Gå til innhold

Motorvansker


Narmacil

Anbefalte innlegg

Hei, har en -91 2.0 LX som det er noe tull med.

 

Turtallet er ganske høyt på tomgang og under giring (trykker inn clutchen så "hopper" turtallet opp i et lite sekund, plagsomt å høre på)

I tillegg er det noe rart når man kjører rolig, når det nesten ikke er noe gasspådrag er det akkurat som den kutter bensintilførselen.

Resultatet er en ujevn gange i lav fart, utrolig slitsomt.

 

Har null innsikt i innsprøytning så har latt hele problemet ligge, men oppdaget dette forumet for få dager siden og håper noen her har svar som kan hjelpe meg.

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har akkurat de samme problemene, og jeg vet at mine motorfester er fucked for å si det mildt.

 

men koster fort 3-5 tusen å kjøpe alle 4 ny.

 

dumt man må bytte hele festet og ikke bare innmaten. så noe på sentra SE-R siden om at det finns innsats gummi å få kjøpt. men sto ikke så mye om det.

 

og har også samme problemet når jeg trykket inn clutchen, turtallet hopper opp for så å synke. ingen anelse hva det er, ikke nissan her i tromsø heller :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by sony606

har akkurat de samme problemene, og jeg vet at mine motorfester er fucked for å si det mildt.

 

men koster fort 3-5 tusen å kjøpe alle 4 ny.

 

dumt man må bytte hele festet og ikke bare innmaten. så noe på sentra SE-R siden om at det finns innsats gummi å få kjøpt. men sto ikke så mye om det.

 

og har også samme problemet når jeg trykket inn clutchen, turtallet hopper opp for så å synke. ingen anelse hva det er, ikke nissan her i tromsø heller :(

 

Hvis du finner ut hva det er, kunne du tipset meg om hva det er som gjør det?

 

Er litt nysgjerring på de motorfestene, hvordan kan de forårsake en slik oppførsel? Trodde det var noe med innsprøytningen eller bensintilførselen... ??? *Forvirret*

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke en "slag" følelse..

ummm, kan prøve å beskrive hvordan det føles..

La oss si tomgang er 0% gass og flat pedal er 100% gass..

Og når jeg slipper pedalen sakte ned mot 0 fra 40% så kommer jeg til 20% så kutter motoren helt..

Fra 20% til 0% er det ikke noen "mellomting" føles som det er av/på liksom..

Så ved rolig køkjøring og generelt i 50-60 km/t er det rykk og napp fordi jeg hele tiden ligger akkurat på den "kutt"grensen..

Vrient å beskrive, må nesten oppleve det..

Men hvis disse symptomene høres kjente ut, må jeg vel bare godta at foringene er grøt.. :(

-70 Camaro

-427 cui Big Block

-TH400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut i garagen og se om det er slakke på gasswiren på spjeldet. Sjekk også at den ikke er for stram.

 

Hørtes litt ut som innvendig slitasje i gasspjeldet, men det pleier da ikke å skje på primera så vidt jeg har hørt.

 

Motorfester holder uansett ikke evig, så hvis bilen har gått et stykke uten at de er skiftet så er nok de slitt.

 

Men hvis det ikke er noe galt med gasswiren så frykter jeg at dette er et problem som merkeverksted må se på.....

- Nissan Primera eGT

- 180SX TimeAttack

x WRX

x Carlos Sainz

x Turbo Primera osv osv osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår