lotus81 Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Driver å bytter toppakning på Cosworthen min. Men det sitter igjen litt rester av den gamle toppakningen på blokka. Hva bør jeg bruke for å få bort dette og få rengjørt blokka skikkelig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Et skarpslipt stemjern evt teppe-knivblad og en forsiktig og nennsom hånd så du ikke lager dype/store riper eller kapper fingrene av deg,så kommer du langt.. :) Og til slutt kan du pusse over pakningsflaten med 80- eller 100-papir på en FLAT pussekloss..ikke en slik myk en som føyer seg,men en flat alu-profil/stål-profil/annet hardt flatt materiale som er like bred som pakningsflata..ikke ta mye,da kan du pusse den skeiv,men men bare nok til å "rufse" den opp litt...da biter pakningen litt bedre. :) Og,vær PIRKETE på rengjøringen av sylindre/kjølekanaler etterpå...ha evt litt olje ned i hver sylinder og dra den rundt for hånd,og tørk av olja og restene som følger med opp og blir sittende igjen øverst i sylinderen ,når stemplet er på vei ned igjen... :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lotus81 Skrevet August 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Takk for hjelpen! :) Har hørt at man bør spraye pakningen med kobberspray før man setter den på, stemmer dette? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Ikke vanlig kobberspray/pasta...det tror jeg ikke er noe særlig. Men du kan kjøpe VH Cupper Gasket Cement,som er no kobberpastagreier blandet med lim på sprayboks...tetter riper,og klistrer pakningen fast. Har brukt det på sykkelen med godt resultat...selges blant annet på Steinar Stolen...sikkert også på et par hundre andre sjapper i Norges land. :) Med denne gørra kan du forresten bruke tre-lags stålpakninger (type: WRC etc ) om igjen...penger spart. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.