Gå til innhold

Første tråden..

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei der, har akkurat oppdaget dette forumet og syntes jeg "hørte hjemme" her.

Sogner ellers til NastyZ28.com sitt forum, men å omgås bare amerikanere blir slitsomt i lengden.

Er den stolte eier av en 1970 Camaro, bilen er utstyrt med en 427 BB som er borret ut, 781 topper med 118 cc kammere, ukjent kam og stempel, Holley 750 cfm forgasser (3310-3), TH400 kasse, 10bolt diff med ukjent utveksling.

Har fått gjort en del identifisering på den, men sliter med å finne fast plass til bilen så det blir ikke så mye arbeid som jeg skulle ønsket..

Blir nok ikke å gjøre en total original restaurering på denne i første omgang, men likevel beholde så mye av det originale preget som mulig.

Instrumenteringen bytter jeg ut,men beholder til senere bruk.

Mye av interiøret skal byttes ut, bl.a konsollen er bare å kaste..

Skal inn med nye isoleringsmatter/teppe, konsoll, armlener bak, taktrekk, dørlister... listen er lang..

Eksteriøret er like shabby, bilen var opprinnelig mørk grønn (Forest Green) med svart vinyltopp, og hadde hel fanger fremme.

Etter utallige omlakkeringer (har funnet gul, to rødfarger, grønn, blå og svart) er den nå en slags ekkel perlemor-rosa greie....

Ser forrige fargen var en nydelig rødfarge så man kan spørre seg hvorfor den er lakkert om.

Stort sett det meste av krom skal byttes, alt unntatt fangeren bak er utskiftningsklart og sprayet over med matt svart spraylakk.

Har funnet leverandører til stort sett alt jeg trenger, nå gjenstår bare finansene til dette ;)

Har noen bilder på hjemmesiden min, http://www.Figenschau.com

Er min første side, så den er hverken pen eller lettnavigert dessverre..

HC.

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet!

Jeg surfer endel i perioder og tør påstå dette er det beste bilforumet i Norge. (NRK's Pitstop er ihvertfall helt på jordet.)

Tøff bil du har. Hold oss informert etterhvert. Det er alltid mye å lære av hverandre!

Selv holder jeg på med en 1934 Ford Roadster. Den skal bygges om til hotrod og ombyggingen er godkjent hos den lokale trafikkstasjonen.

Her er hjemmeside med bilder:

http://home.online.no/~staalgi/index.cfm

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig prosjekt der, har sett på den siden før et par ganger :)

Får knabbe noen tips fra deg om hvordan gjøre sia mi oversiktlig ;)

(Hvor la jeg nå innstalldiskene til frontpage?)

Ser det er mye mere trafikk her enn på amcar forumet til Amotor.no f.eks, er ikke moro å være på et dødt forum.

Skal se om jeg ikke får tak i et digital kamera så man kan dokumenter etterhvert som prosjektet skrider fram.

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen ! Knall at flere finner vegen hit :D

Holder selv på med alt for mange biler....se signatur.

Hjemmesiden min er: http://www.moldestuket.com

Den vekker minner den der Camaroen din ! første bilen til bruttern var en slik (dog 72)

72cam.jpg

Og kameraten hans hadde en:

73burn.jpg

Og enda en kamerat har en fortsatt:

lostaks.jpg

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider