Satrixen Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Jeg har fått øyelokk til golfen nå. Og jeg lurte på å lakkere de samtidig med leppene på bilen. Blir det bra å lakkere selv? Tenkte jeg skulle kjøpe en lakkboks hos en Volkswagen forhandler.. Setter pris på tips! :D Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 god huske regel; har du ikke lakkert selv før så ikke lakker selv :) men for all del prøve og feile er den beste lærdommen. søk på forumet her etter tips. Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Satrixen Skrevet August 23, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Den er grei. Kan vel ikke koste all verden å få lakkert det hos lakkerer heller vel..? Hvis det er noen i indre østfold som har lyst på en liten lakkeringsjobb så er det bare å si fra!! :D Siter Sign.regler: www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
acoupe Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Viktig at du tar deg god tid til grunnarbeidet. Puss ned og grunn. Så sprayer du mange tynne strøk med fargen du skal ha på den. Vent så til at lakken er HELT tørr. Og deretter gjør samme prosedyre med klarlakken som du gjorde med farge lakken. Det er viktig at du tar deg tid til å ta tynne strøk slik at det ikke begynner å renne, og så burde du være på ett støvfritt rom. Og ikke vær sparsommelig med klarlakken, mange mange mange tynne strøk med klarlakk ! Det går ann å få det til å bli greit når du gjør det selv så lenge du tar deg god til og gjør alt riktig og grundig. Men husk at lakkering er ett yrke, så like bra resultat som proff lakkerer vil du ikke få. Lakkere øyelokkene vil jeg tro at vil gå greit, siden de er så små. Men leppa ville jeg nok kanskje fått noen som har proffer på dette til å lakke, så det harmonerer med resten av glansen i bilen :D Siter 2002 Audi A6 TQ 1887 VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg