Gå til innhold

I går kom 50kg med helgearbeid!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Fikk delene for konvertering til C5 Corvette Z06 bremser foran, i går. Så i dag er det ut i garasjen å montere. Nå skal det forhåpentligvis bli slutt på bremser som fader i lengre nedoverbakker og som trekker sideveis i hytt og pine!

C5brakes1.jpg

C5brakes2.jpg

C5brakes3.jpg

C5brakes5.jpg

C5brakes6.jpg

C5brakes8.jpg

I løpet av vintern blir det konvertering bak også!

Kommer tilbake med mer bilder etter installasjon senere i dag.

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe....ja det er ufattelig billig å bo i Porsgrunn :D

Neida, men uansett så ble det ikke forferdelig dyrt. Ca. 7000 + frakt ferdig som bolt-on kit til min bil med alle delen som vist ovenfor.

Ratata,

Du har helt rett, de er 324mm ;)

Men det er ikke std. skiver for Z06, std skivene er de samme som dine.

Ellers tok det litt mer tid enn forventet å få alt på plass. Dvs. settet var montert på få timer, men selvom de fleste 17" felger går klar av disse bremsene uten modifikasjoner - ble det litt konflikt med TT2 felgene. Så jeg måtte modde kalipperne litt og legge til 5mm spacere.

Her er noen sammenligningsbilder:

Før:

C5brakes14.jpg

Etter:

C5brakes10.jpg

"Litt" forskjell:

C5brakes19.jpg

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte dette privat hos en som egentlig begynte bare å lage brakettene for å montere C5 kalipperene på 3.gen fbody - men som nå også modifiserer spindlene og hubene. Han satte sammen et komplett kit med alt jeg trengte. Så vidt jeg vet er det kun disse bilene han lager braketter til.

Vet desverre ikke hvor han fikk skivene fra, men det kan jeg evt. sjekke.

Prisen for et std C5 sett som det Ratata viste over, men med modifisert spindel, hub og braketter for 82-92 f-body kommer på ca $850-900.

Mitt sett med Z06 (originalt pulverlakkert rød) kalippere, stålomspunne Earl's bremseslanger samt drilla/slotta skiver ble $1005.

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut!!

Ser at gmpartsdirect.com har samme skiver for $40 stk og Z06 calipere til $85 stk...

Det er vel modifiserte orginal spindler og hub? Tatt det i betraktning syns jeg ikke det var så veeeeldig billig :)

Men for all del, noe tilsvarende fra BAER hadde ikke blitt noe billigere...tvert imot

So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2?

"Why is it a pair of panties but just one bra?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider