Gå til innhold

Noen Erfaring med PIPERCROSS

Ranger emnet


Shyggen

Anbefalte innlegg

Det er samme f... hvem som har laget filteret. Alle er jo laget til samme specs når det gjelder filtrering. En får ikke mer effekt av å bytte til f.eks "KN" selv om det koster penger. For å få mer effekt trengs mer luft og da må man ha større areal. Og får man mer luft må man gi mer bensin for å få riktig blanding. Ettertenning er ikke tøft, selv om det høres ut som mange tror det.

VW 1300, 1968

 

 

They don't make 'em like they used to,

I'll make them even better......

 

1968 Boble "Old Speed" prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næmmen, helledussan så hissig vi var :D

 

Tenkte ikke på selve luftmendgen o.l. men, det er mange biler rundt omkring som ikke liker de forsjellige filtrene..

 

Og så, så jeg en test online ang. noen luft filtre hvor de var

stilt opp mot værandre ang. filtrering og hvor mye de slipper igjennom.. Husker ikke linken akkurat nå men, den kan skaffes om noen har lyst å se, skal ha vært en upartisk test og der vant

Apexi..

 

Har ikke sett noe sånn test med PiperX så jeg tenke bare jeg

skulle sjekke erfaringer og meninger.. :)

 

Men, skjønner hva du mener jo større filter jo mer luft jo mer bensin og mer effekt..

 

Thnx 4 your opinion..

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

an induction kit to rid the engine of the restrictive stock air box

 

Dette er en helt annen ting som jeg ikke har sagt noe imot. Her er det jo ikke filteret som står for effektøkningen. Forskjellen er på 1hp og hvor mange har Skylinen?

Er ikke meningen å virke altfor negativ og gretten her. Er bare veldig lei alle som tror de får så mye mer effekt av å bytte filter.

VW 1300, 1968

 

 

They don't make 'em like they used to,

I'll make them even better......

 

1968 Boble "Old Speed" prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror de fleste på dette forumet vet dette..

 

Men, på en turbo motor kan du fort få mer effekt om du bytter eksos og filter da du får en mye bedre flow..

 

Pluss at turboen suger luft mye lettere med sportsfilter og derfor får rpm fortere og hester fortere :) så på en måte får du mer hester eller fortere hester med sports filter.. :D bare for å kverulere ;)

 

Men, med et sportsfilter så vil motoren kunne rev mer opp i turtall fortere da den ikke trenger å suuuge lufta ut gjenna et sugerør men, får det tømt over seg i 1/2l glass :)

 

Du kan sammenligne det med.. hmm, tenke ut noe sykt her..

 

Du drikker en øl for og bli full.. det går med 1/2glass og sugerør.. men, det tar ganske lang tid..

 

Derimot, tar du 1/2 glasset å tømmer nepå rett fra glasset så

blir du drita mye fortere..

 

så snur vi hode mot lystgass..

 

Bytter du ut øllet med sprit så pjooong er du full før du vet ordet av det :D

 

Schåål

Shit happens, ALL the time :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle på forumet vet dette. Så bare feltet "modifikasjoner" i brukerprofilene. Konfilter og eksosanlegg som modifikasjoner. Virker ikke lovende for en som lever for gode, gamle støtstangsmotorer i gode gamle biler.

VW 1300, 1968

 

 

They don't make 'em like they used to,

I'll make them even better......

 

1968 Boble "Old Speed" prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Shyggen

Tror de fleste på dette forumet vet dette..

 

Men, på en turbo motor kan du fort få mer effekt om du bytter eksos og filter da du får en mye bedre flow..

 

Pluss at turboen suger luft mye lettere med sportsfilter og derfor får rpm fortere og hester fortere :) så på en måte får du mer hester eller fortere hester med sports filter.. :D bare for å kverulere ;)

 

Men, med et sportsfilter så vil motoren kunne rev mer opp i turtall fortere da den ikke trenger å suuuge lufta ut gjenna et sugerør men, får det tømt over seg i 1/2l glass :)

 

Du kan sammenligne det med.. hmm, tenke ut noe sykt her..

 

Du drikker en øl for og bli full.. det går med 1/2glass og sugerør.. men, det tar ganske lang tid..

 

Derimot, tar du 1/2 glasset å tømmer nepå rett fra glasset så

blir du drita mye fortere..

 

så snur vi hode mot lystgass..

 

Bytter du ut øllet med sprit så pjooong er du full før du vet ordet av det :D

 

Schåål

 

 

LoOooOooOOooL!! :D bra forklart ;)

O-<8--¤<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår