Gå til innhold

B230fk

Ranger emnet


vectra.turbo

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått tak i en B230fk, denne fikk eg så billeg at eg måtte kjøpe den. Har dåkke nåken gode råd om ka som kan gjerast? :rolleyes:

Er det berre og skru opp turbotrykket for og få høgtrykksturbo? eller må eg bytte turbo? for motorene er vel like?

:eek:

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WG klokka må vel byttes før du kan skru opp trykket....

Chipping og høyere trykk, større turbo gir vel etterhvert ca 200Hp

 

hva slag bil skal motoren i?

hva slags styre system skal du ha??

 

Kjører selv med org FK blokk, 531 top og motronic system, T3 turbo(trim 60)

 

fornøyd med motor, men ikke motronic etter bytte av blokk fra ET til Fk og fra Automat til Manuell, litt små fusk som jeg ikke finner ut av.

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal nok ikkje selge nei, motoren er allerede komt ned i en 740.

ang. styresystem aner eg ikkje sida eg ikkje har peiling :D

noken som veit en måte og finne ut om en bakaksel er sperra? bortsett fra og spinne på tørra? er der sånn anti spin metall plate som på 240?

1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt)

1977 Volvo 242L

1977 Volvo 244 Jubileum

1987 Volvo 740\760 TIC

MDS ãr bilstereo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På "sperre" eller ikke vet jeg ikke annet enn at på min så måtte atl av drev u klokka byttes etter at jeg knuste den første jeg hadde. Nå sitter det en SF diff der og den er helt skjønn og kjøre med, merker aldri at det hakker elelr noe, og med enm gang du slipper så "loggrer" bilen noe helt sjukt.....:cool:

Race, kjør forbi da vel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by vectra.turbo

ok, kor kan eg finne tak i 531 topp da? og evt sperra aksel? kjørte med sperre på min gamle 245TD, og nå er det bare sånn. må ha det, bare må ha det ;)

 

Ang. sperra aksel.

 

Sjekk på Turbo å Glt modeller. Der er det størst sjans for å finne en. Veit ikke om sperra aksel var orginalt på Turbo modeller?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Volvo-Lars

 

Ang. sperra aksel.

 

Sjekk på Turbo å Glt modeller. Der er det størst sjans for å finne en. Veit ikke om sperra aksel var orginalt på Turbo modeller?

Hei

Tror ikke det er orginalt, på min 87 740 tic ble det ettermontert i 89 mener jeg å huske.

 

Hilsen Trond

- BMW 528i 85 -Langtids prosjekt

- BMW 525i

- BMW 745i

X BMW e30 med S50B30 -Morro bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 745TiC

 

Ikke sant, har hørt, noen som har målebrev på dette?????

Og dokumentasjon på modifikasjoner???

 

detta skal være med åpent filter, chip, ny wastegate og 3" eksos..

 

 

har hørt fra folk som jobber med volvo da. sånn at det er sagt.

 

feks. på den motoren der. så er det ikke justerbar wastegate. men man kan gjøre som pappa har gjort med sin. chimse opp 3 mm. så får du 150-160 hk.. da skal den kjøre på ca 0.6bar. kanskje 0.7.. det er uten noe mer mods..

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår