Gå til innhold

R-Sport turbo-kit på b19? Mer effekt?

Ranger emnet

Volvo-Lars

Anbefalte innlegg

Har blitt fortalt at et R-Sport turbo-kit vil gi mer effekt på en b19a kontra b21a/b23a/b230a?

Ikke at du får mer hk,men at du har effekt over hele registeret,hvis dere skjønner....har en javnere effekt fordeling.....!!!

Stemmer dette?

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjørt med B19 og R-sport kitet og 2.5" anlegg og ved 0.4 var den ganske lat men ved 0,6 ble den ganske frisk og ved 0.85 gikk den ikke så veldig mye bedre enn 0.6. Må jo legges til at B19A er LAT orginalt da.

Tror nok B23 gir mer effekt over hele registeret. Men mulig at det er større forskjell på fra B19 til B19AT VS B23 til B23AT.

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fett....er ikke ute etter at det ska gå så jævlig fort,bare at det spinner på tørra å at den lager sånn pjssssssshh lyd.........hehe....:dude:

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir en del høyere...

Min brukte ca 3liter når jeg gassa på litt, men jeg hadde ikke justert noe som helst av tenning.

VolvoLars, man trenger ikke turbo for å spinne på tørra med volvo, b20`n min spant på tørra på 1 og 2. gir.. Ja kun 82hk, nei ikke noe olje juks..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Breisladdern

det blir en del høyere...

Min brukte ca 3liter når jeg gassa på litt, men jeg hadde ikke justert noe som helst av tenning.

VolvoLars, man trenger ikke turbo for å spinne på tørra med volvo, b20`n min spant på tørra på 1 og 2. gir.. Ja kun 82hk, nei ikke noe olje juks..

Veit at man kan spinne på tørra uten turbo...men jeg vil ha den phjjjssssssssshhhh-lyden...hehe:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Per-Henrik

åssen blir bensinforbruket da på normal kjøring???

Hvis man bruker en org. gasser er beregnet på å jobbe under trykk.

Er alt i 100% tilstand kan den faktisk gå billigere.

Men som f.eks i breisladdern sitt tilfelle, hvor han muligens sliter med for lav kompresjon (eller noe), så bruker den mye mer.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider