Gå til innhold

motor problem deluxe


sony606

Anbefalte innlegg

jada, problemene ser ikke ut til å ta slutt med den stakkars primeraen min :(

 

det som skjedde idag var...

sto på en parkerings plass å pratet med en kompis, og hadde motoren av.

da jeg skulle kjøre startet jeg motoren og det putret VELDIG i eksosen, hørtes nesten ut som motoren druknet eller noe.

jeg ga litt gass og fikk opp turtallet, og putringen forsvant litt. men kom kraftig tilbake når jeg kjørte hjem.

 

ligger rundt 1500-2500 rpm, og girer ned i 3. giret for å kjøre forbi en sinke, og trør inn gassen, da hørtes det ut som motoren druknet, den putret sykt mye og bilen stoppet nesten opp, jeg ga opp forsøket, og kjørte videre etter sinka (som ligger foran meg i 50kmt i 60-sonen!!!).

 

gikk fint så lenge jeg holdt jevn fart og turtall, men med engang jeg ga litt på, så begynnte den å putre og holdes på å kveles.

 

noen ideer hva som er galt?

 

begynner nesten å lure på om jeg bare ikke skal bytte motor. kjipt med tanke på at jeg har brukt sikekrt 10 tusen på reperasjoner etter jul på den.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mekaniker og skal kun tippe litt. Hakker den elle hur? Har du sjekket noe så enkelt som benisinfilteret?

 

Lykke til videre i søken!

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

 

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, pratet med nissan isted og han spurte om noe smart for engangs skyld ;p

 

"har du tatt motorvask i det siste?".

 

jooooda, tok motorvask for 2 dager sidenog på den tiden ting startet å feile. såeh, skal prøve å skru opp fordeler lokket og slikt å tørke det.

 

men skal få byttet bensin filteret uannsett.

 

håper det bare er kondens i fordeler lokk og slikt og ikke noe verre.

 

og fant nettopp en vakum slange som var brent av.

 

fra eksos manifoilen går det et jernrør til innsugsmanifoilen, og der sitter det 2 ventiler tror jeg det er, og mellom de 2 går det en slange, og den som er brent av.

 

så vi får håpe de tingene hjelper....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet som nissan mekaniker så jeg vet godt at motorvask kan skape noen problemer etterpå. Det er riktig at du bør sjekke fordeler men det er mer viktig at du sjekker oppi plugghullene. Hver eneste gang vi hadde motorvask på kundebiler så måtte vi løfte opp kablene og blåse opp vann. Det rener nesten alltid vann oppi der og skaper masse fusk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenkte på det p10turbo sa med vann, akkuratt det skjedde med bilen min her før ferien. Den gikk bare på tre sylindre fordi det lå vann nede ved den ene pluggen. Da hadde jeg akkurat samme symtomer som du forklarer her...

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo

2011 VW Transporter TDI (firmabil)

2007 VW Transporter TDI 4Motion

2004 VW Transporter TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel, tok av fordelerlokket og tingene der idag.

 

for det første så var ledningen fra coilen til fordelerlokket såpass irret at den røk når jeg skulle ta den av. så den har jeg fornyet nå, og det kan mye mulig være vann nede i plugghullene, men har ikke trykkuft, så en annen grei måte å få det tørt på?

 

så får vi se når jeg setter på igjen, er det farlig om det renner litt vann ned gjennom plugghullene? altså ned i sylyndern?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser ut til at de 2 tingene jeg fikset idag hadde veldig mye å si.

kjørte motoren varm og kjørte den rimelig hardt deretter, og den verken hakket eller hostet eller noe.

 

gikk som ei klokka...(enn så lenge:rolleyes: )

 

tok opp tennpluggene og tørket med papir nedi, så på den ene tennpluggen at den var våt og stygg. så kjøpte nye plugger. og ser ut at det funket fint :)

 

får se hvor lenge før neste ting begynner å streike :op

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår