Gå til innhold

www.silvergalant.com

pro_sniper

Anbefalte innlegg

Synd med den galanten din, så ikke så ille ut egentlig... Har du noen deler du skal selge fra den eller ( Tenker på felgene dine å slikt )...

Har du forresten tenkt på ny galant eller skal du prøve noe annet ?

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å selge det meste.... her er litt av det jeg tenkte å kvitte meg med:

- Felger&dekk (TSW Pace med Goodyear Eagle Ventura 195/50-15) ... Men jeg tenkte å selge dem lokalt så jeg slipper "hassle" med befraktning... :op

- Hvite blinklys foran. Dette er USA-modell med orange stripe bakerst, men den stripen er overlakkert med Mitsubishis egen Grace Silver farge. Dermed passer de veldig dårlig for folk med mørkeblå Galant f.eks.... :D Hvis man da ikke lakkerer over med sin "egen" farge.

- Har også ombygde A-stolper med 45mm hull til diskant (bygd opp med en aluminiumsring, plastet med glassfiber til rund fin form, og slipt ned - overflate=grå med struktur i).

...og mye annet rart. Har blant annet en litt spesiell subkasse som jeg har spesialbygd for galant. Lakkert grace silver på innsiden, speil i bunnen, vindu i laminert glass. Har noen bilder av den et sted hvis det er av interesse....

Ny bil: Hadde jeg hatt råd til en generasjon 8 i VR4-utgave (høyrerattet fra japan) hadde jeg kjøpt en sånn....

Slik det ser ut nå blir det kanskje en Primera GT.

Det er rart med det - jeg har prøvekjørt mange nyere biler (96-99) i det siste, og ikke noen av dem gav meg den samme kvalitetsfølelsen som det en G fra '88 gav meg!

Men så var ikke GLSi'en den billigste bilen i '88 heller da, det skal sies....

R33 Insured by Ruger&Beretta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by v|ncenT^

Du har PM angående a-stolpene dine !

Anyways, pris du tenke for de ?

Tenkte 500,- kr + frakt...

1000,- kr med Focal TN45-diskantene som står i dem nå.

TN45 koster ca 850,- per par nye.

Jeg har desverre ikke passivt delefilter til dem, fordi jeg brukte en egen to-kanaler til å drive dem og den hadde innebygd aktivt filter....

Stolpene er laget spesielt for TN45, og har derfor 45mm hull.

-jk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by kjeag

Laminert glass, hva er prisen på slikt ? Og hvor mye tåler det, med tanke på oppriping og vekt ?

Prisen er ikke så dårlig... Jeg betaler som regel 150-200 kroner for en plate på 20X30, 300-400 for plater på 30X50 osv...

Det blir ikke ripete, punktum. Ja jo, hvis du går løs på det med sandpapir blir det nok ripete, men jeg har hatt verktøy og reservedekk liggende og flyte i bagasjen uten at det har laget riper i glasset.

Jeg har satt meg på glasset, mistet det på gulvet, og som nevnt hatt reservedekk og verktøy liggende på det. Det tåler en del for å si det sånn....

-jk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med glasset, hørtes veldig bra ut ! :)

Angående den kassen, hvor mye skulle du hatt for den ? Har en onkel med sedan utgaven av galant...

Kunne tenkt meg å laget noe lignende selv, i gulvet i bagasjerommet på kombikupé'n min, men er ikke helst sikker på hvordan jeg skal gå fram, med tanke på interiør som er der fra før av, og få det tilpasset. Innfestning i gulvet bl.annet...

Noen råd å gi ?

- Mvh. Kjetil André -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående den kassen, hvor mye skulle du hatt for den ? Har en onkel med sedan utgaven av galant...

[/b]

Har ikke tenkt så mye på pris... Men det kostet noen lapper å lage den. Kanskje en tusenlapp pluss frakt?

Vil du ha den med eller uten bass? Jeg har et helt lager av basser å ta av, så hvis du kjøper kassa skal du få en bra pris på subwoofer også.

Kunne tenkt meg å laget noe lignende selv, i gulvet i bagasjerommet på kombikupé'n min, men er ikke helst sikker på hvordan jeg skal gå fram, med tanke på interiør som er der fra før av, og få det tilpasset. Innfestning i gulvet bl.annet...

Noen råd å gi ? [/b]

Du vil lage noe lignende som det jeg har i bagasjerommet? Vel, jeg fjernet alt originalt interiør og laget nytt gulv og tak og nye vegger i aluminiumsplater. Jeg festet det til bilen ved å lime firkantrør fast i gulvet i bilen med Tec7 (Sikaflex gjør samme jobben). Disse rørene boret jeg noen hull i og gjenget opp, slik at jeg i praksis fikk skrudd det nye gulvet fast i karosseriet. I ytterkantene av gulvet naglet jeg fast L-vinkler i tykk aluminium, og boret og gjenget disse slik at jeg fikk skrudd veggene fast. Taket satte jeg fast ved å presse det på plass forbi et trykkpunkt. Det flyttet seg ikke for å si det sånn! :-)

Merk at jeg ikke har hatt subkassen i bilen siden jeg bygde om bilen slik den nå fremstår på http://www.silvergalant.com!

Her er noen bilder av kassen i bilen:

Bilde fra kupeen med baksetet ute - legg merke til tetningen rundt kassen som gjør at alt trykk fra bassen går inn i kupeen.

subtett.jpg

Bilde fra bagasjerom med kassen nesten på plass....

kasseibagasjerom.jpg

Kassen var støpt på plass med fugeskum - det holder som et fjell.

skum_kasse.jpg

Håper dette er til inspirasjon for noen :-)

- Jan K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Stephan

Hvor fikk du tak i de hvite speedometer skivene? har slike på datean som er skikkelig fine, men jeg klarer ikke å skrive ut i rett størrelse.. Har fotoskriver:)

Jeg fikk filer med skiver på av en kompis fra Slovenia på forumet på http://www.thegalantcenter.net ...

Jeg skrev mine ut på fotopapir på en gammel men god HP fotoskriver. Du må bare prøve deg litt frem med skalering av utskriften. Det trenger ikke være 100% likt. Litt slakk er akseptabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider