Gå til innhold

skrangling fra bremser

Ranger emnet

Leon

Anbefalte innlegg

På min 85\86 volvo 740 kommer det en utrolig plagsom skrangle\klirre-lyd ved kjøring over ujevnheter (brostein er prikken over i`en..). dette skyldes trolig at det ene bremsestempelet foran henger. bremsene ble skiftet for fire måneder siden. jeg skrudde av kaliperen for en måneds tid iden, og smurte stempelet. da forsvant klirrelyden, men nå er den altså kommet tilbake igjen. det var litt rust på stempelet, og det synes jeg kom veldig fort. siden jeg synes det var kjedelig, og noe tidkrevende å smøre stempelet, lurer jeg på om det er "farlig", eller om jeg ødelegger noe ved å kjøre rundt slik ståa er nå, med relativt kraftig skrangling ved kjøring over ujevnheter (det er bremseklossen som ligger løst og skrangler). jeg har også lite verktøy til å mekke der jeg befinner meg nå. bilen bremser tilnærmet rett frem, trekker ikke til siden.

Jeg lurer også på om jeg må ha nytt stempel (eller rep. sett)?

Takker for alle innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres sansynlig at det er fra "caliperene" skranglinga kommer fra.

Det kan jo være så enkelt at det har ramlet av noen klips, som skal hjelpe til med å holde klossene på plass

Hadde samme lyden på min Galant, bak, og den er borte nå med nye calipere og klips..

Annet enn det plagsomme med å kjøre med "bråket" så er det ikke farlig, så lenge det ikke er noe fare for at klossene "faller ut" (noe som er særdeles usansynlig...)

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det ene bremsestempelet som henger. det gjør at den ene bremseklossen ligger løst og skrangler. hvis jeg holder litt brems ved kjøring over ujevnheter, er det tyst som i graven. ufattelig irriterende... men jge føler det er liten vits i å smøre stemepelet en gang til, da det forrige gang holdt i akkurat tre uker før Ulyden var tilbake...

Lenke til kommentar
Del på andre sider