AnDtHo Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Dette er sikkert kjent blant alle på forumet, men jeg fant det akkurat ut selv og tenkte at jeg skulle advare andre.. - Skulle bytte batteri på bilen, satt et biltema batteri (Grunn nok for å kjøpe nytt bare det) der fra jeg fikk den, som begynte å bli dødt. Jeg fjernet det gamle batteriet og så til min forskrekkelse at torpedoveggen mellom batteriet og kupen var helt rusta bort.. Ikke rart at det pleier å være et problem med fukt i styreenheten som sitter på den siden under dashen.. (: - Så til dere som aldri har kontrollert bak batteriet deres, gjør det.. Var ikke mye rust ellers på bilen min, men bak der var det ekstremt!! (: Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M 4-life Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 thx! dette skal jeg huske å sjekke når jeg skal kjøpe bil! Siter -BMW 318i E30 2 dørs 1987 Apex40x40,Enzo cup 215/40x17",jamex,polk audio (zinnoberrot) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jarli Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by AnDtHo Dette er sikkert kjent blant alle på forumet, men jeg fant det akkurat ut selv og tenkte at jeg skulle advare andre.. - Skulle bytte batteri på bilen, satt et biltema batteri (Grunn nok for å kjøpe nytt bare det) der fra jeg fikk den, som begynte å bli dødt. Jeg fjernet det gamle batteriet og så til min forskrekkelse at torpedoveggen mellom batteriet og kupen var helt rusta bort.. Ikke rart at det pleier å være et problem med fukt i styreenheten som sitter på den siden under dashen.. (: - Så til dere som aldri har kontrollert bak batteriet deres, gjør det.. Var ikke mye rust ellers på bilen min, men bak der var det ekstremt!! (: Typisk e30! Irreterende:( Siter -520i e39 97mod -740i e38 94mod (under oppbygging) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Det er ikke farlig hvis det er rust der, men er det rustet bort så kjøper du ikke bilen. Hvis du har en eksisterende bil med rust i torpedoveggen så sveiser du på en forsterkning, ingen problem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 kjent kvalitets problem dette.. Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Dessverre. Men BMW er ikke den eneste som er plaget med rust i torpedoveggen, spesielt på eldre biler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Originally posted by JuIius Dessverre. Men BMW er ikke den eneste som er plaget med rust i torpedoveggen, spesielt på eldre biler finnes vel ingen som ikke har problemer med rust etter batteri syre??.:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Originally posted by Kjetilr finnes vel ingen som ikke har problemer med rust etter batteri syre??.:) Man tar vare på bilen, jeg ser veldig sjeldent batterisyre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 jeg tar og vare på bilene mine, men tidligere eiere har ikke alltid vært like flinke..;) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JuIius Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Originally posted by Kjetilr jeg tar og vare på bilene mine, men tidligere eiere har ikke alltid vært like flinke..;) Der har du den igjen. Jeg synes det er frekt å selge biler som er behandlet som sokker!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmW323turbo Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 men det blir nå gjort uansett;) ikke alle siom 'husker' å si alle feilene nei... jeg fant plutselig ut at den ene 17'felgen min er oval(kjøpte bilen på vinteren) el-rutene virket ikke og takluka er skeiv/og funker ikke :D :D :D :D :D Siter *98"toyota hiace 2,4d arbeidsbil *86"nissan prærie (solgt) *97"saab 900 turbo intercooler *86"bmw325i, *83"320i gts, *85"323i delebil *82"volvo 240 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AnDtHo Skrevet August 19, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Fant feilen! Det ser ut som noen har bytta forskjermen på bilen etter at bilen var ny, den som monterte skjermen glemte den lille sprekken som blir mellom skjerm og bil, under lista.. Vannet randt rett inn her.. Ble en svær vanndam rundt batteriet.. Har fiksa det nå.. (: - Det er som dere sier, bilen min bar preg av dårlig vedlikehold når jeg fikk den, knekte skruer og morsomme ting.. Har fikset det meste nå... Må ta med at jeg byttet rett over med 84` golfen jeg hadde, 1600 med dårlig clutch.. Angrer ikke, selvom den var strøken ellers.. (: Siter "One should never underestimate the predictability of stupidity" - Vinnie Jones, Snatch Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg