Gå til innhold

Bilde av Bilcross bilane deres!!

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

• Svar 507
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
nei blir ikkje kjøring der da. mn snakka med hebbe i stad da hva dt 20 cm is. snakka om vis det forsatt sånn som nå da blir dt kjøring i romjula værtfalt

Er det bare for hvem som helst og komme eller er det kun for lokale?

Her skulle det vel egentlig postes bilder av BC bilene våre, men jeg har ikke noen bilder av mine nå;

- Golf GTI 1984mod 1,8 112hk

- Golf GTI 1992mod 1,8 16v 139hk

Den første fikk jeg billig her tidligere i år og bygde opp, eneste som egentlig er noe særlig jobb er jo egentlig buret, men jeg har en som sveiser i bur for 3000kr, satser heller på det neste gang ;)

Den andre kjøpte jeg nettop, er ikke ferdig bygd enda, har en svær bakskade, men er jo bare og dra den sånn nogenlunde ut.

Begynte med og kjøre en golf 1, 1,6l 75hk, kjørte den på lisenskurset og et par løp, ikke noe særlig futt i den hehe.

Bilder kommer når jeg får tatt noen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solevannet ligger i Nedre Eggedal og om dette fungerer viser det plassen hvor Hebbe holder til:

Vet ikke hvordan det er nå, men tidligere fikk man leid biler av Hebbe til iskjøring og også hjul om man hadde bil selv.

http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=g3jp7ZK9mtq-AmcB84?q=Solevannet&s=1#lat%3D6669002.6087%26lon%3D523670.25555%26zoom%3D15%26layers%3DB0000%26id%3Da_10000555001%26offset%3D0%26userLon%3D523531.4005700998%26userLat%3D6668866.958054006%26tab%3Daddress

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel bilder av bilcrossbilene dette handlet om så legger inn et bilde av en Nissan Micra som jeg har.

Kjøpte den på bud og min datter Line har kjørt den i et løp hvor vi fikk beholde den på eget bud.

Skal bruke den selv i et løp neste sesong, men vet ikke hvilket og regner med at den forsvinner på bud.

Sitter en bra Saab motor under det vesle panseret

a>

Kjører bilcross med SAAB, men også VW Golf og andre biler som dukker opp. Utrolig, men det ble faktisk en totalseier i 2008!Besøk gjerne hjemmesiden: www.race.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic i denne tråden, men skal prøve å svare.

Debutant kan man kjøre såfremt man er en uerfaren fører...

En fryktelig vak regel som ikke sier en dritt..

er opp til deg selv, og arrangøren der du kjører faktisk.

Fikk tilbud om debutantlisens når jeg løste lisens igjen for tre år siden, Var da noen år siden sist jeg kjørte.

Men hadde kjørt 8 sesonger tidligere da.. er jeg da en uerfaren fører??

Likte bedre når det var ett bestemt antall løp man kunne kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det som er poenget mitt også med de nye reglene for debutanter.

Greit att de fikk kjøre 3 løp slik som det var tidligere, men ikke att føreren selv skal vurdere når han er erfaren..

Det er helt sykt spør du meg.

Men for å ikke ødelegge denne tråden med bilene våre tror jeg vi setter strek for denne diskusjonen i denne tråden. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt ut nye bilder av motoren på min hjemmeside nå.

Fin liten fiatmotor.

http://bilcross-ostfold.piczo.com/fiaten?cr=2&linkvar=000044

Se bildene nederst!!

gjør det på denne måten her inne siden jeg ikke får lagt inn bilder

Det er bedre å være i en deilig trekant, enn en ond sirkel.

http://bilcross-ostfold.piczo.com/?cr=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, det blir bra tror jeg.

Kjører med samme motor selv også, men noe trimmet.

Andre kammer, portet topp, større ventiler osv..

Er den villeste motoren jeg har kjørt med, stopper aldri på turtall. Dro den til rundt 12000 o/min med 1600 blokk. Men ikke så hissig nå med 2L. Håper du får beholde den en stund da, bare forgasserene er jo nok til å få enkelte til å sikle :-)

Tøfft att noen bygger noe nytt og uvanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kan si jeg gleder meg til å teste denne på bane så snart vinteren er over.

Bygger denne bilen, da jeg fikk den donert av sjefen, og motor pluss kasse og resten av herligheten har jeg selvfølgelig måtte skaffe selv.

Bobler og volvoer (både biler og motorer) finnes det masser av på bana, så hvorfor ikke en bitteliten sint italiener også.

Men det jeg ser at kan bli ett lite problem er å få bilen til å sitte skikkelig på banene, for den er jo bra lett, smal og nesten litt høy, men jeg finner nok på noe der etter hvert.

Så det aller største problemet er vel å lære seg å kjenne denne bilen og holde seg på bana!!

Det er bedre å være i en deilig trekant, enn en ond sirkel.

http://bilcross-ostfold.piczo.com/?cr=2

Lenke til kommentar
Del på andre sider