chr1z Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Hei, Jeg tenkte jeg skulle fikse frontfangeren min litt(lakkere den i bilens farge), men er det noe tips for å få den "glatt", se bildet under så skjønner dere hva jeg mener. Bare testet med å matte ned, plastprimer og litt grunning:) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
daho Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Hvorfor har du brukt Grunning etter plastprimer? Primer = Grunning Ergo du trenger ikke å bruke grunning etter plastprimer. Siter Chiptuning og diagnose www.tntuning.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Okei, bare leste på en eller annen tråd. Men da kan jeg bare bruke plastprimeren da. Men fant ut at jeg skal bruke plastsparkel på sprayboks for å få det glatt og fint :) Så da tenker jeg at det fikser seg jeg Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freeman Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 puss ned sånn at den blir glatt. så kan du grunne å lakke Siter Mine Bilder ser dere her: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1848081#post1848081 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 18, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by Freeman puss ned sånn at den blir glatt. så kan du grunne å lakke Da tror jeg at en skal pusse _rimelig_ lenge... Skal prøve plastsparkel, så får vi ta det derifra :) Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet August 18, 2004 Rapporter Share Skrevet August 18, 2004 Originally posted by chr1z Da tror jeg at en skal pusse _rimelig_ lenge... Skal prøve plastsparkel, så får vi ta det derifra :) Hold meg oppdatert! Skal gjøre dette selv nå. Fått kjøpt meg kompressor og lakksprøyte i dag. Prøvde meg litt på en fanger. Gikk faktisk bedre enn forventet :D Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Plastprimeren legger du før grunninga. primeren har den oppgaven å åpne porene i lakken slik at grunninga hefter i plasten. Dersom du ikke bruker plastprimer før grunning, vil det være stor fare for at grunninga og lakken slipper fra plasten (skaller av) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole-H Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Originally posted by westside Plastprimeren legger du før grunninga. primeren har den oppgaven å åpne porene i lakken slik at grunninga hefter i plasten. Dersom du ikke bruker plastprimer før grunning, vil det være stor fare for at grunninga og lakken slipper fra plasten (skaller av) Må man ha plastprimer før grunning på alt lakkering av plast slik som speil osv.? Siter Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil... 2007 VW Golf GT x 1998 VW Golf GTI x 1989 VW Golf GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
westside Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Du bør legge plastprimer, men trenger ikke nødvendigvis grunning. Dersom det ikke er sparklet, eller er noen ujevnheter der, er det ofte bare nok å våtslipe den gamle lakken før du lakkerer på nytt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
chr1z Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Blir vel snart ferdig, må bare få kjøpt mer lakk da jeg hadde for lite. Dessuten var jeg ikke helt fornøyd med grunnarbeidet så må pusse litt mer og rette på ujevnheter.. Men legger ut bilde da jeg føler at det er ferdig nok :op Siter 94' 306 XRdt 94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/ 82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett) x86 Mazda 323 GT(vrak) x82 Volvo 244 DL(vrak Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg