Shyggen Skrevet August 20, 2004 Rapporter Share Skrevet August 20, 2004 Luft filer? noe negative og positive merknader? Takker for all tilbakemelding, har nettopp satt på et stort et på Supraen.. (MK3) Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Har bare god erfaring fra di jeg....:) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet August 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 Håper man får samme erfarinng da :D Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 kun god erfaring.. meget bra filtere.. helt topp spør du meg.:) Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Kjøpte pipercross til den gamle lekebilen jeg hadde, funka fint de:) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Har hørt at slik skum-filter ikke er noe særlig da de kan gå i oppløsning når de blir gamle og når det kommer inn i motoren blir det som slipepasta. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet August 25, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Bra og høre noe negativt og så man ikke flyr helt i skyene.. Så det kan lønne seg å bytte det ut før det begynner å se morkent ut med andre ord.. Ellers? ingenting negativt? Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Ingenting negativt fra meg, Kjempe bra! :) Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OldSchool Skrevet August 25, 2004 Rapporter Share Skrevet August 25, 2004 Det er samme f... hvem som har laget filteret. Alle er jo laget til samme specs når det gjelder filtrering. En får ikke mer effekt av å bytte til f.eks "KN" selv om det koster penger. For å få mer effekt trengs mer luft og da må man ha større areal. Og får man mer luft må man gi mer bensin for å få riktig blanding. Ettertenning er ikke tøft, selv om det høres ut som mange tror det. Siter VW 1300, 1968 They don't make 'em like they used to, I'll make them even better...... 1968 Boble "Old Speed" prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Næmmen, helledussan så hissig vi var :D Tenkte ikke på selve luftmendgen o.l. men, det er mange biler rundt omkring som ikke liker de forsjellige filtrene.. Og så, så jeg en test online ang. noen luft filtre hvor de var stilt opp mot værandre ang. filtrering og hvor mye de slipper igjennom.. Husker ikke linken akkurat nå men, den kan skaffes om noen har lyst å se, skal ha vært en upartisk test og der vant Apexi.. Har ikke sett noe sånn test med PiperX så jeg tenke bare jeg skulle sjekke erfaringer og meninger.. :) Men, skjønner hva du mener jo større filter jo mer luft jo mer bensin og mer effekt.. Thnx 4 your opinion.. Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jap_Power Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Shyggen mener nok denne: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/index.html ...så det har nok litt å si hvem som lager de. Siter [ ] Nissan Sunny E15ET Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OldSchool Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Sitat an induction kit to rid the engine of the restrictive stock air box Dette er en helt annen ting som jeg ikke har sagt noe imot. Her er det jo ikke filteret som står for effektøkningen. Forskjellen er på 1hp og hvor mange har Skylinen? Er ikke meningen å virke altfor negativ og gretten her. Er bare veldig lei alle som tror de får så mye mer effekt av å bytte filter. Siter VW 1300, 1968 They don't make 'em like they used to, I'll make them even better...... 1968 Boble "Old Speed" prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shyggen Skrevet August 26, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Tror de fleste på dette forumet vet dette.. Men, på en turbo motor kan du fort få mer effekt om du bytter eksos og filter da du får en mye bedre flow.. Pluss at turboen suger luft mye lettere med sportsfilter og derfor får rpm fortere og hester fortere :) så på en måte får du mer hester eller fortere hester med sports filter.. :D bare for å kverulere ;) Men, med et sportsfilter så vil motoren kunne rev mer opp i turtall fortere da den ikke trenger å suuuge lufta ut gjenna et sugerør men, får det tømt over seg i 1/2l glass :) Du kan sammenligne det med.. hmm, tenke ut noe sykt her.. Du drikker en øl for og bli full.. det går med 1/2glass og sugerør.. men, det tar ganske lang tid.. Derimot, tar du 1/2 glasset å tømmer nepå rett fra glasset så blir du drita mye fortere.. så snur vi hode mot lystgass.. Bytter du ut øllet med sprit så pjooong er du full før du vet ordet av det :D Schåål Siter Shit happens, ALL the time :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OldSchool Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Håper alle på forumet vet dette. Så bare feltet "modifikasjoner" i brukerprofilene. Konfilter og eksosanlegg som modifikasjoner. Virker ikke lovende for en som lever for gode, gamle støtstangsmotorer i gode gamle biler. Siter VW 1300, 1968 They don't make 'em like they used to, I'll make them even better...... 1968 Boble "Old Speed" prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitros Skrevet August 26, 2004 Rapporter Share Skrevet August 26, 2004 Sitat Originally posted by Shyggen Tror de fleste på dette forumet vet dette.. Men, på en turbo motor kan du fort få mer effekt om du bytter eksos og filter da du får en mye bedre flow.. Pluss at turboen suger luft mye lettere med sportsfilter og derfor får rpm fortere og hester fortere :) så på en måte får du mer hester eller fortere hester med sports filter.. :D bare for å kverulere ;) Men, med et sportsfilter så vil motoren kunne rev mer opp i turtall fortere da den ikke trenger å suuuge lufta ut gjenna et sugerør men, får det tømt over seg i 1/2l glass :) Du kan sammenligne det med.. hmm, tenke ut noe sykt her.. Du drikker en øl for og bli full.. det går med 1/2glass og sugerør.. men, det tar ganske lang tid.. Derimot, tar du 1/2 glasset å tømmer nepå rett fra glasset så blir du drita mye fortere.. så snur vi hode mot lystgass.. Bytter du ut øllet med sprit så pjooong er du full før du vet ordet av det :D Schåål LoOooOooOOooL!! :D bra forklart ;) Siter O-<8--¤< Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.