 -1986 2.9 twinturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider