Gå til innhold

Bremser #¤"@!##&""¤$

partypulp

Anbefalte innlegg

Har skiftet kalipper og klosser på venstre side bak.

Fikk også skiftet klosser på høyre side bak i går.. Alt var fryd og gammen.. helt til nå i kveld..

Virker som om klossen ligger litt intill skiva.. felgen blir i allfall bittelitt varmere enn de andre felgene.. og jeg hører en irriterende pipelyd innimellom.. Om jeg bremser hardt opp og kjører videre kommer det en høy pipelyd neste gang jeg bremser..

Noen som har en ide hvordan fjærne? håper det ikke er enda en råtten kalipper på gang.. bahhh bil meg i ræva noen ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lyden har jeg å..Men bare innimellom, så kommer det en svak pipelyd, også bremser jeg LITT, da blir den borte, helt til jeg bremser litt hardere, da kommer`n igjen..Også blir`n borte igjen en liten stund, for så å komme tilbake!Kom etter at jeg bytta bremser (skiver og klosser), rundt det hele..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du smørt på kobberpasta? Jeg måtte få verkstedet til å bytte klosser engang siden de som de brukte bare peip. Det er forskjell på de.

'07 Ford disConnect 220LX

'98 Audi Cabrio

x: V50 Sport, Laguna 1.6, Primera 2.0 GT, 2.0 SRI, 2.0 SE, 2.0 LX & 2.0 DLX, 2x Civic 1.4is, Focus 1.6, BMW 318i & Vectra 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

etter hva jeg skjønte så er det pga varmen bremsene piper.

flere ting du kan gjøre som hjelper..

1. smøre kobberpasta på baksiden av bremse klossene, det skal visstnok absorbere varmen eller lede den bort fra klossene.

2. kjøpe slik bremserens spray, det den gjør er å fjerne fett og andre ting som kan ligge på skivene. funket glimmers på en bmw vi gjorde det med.

3. kjøpe ventilerte skiver, dem blir ikke så varm at dem begynner å pipe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm nei jeg har ikke smurt på kobberpasta..

Kanskje ta på en klatt av det da.

Satt kun på den "beskyttelsesskiva" jeg.. og på den satt det limt på en pappskive av et slag.

Takk for råd iallfall.. Gla vi har dette forumet jeg.. kan spare endel penger av og til ja.

klossene er fra Mekonomen( christofersen og becken) så de burde jo være greie nok..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by partypulp

Hmm nei jeg har ikke smurt på kobberpasta..

Kanskje ta på en klatt av det da.

Satt kun på den "beskyttelsesskiva" jeg.. og på den satt det limt på en pappskive av et slag.

Takk for råd iallfall.. Gla vi har dette forumet jeg.. kan spare endel penger av og til ja.

klossene er fra Mekonomen( christofersen og becken) så de burde jo være greie nok..

Kan med fordel smøre kobberpasta på glideflatene til klossene, altså på/i spora på siden også. Klossene har godt av litt mindre friksjon der også, når du først har de nede.

Mvh David Vingerhagen

Kjører en rød crx vt moddet med bremser og R dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skifta kalipper og klosser på venstre side bak.. resultat bra!

Så skulle jeg skifte klosser på høyre side bak.. alt gikk glimrende.. MEN nå piper det.. og felgern blir varm.. den ligger litt intil altså.. går veldig tregt ut..

Har noen en ide? Litt kjipt å måtte bytte enda en kalipper.. er jo dyrt som et helvete :(

har tatt av kalipper idag og smurt opp stempel.. har også smurt kobberpasta på klosser.. det gjorde at den slutta å pipe når jeg bremser.. men den piper konstant.. litt lavere når jeg kjører.. utrolig irriterende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...

ballebrokk......

Skiftet da til nye klosser og nye kalippere for en liten stund tilbake..

Nå virker det som om høyre bremse bak fortsatt ligger litt innpå..

Det piper titt og ofte og felgen blir tidvis varm.

Her om dagen kjørte jeg hjem fra jobb, da det plutselig begynte å ule no grusomt.. en dyyyyp lyd som forplantet seg i hele bilen og overdøvet en meget høy sang på radion..... jeg bremset opp litt, og da forsvant den..

Jævlig irriterende og jeg holdt på å drite på meg!!

Noen som har en god ide hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider