Gå til innhold

Golf Cab 94mod (TURBO)

Ranger emnet

Chrysler

Anbefalte innlegg

Hei, har en kamerat som har kjøpt en golf cab 94 mod 2.0l 115hk.. Han trenger hjelp til å trimme den.. noen som har noen tips for å få mest mulig ut av motoren?? Han har lyst til å sette inn turbo, noen som vet hva det ligger på?? eller hvem som selger det..??

Alt om tips og triks er til hjelp.. erfaringer??

Takk takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkwih

30-40000 er for dyrt. man driter ikke penger.

her har jeg funnet løsningen for deg.

Billig enkelt og driftsikkert.

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=292128201&n=518820946&pn=704470061

haha..tro meg, det der vil du ikke ha!

oppnår samme effekt med og stappe ei blokkfløyte baki der..

men turbokit kosta vel ikke 40 k?

mener jeg så det kosta 19k danske kroner for et "gør det selv turbokit" ?!

1994 mazda 323 gt-r.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by darkwih

30-40000 er for dyrt. man driter ikke penger.

her har jeg funnet løsningen for deg.

Billig enkelt og driftsikkert.

http://www.mobilsentrum.no/product.asp?c=292128201&n=518820946&pn=704470061

Hva faan er det du tror om meg?? Er da ikke en RÅNER med AR skilter.. Går kun i BP her, koste hva faan det vil, kun det BESTE!! Er sånn vi gjorde når vi var litt yngere det, å feste papp bit mot sykkel eikene..:op GROM lyd du liksom.. LOL:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg har skjønt det riktig så har du lov til å trimme bilen din 5% eller 10% (husker ikke i farta). Så hvis du smeller på en turbo så gidder du seff ikke lade fullt trykk på visning. Du stiller ned så mye du kan. Hørte av en kamerat som hadde GTI 8v og han skrøyt skikkelig av bremsene så trenger kanskje ikke forsterke dem noe ytterligere? Og hvis du justerer trykket til 5% effektøkning så burde dem ikke si noe på biltilsynet. Girkasser er forbruksvare ;) Har ikke vurdert kompressor da? Er jo så jævlig trangt ved eksossida på disse motorene. Da får du jo trykk helt fra bånn også.

[ ] 1995 VW Golf GL

[ ] 1985 VW Golf CL (delebil)

[ ] 1983 VW Golf GTI [Prosjekt Tråd]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Visst girkassa tilø GTi 16V eller VR6 passer er jo ikke effekt det største problemet på en 8V motor med turbo/komp. selv om de ryker der også...

Effekt økning er no så som så, men du må ha effekt test på rullende landevei el lign for å få det godkjent, eller dokumenter ombyggning i vognkortet.

og bilen må være førstegangs registrert i Norge FØR 01.01.1996 for å slippe HK avgift.

Men jeg ser ikke helt problemet visst man er litt nevekyndig og er tenkt til å montere dette selv, kjøp ferdig grenrør, og få tak i en turbo som passer.... mekk dette til selv, og så MÅ man ha IC visst man ikke skal dekomprimere motoren, dette kan man finne billig hos en høgger el lign, fra en diesel... man kan faktisk også finne Turboer her også...

Få den chippet eller monter på en tilleggs sprut i innsuget for mer bensin, og få tak i en større bensin pumpe go trykk reg.

Mye kan man mekke selv i stedenfor å kjøpe ferdig fabrikerte ting som koster flesk...

men det er jo opp til en selv, litt mer risiko fylt blir det nok, men litt spenning i hverdagen skader jo ikke...

mvh

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf 3 GTD Special

bilen må være førstegangs registrert i Norge etter 01.01.1996 for å slippe HK avgift.

Det er altså før 1.1.96 det ikke er avgift på effektøkning, ETTER 1.1.96 er det avgift.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider