Ostby Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Originally posted by Øyvind.H Skal ikke nekte for at det er mange steder fartsgrensa burde vært høyere. Men jeg tenker på det å prestere å bli stoppet flere ganger i alt for høy hastighet. Jeg som oftest over fartsgrensen om jeg ikke kjører på småveier, men jeg har aldri blitt stoppet. Heldigvis luker politiet ut værstingene. Ikke rart det er dyrt å forsikre bil når man er ung... Herregud! Jeg blir så provosert av sånna moralister og bedrevitere som deg! Du blir garantert en gammel gretten gubbe. (med hatt!) Siter Moped x EVO VI TME x Ducati 748r Solgt =(( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Originally posted by TurboCG Tenker jo selvsagt etter å ha sett på speedometeret at jeg er fucked, men etter at jeg la meg i midterste felt, kjører politi opp på høyresida mi, vinker og sier "Ro ned". Jeg ble stoppet i 130 i 90-sona ovenfor Alnabru en sen kveld... De hadde ligget bak meg lenge og hadde måling...Men heldigvis er mange i Oslo-politiet hyggelige mennesker, og jeg slapp unna med en advarsel. De sa de skulle gå av vakt, så de gadd ikke begynne å styre med papirarbeid så sent :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Uff. Orker ikke enda en diskusjon med folk som ikke har vett. Personlig så er jeg dritt lei av alle undommene som råkjører, kræsjer og står i. Noe jeg alltid sier, men som alltid blir oversett, er at jeg kjører for fort jeg og. Men det overser dere, for da kan dere angripe meg for å følge fartsgrensene. Smarte folk..... Jeg skjønner at jeg ikke alltid har med den smarteste delen av norges befolkning å gjøre, men personlig er jeg drittlei av grisekjørere. Ikke rart at ungdom må betale høye forsikringspremier, når det tydeligvis er flere her på forumet som synes at å kjøre i 140 i 70 sone ikke er spesiellt dumt. Ok. Prøv å skjønne det jeg nå skriver: Fart er ikke eneste medvirkende årsak til at til går galt på veiene. Men faktum er at om man øker farten, så minsker man marginene man har på sin side om noe uventet skulle skje. Når marginene blir mindre, er det større sjanse for at det går til helvete om noe skjer. Du har ikke kontroll over alt, selv om du kan kontrollere bilen din i høye hastigheter. Det er andre enn deg/dere ute på veiene, på forthau osv. Å påstå noe annet blir helt lættis. Nå har jeg mistet nok kamerater i trafikken, så jeg begynner å bli drittlei av å diskutere dette. Så kall meg gretten gubbe fordi jeg omtrent aldri er over 115 i 80-sone, 125 i -90 sone eller 135 i -100 sone. Det tar jeg meg veldig nær av. Innkalkulert i speedometervisning er da feilmargin, slik at i eksempelvis 100 sone lar jeg ikke nåla passere 140-145. Det letteste for dere er jo å angripe meg fordi jeg ikke kjører villmann, men ikke påstå at jeg kjører på fartsgrensa, for det gjør jeg skjelden. Jeg bruker bare vett når jeg kjører. Og det burde egentlig alle gjort. Tror jeg ender mine innlegg her. Orker ikke diskutere mot meningsløse argumeter. Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gungho Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Originally posted by Ideal F ex 80-sona forbi Furuset, der jeg ble tatt, mener jeg det er helt trygt å kjøre LAAANGT over fartsgrensa når det er tørr veibane og fri sikt/lite trafikk. Det er jo det område i oslo hvor de ter mest trafikksnut, alle veit jo alle at det kryr med UP snut der....så vær fotsiktig..... Selv om det er fullt mulig å holde stram wire med 180 blås opp bakken, så er det veldig mange som blir tatt der hver eneste dag. Jobber i området så det ser jeg..... Siter Fårrd fårevver Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mistercartman Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Originally posted by Jens Jeg ble stoppet i 130 i 90-sona ovenfor Alnabru en sen kveld... De hadde ligget bak meg lenge og hadde måling...Men heldigvis er mange i Oslo-politiet hyggelige mennesker, og jeg slapp unna med en advarsel. De sa de skulle gå av vakt, så de gadd ikke begynne å styre med papirarbeid så sent :D 130 der er vel ikke så ille. Fine veier der. Men pass på å dempe farten ved bomringen. Ikke bare fordi det er mange som foretar helt drøye feltskift der, men fordi det hender politiet har laserkontroll oppå brua, og har politisykler klare på motorveien til å ta de som kjører for fort. De færreste kjører under 80 gjennom selv om det egentlig er 60. Kan fort fly et par sure lapper der :) Siter x Audi 90 -84 2.2E x Vw Golf 2 -87 1.6 Audi 80 1.8cc Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yoneck Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Originally posted by Ideal F ex 80-sona forbi Furuset, der jeg ble tatt, mener jeg det er helt trygt å kjøre LAAANGT over fartsgrensa når det er tørr veibane og fri sikt/lite trafikk. Den 80-sona er helt grei i rushen når det er fult av biler som skal hit og dit, lastebiler, idioter som ikke bruker speil osv. Da er det greit at det ikke går så fort. utenfor rushen er det noe helt annet. Jeg gidder ikke være moralist og si at den og den er fartssvin og sånt. Jeg er såpass glad i lappen min at jeg holder meg innenfor grensa for å miste den. Det syns jeg vanligvis er grei hastighet. 130-140 oppover 4felt E6 er akkurat passe :-) Å holde norske fartsgrenser er bortkastet tid. Det er så farlig på veiene, så en får komme seg så fort som mulig av dem :-) Siter -fS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
solid Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Originally posted by Øyvind.H Uff. Orker ikke enda en diskusjon med folk som ikke har vett. Personlig så er jeg dritt lei av alle undommene som råkjører, kræsjer og står i. Noe jeg alltid sier, men som alltid blir oversett, er at jeg kjører for fort jeg og. Men det overser dere, for da kan dere angripe meg for å følge fartsgrensene. Smarte folk..... Jeg skjønner at jeg ikke alltid har med den smarteste delen av norges befolkning å gjøre, men personlig er jeg drittlei av grisekjørere. Ikke rart at ungdom må betale høye forsikringspremier, når det tydeligvis er flere her på forumet som synes at å kjøre i 140 i 70 sone ikke er spesiellt dumt. Ok. Prøv å skjønne det jeg nå skriver: Fart er ikke eneste medvirkende årsak til at til går galt på veiene. Men faktum er at om man øker farten, så minsker man marginene man har på sin side om noe uventet skulle skje. Når marginene blir mindre, er det større sjanse for at det går til helvete om noe skjer. Du har ikke kontroll over alt, selv om du kan kontrollere bilen din i høye hastigheter. Det er andre enn deg/dere ute på veiene, på forthau osv. Å påstå noe annet blir helt lættis. Nå har jeg mistet nok kamerater i trafikken, så jeg begynner å bli drittlei av å diskutere dette. Så kall meg gretten gubbe fordi jeg omtrent aldri er over 115 i 80-sone, 125 i -90 sone eller 135 i -100 sone. Det tar jeg meg veldig nær av. Innkalkulert i speedometervisning er da feilmargin, slik at i eksempelvis 100 sone lar jeg ikke nåla passere 140-145. Det letteste for dere er jo å angripe meg fordi jeg ikke kjører villmann, men ikke påstå at jeg kjører på fartsgrensa, for det gjør jeg skjelden. Jeg bruker bare vett når jeg kjører. Og det burde egentlig alle gjort. Tror jeg ender mine innlegg her. Orker ikke diskutere mot meningsløse argumeter. Vi angrep deg fordi du angrep en situasjon du ikke hadde peiling på. Du har absolutt ingen fakta om forholdene på det aktuelle stedet, den aktuelle kvelden. Med mindre du sto å så på da, noe jeg tviler på. Og for guds skyld ikke ta ALT bokstavelig da. selvom jeg sa "at du aldri bryter fartsgrenser osv" så var det bare en måte å uttrykke seg på, jeg mente det ikke bokstavelig som om jeg faktisk tror at du aldri gjør det, så det har ingenting med saken å gjøre. Og du sier at han kjører gris fordi han er blitt tatt fler ganger i over-lappen-hastighet.. hva i allverden er det for et argument? Det er jo ikke hans skyld at purken må stå å se på hver gang han kjører for fort.. det kalles uflaks. "Men jeg tenker på det å prestere å bli stoppet flere ganger i alt for høy hastighet." sa du.. igjen.. det er jo ikke hans skyld at han har uflaks! Det kunne likegodt vært deg som ble tatt de gangene du kjørte over lappen grensa. Det er da mange som kjører gris selvom de ikke er blitt tatt av politiet hver gang. Jeg har absolutt mye å gjøre bak rattet, for jeg kjører faktisk saktere enn det du sier du gjør.. jeg holder maks 10-20 over fartsgrensa når jeg kjører normalt, men når jeg av og til på øde veier og/eller oversiktelig strekninger kjører gris, så er det en annen sak. i tettbebygde strøk og byer bruker jeg god tid, prøver å ha så god oversikt som mulig og nøler istedenfor å være aggressiv. " Ikke rart at ungdom må betale høye forsikringspremier, når det tydeligvis er flere her på forumet som synes at å kjøre i 140 i 70 sone ikke er spesiellt dumt." sa du. Det kommer jo heeeeeeeeelt ann på situasjonen. Jeg vil si at i de fleste tilfeller er dette på trynet, men det finns idiotiske 70 soner, øde kvelder, øde landeveier osv. man kan gjøre dette forsvarlig på. Men som sagt, i de fleste tilfeller sier jeg meg enig i at det er idiotisk. Uansett, jeg snakker ikke om personen som lagde denne tråden, for alt jeg vet kjører han gris overalt hele tiden, men jeg snakker om generelt.. Siter - Sierra sedan -92 (rs styling) x Opel Manta GSi -85 x Sierra sedan -87 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboCG Skrevet August 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Originally posted by solid Uansett, jeg snakker ikke om personen som lagde denne tråden, for alt jeg vet kjører han gris overalt hele tiden, men jeg snakker om generelt.. øyh! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Nja.. veit ikke helt om jeg vil kalle politiet snille. Sist i går kveld i nitiden hadde de pokker meg kontroll (igjen) litt utenfor Horten by. 60-sone, landevei, lite trafikk på den tiden av døgnet, ingen folk på den strekka (et par hus på den ene siden med egen vei, og jorde og hav på andre siden). Der stod dem som de vanligvis gjør og måler folk midt på strekka hvor det ikke FINNES farlig å ligge i 80...flaks jeg alltid følger grensa der fordi jeg vet hvor ofte det kontrolleres.. blir provosert når politiet oppfører seg sånn. Det er helt høl i huet. De kontrollerer der hvor det ikke er farlig å ligge litt over grensa, i stedet for å kontrollere der det ER dumt å ligge over grensa. Som f.eks. forbi barnehager/skoler osv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drQ Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Ikke mange barn på skoler/barnehager i nitiden om kvelden her ihvertfall :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Originally posted by Øyvind.H Skal ikke nekte for at det er mange steder fartsgrensa burde vært høyere. Men jeg tenker på det å prestere å bli stoppet flere ganger i alt for høy hastighet. Jeg som oftest over fartsgrensen om jeg ikke kjører på småveier, men jeg har aldri blitt stoppet. Heldigvis luker politiet ut værstingene. Ikke rart det er dyrt å forsikre bil når man er ung... Du er like blind som de som sitter i vegmyndighetene og bestemmer. Hvor er den påståtte sammenhengen din mellom fortkjøring og ulykker/forsikringssaker? Hvor mange av de alvorlige ulykkene her i landet skyldes fortkjøring alene? Luker politiet ut verstingene??? Neida, langt i fra!! Verstingene er de som kjører ut fra Gardermoen i feil retning på E6, de som kjører med promille over 1,0, de som kjører ruspåvirket, de som kjører av veien fordi de skriver sms, de som ikke ser i speilet at de har fått 60 biler bak seg i sin egen kø, lastebilsjåfører som har kjørt 18 timer i strekk, folk som ikke har sikret lasten sin ordentlig, sjåfører med psykiiske lidelser som knapt nok vet hva de gjør bak rattet, folk som ikke har syn eller hørsel lenger til å kjøre etc etc etc. Og så tror man at man forebygger ulykker ved å bøtelegge folk som kjører i 120 km/t på E6 midt på natta. Merk mine ord, dødstallene kommer til å ligge jevnt på 300 mennesker pr år så lenge man er så blind at man tror farten dreper. Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
steinar Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 SATAN! Jeg blei stoppa av hvit 240 sivil jeg også i samme bakken for en mnd siden - måtte ut med 3800 for 94 i 70 sona Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mfafa Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Originally posted by Terminator Du er like blind som de som sitter i vegmyndighetene og bestemmer. Hvor er den påståtte sammenhengen din mellom fortkjøring og ulykker/forsikringssaker? Hvor mange av de alvorlige ulykkene her i landet skyldes fortkjøring alene? Luker politiet ut verstingene??? Neida, langt i fra!! Verstingene er de som kjører ut fra Gardermoen i feil retning på E6, de som kjører med promille over 1,0, de som kjører ruspåvirket, de som kjører av veien fordi de skriver sms, de som ikke ser i speilet at de har fått 60 biler bak seg i sin egen kø, lastebilsjåfører som har kjørt 18 timer i strekk, folk som ikke har sikret lasten sin ordentlig, sjåfører med psykiiske lidelser som knapt nok vet hva de gjør bak rattet, folk som ikke har syn eller hørsel lenger til å kjøre etc etc etc. Og så tror man at man forebygger ulykker ved å bøtelegge folk som kjører i 120 km/t på E6 midt på natta. Merk mine ord, dødstallene kommer til å ligge jevnt på 300 mennesker pr år så lenge man er så blind at man tror farten dreper. Jeg vil applaudere dette innlegget! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Terminator Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Originally posted by mfafa Jeg vil applaudere dette innlegget! Takk, er ganske fornøyd selv, haha. Men jeg mener det jeg er inne på her er kjernen i problemet med trafikkulykker og derfor er det så komplekst og vanskelig å forebygge og nå ut til de som forårsaker ulykker før det skjer. Den aksjonen mot sovning bak rattet i sommer er faktisk det jeg kan huske på leeeenge som ikke bare har gått på "farten dreper" og viser oss en 1985 Sierra som braser inn i et tre, hva har egentlig det med forebygging å gjøre? Selvfølgelig skal man ha en viss kontroll på fart og jeg støtter kontroller i tettbygd strøk, utenfor skoler i skoletiden etc fordi de som kjører altfor fort der innskrenker andres frihet og skaper støy og et utrygt nærmiljø. :) Siter Vennlig hilsen RK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg