Gå til innhold

Hvor sitter bensinfilteret henn ?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

hei !

Skal skifte bensinfilterer nå. Og i frykt for å ødelegge noe og mangel på kunnskap, så sku jeg gjerne visst hvor bensinfilteret sitter på min Audi coupe quattro 20v. Noen som kan gi meg ett kjapt og greit forklart svar ??

Kanskje litt teit spørsmål for noen, men det driter jeg i :) er nemmelig ikke den skarpeste kniven i skuffen når det gjelder bil :)

håper på raskt svar og på forhånd takk !

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en forklaring på dette en eller annen plass, mulig det var på nordicaudi siden.

Var iallefall et tips å la bilen stå et døgn før du begynner så det ikke var så mye trykk på bensinrøret frem til filteret.

Samt å koble fra minuspolen på batteriet før du begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EyeLid

12v forumet ja?

Sikkert MANGE spenstige Polo 65hk oh VR6er sammen :D

Polo? VR6?

Huhm?

Sjekka forresten siden nettopp, og ser at bensinfilteret ikke sitter på samme sted som 100/A6.

I'll point out that the reason this procedure only works for A6/100 models is that 80/90/Coupe/Cabriolet models have the fuel filter near the gas tank, not under the hood. The basic ideas in the procedure still hold, but the specifics will be different. Anyone want to write up the procedure for the 80/90/Coupe/Cab cars?

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Cozzie

Polo? VR6?

Huhm?

Sjekka forresten siden nettopp, og ser at bensinfilteret ikke sitter på samme sted som 100/A6.

I'll point out that the reason this procedure only works for A6/100 models is that 80/90/Coupe/Cabriolet models have the fuel filter near the gas tank, not under the hood. The basic ideas in the procedure still hold, but the specifics will be different. Anyone want to write up the procedure for the 80/90/Coupe/Cab cars?

Skal jeg kanskje sjekke ved bensintanken da eller ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider