Gå til innhold

Rengjøring av blokk ved toppakningbytte

Ranger emnet


lotus81

Anbefalte innlegg

Et skarpslipt stemjern evt teppe-knivblad og en forsiktig og nennsom hånd så du ikke lager dype/store riper eller kapper fingrene av deg,så kommer du langt.. :) Og til slutt kan du pusse over pakningsflaten med 80- eller 100-papir på en FLAT pussekloss..ikke en slik myk en som føyer seg,men en flat alu-profil/stål-profil/annet hardt flatt materiale som er like bred som pakningsflata..ikke ta mye,da kan du pusse den skeiv,men men bare nok til å "rufse" den opp litt...da biter pakningen litt bedre. :)

 

Og,vær PIRKETE på rengjøringen av sylindre/kjølekanaler etterpå...ha evt litt olje ned i hver sylinder og dra den rundt for hånd,og tørk av olja og restene som følger med opp og blir sittende igjen øverst i sylinderen ,når stemplet er på vei ned igjen... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vanlig kobberspray/pasta...det tror jeg ikke er noe særlig. Men du kan kjøpe VH Cupper Gasket Cement,som er no kobberpastagreier blandet med lim på sprayboks...tetter riper,og klistrer pakningen fast. Har brukt det på sykkelen med godt resultat...selges blant annet på Steinar Stolen...sikkert også på et par hundre andre sjapper i Norges land. :) Med denne gørra kan du forresten bruke tre-lags stålpakninger (type: WRC etc ) om igjen...penger spart. :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår