Hurricane Skrevet August 19, 2004 Rapporter Share Skrevet August 19, 2004 Går med planer om å friske opp min Golf3 Gl 96mod 1,8 ltr litt med en kam, men hvilken bør jeg velge, mild road inj eller fast road inj, hva er egentlig forskjellen?? Noen som har noen erfaringer med disse, vil jo helst ikke ha en bil som er helt vrang å kjøre i bygater med :) Har det å planfrese toppen noe for seg på disse motorene, for toppen blir levert til sliping ved bytte av kam? Siden dette er min 1st post så må jeg nesten takke for timer med masse informativ lesestoff som finnes på forumet :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboed1 Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Originally posted by Hurricane Går med planer om å friske opp min Golf3 Gl 96mod 1,8 ltr litt med en kam, men hvilken bør jeg velge, mild road inj eller fast road inj, hva er egentlig forskjellen?? Noen som har noen erfaringer med disse, vil jo helst ikke ha en bil som er helt vrang å kjøre i bygater med :) Har det å planfrese toppen noe for seg på disse motorene, for toppen blir levert til sliping ved bytte av kam? Siden dette er min 1st post så må jeg nesten takke for timer med masse informativ lesestoff som finnes på forumet :) Skal du ha en bil som er lettkjørt og grei,( les: bruksbil ) skal du ikke ha en kam som er for hvass...altså for lang durasjon/åpningstid. Dette slipper igjennom mye av den effektive kompresjonen,fordi innsugsventilen står oppe for lenge på lavt turtall,men det gir mer hk på høyt turtall...i bytte for laber tomgang og elendig forbruk. Så ikke gå for en kam med stort mer enn 10-15 grader mer durasjon og rundt 1 mm mer løft enn standard. På en relativt standard motor koster det mer enn det smaker med tøffere kam enn det... Skal du på død og liv ha en brutalkam,må du gjør mer...høyere komp er et must,som et absolutt minimum. Personlig hadde jeg heller tatt en relativt snill kam,og fått laget et innsug som er mer effektivt litt høyere opp i registeret enn standard-innsuget. Det hjelper mer enn "359.8 graders kam med 19.9mm løft!!" på en relativt standard motor. :) :D Velkommen på forumet,forresten.. :) Siter Fast and cheap = not reliable Cheap and reliable = not fast Fast and reliable = not cheap Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Det er vel egentlig ganske dødfødt å begynne å skulle gjøre noe som helst med en slik 1.8 liter. Bruk pengene på noe annet i stedet. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet August 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Turboed1: takk for god forklaring, tror jeg går for mild road inj kam, er ikke ute etter no racerbil, for det vet jeg at koster mer enn det smaker, hvis jeg skal bygge om den jeg allerede har :) Grunnen til at jeg spurte var egentlig om noen hadde erfaring med noen av disse kammene, og kunne fortelle litt om hvordan motoren oppførte seg etter bytte :) Noe bilbytte blir ikke aktuelt :) Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Hurricane: du vil jo ikke få noe som helst utav en sånn 1.8 liter, så om du gidder å kjøpe en kam blir jo det bare bortkasta penger. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet August 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Originally posted by Ideal Hurricane: du vil jo ikke få noe som helst utav en sånn 1.8 liter, så om du gidder å kjøpe en kam blir jo det bare bortkasta penger. Erfaring??? :o 93 Golf 3 GTI 8v :o Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hurricane Skrevet August 20, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 etter ar bankesensoren tok kveld, så kjøre jeg kun 98 blyfri, og motoren er villig over 4500rpm, noe andre førere på forumet kanskje vet :D Siter ( ) 96 Golf 3 1.8 GL (TTT)Trimprosjekt ( ) 95 Golf 3 1.9 GT TDI(PIA) Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mono Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 viss du har over 30 000,- liggende og slenge så kan du jo invistere i turbo? Turbo men må jo regne med HK Avgift, oppgradert girkasse, clutch og bremser + reise? men du dobler nesten gampene, får ca 170hk utav en 1.8l Siter VW Volf Mk3 OEM+ <3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cREATURe Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 men må jo regne med HK Avgift Neida, bare sørge for å lade 0.01 bar ved visning (5% effektøkning er lov). Så får du det godkjent og så er det bare å skru opp igjen :D Siter [ ] 1995 VW Golf GL [ ] 1985 VW Golf CL (delebil) [ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Originally posted by Hurricane Erfaring??? :o 93 Golf 3 GTI 8v :o Vanvittig usaklig kommentar å komme med. Jeg kommer med et helt saklig poeng, du får lite igjen for pengene hvis du begynner å skulle bruke de på en slik 1.8 liter, og det er idiotisk om du gjør det. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 For å oppnå 104 hk med denne motoren bruker HMS følgende Bestandteile: HM-BiKat Fächerkrümmer (grenrør med 2 katter a la Rallye) HM-Sportnockenwelle (kam, tror det er Schrick 264 eller 268) HM-Wasserthermostat (termostat med laver temp) HM-Lüfterschalter (tempføler til radiatorvifte med lavere temp) beheizte Lambdasonde (ny lambda) Bare for å gi en ide om hvor mye som skal til for å klatre over 100 hk i denne motoren. Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by Polo Classic For å oppnå 104 hk med denne motoren bruker HMS følgende .......... Bare for å gi en ide om hvor mye som skal til for å klatre over 100 hk i denne motoren. Så kan man tenke på hvor mye de 14hk'ene kostet :D Btw, er den sølvfarga poloen din? Syntes jeg så noe sånt parkert ved sagene her om dagen. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 Originally posted by Ideal Så kan man tenke på hvor mye de 14hk'ene kostet :D Btw, er den sølvfarga poloen din? Syntes jeg så noe sånt parkert ved sagene her om dagen. Den sølvmet Poloen er min ja, finger weg :D Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rakriste Skrevet August 23, 2004 Rapporter Share Skrevet August 23, 2004 kan jo bytte blokka til 2l.. koster ikke mye på en hugger! Siter MIN SIGNATUR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Jeg har Kent Cam Gs1h som er på ca.10hk. Går bedre enn orginalt, selv om tenningen er litt feil. Skal justeres nå på tirsdag Kan en bruke blokka til 2l med toppen til 1,8? Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.