Gå til innhold

Bensinpumpe problemer...

Ranger emnet

tfac

Anbefalte innlegg

Har en Golft GTi 8v. Gamle bilen til remster.. Har hatt endel problemer med bensinpumpene! Den pumpen som sitter under bilen lager en rar lyd når jeg har lite bensin og når jeg står på tomgang.. Vet ikke om dette har noe med d å gjøre men jeg antar d: Når den lyden kommer så fusker bilen endel.. Går og "napper" men plutselig blir den bra igjen!

Prøvde å bytte den pumpen som sitter under bilen, da var bilen bra kanskje en dag så begynte den igjen... Hadde bilen på verksted og de mente d var den pumpen som satt i tanken som ikke var bra.. Så jeg byttet den! Samme skjedde.. Var bra kanskje en dag, så var d på'n igjen.. Da mente de kanskje d var besin filteret som måtte byttes, så jeg byttet d! men ingen forskjell! Noen som har vært borti noe lignende? Har veldig lyst til å finne ut hva dette er... Begynner å bli temlig lei!

Mv.h Marius!

2002 Vw Passat tdi 1,9l 130hk (Familie bil)

(x) 1986 Vw Golf 2 GTi 16v med KR motor!!

(x)1996 Vw Golf 3 GTi Edition

(x)1993 Vw Golf 3 VR6 2,8l

(x)2000 Vw Golf 4 GTi 1,8T 20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er løftepumpen som sitter i tanken som er sliten. Da klarer den ikke å fore hovedpumpa med bensin når tanken er slunken, slik at hovedpumpa da overanstrenger seg med summing som følge, pluss rykking og slikt. Jeg har akkurat samme problemet, har bare ikke fått ut fingeren og byttet pumpa enda, sørger bare for å fylle ofte;)

Noen som vet pris på ny pumpe? Fra hvor?

01 Passat 1,9tdi Variant

94 Golf 3 1,8CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jammen jeg kjøpte jo helt ny pumpe på vag... den kosta 860kr... Har bytta den, men d hjelper ikke...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg betalte i overkant av 300 hos mekonomen. det som er kjekt med http://www.mekonomen.no er at du taster inn reg.nr ditt, så får du garantert riktig del.

min bil begynte å fuske og stoppe på tomgang når jeg hadde lite bensin før den tilslutt ikke ville starte i det hele tatt, og det viste seg altså å være relèet. så det er ikke nødvendigvis virker/viker ikke.

du kan også prøve å ta det ut og skrape av evt dritt på de tappene, det kan jo hende at det bare er dårlig kontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, d hadde vært en ide.. Men da må jeg vite hvilket nr d er.. hehe! Noen som vet! Tusen takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider