Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Febi Bilstein bærekuler og en ny bærearmforing er bestilt. Blir bytte snart..

Ellers finner jeg ikke ut noe her i byen om valsing, så jeg må nok leve med det ut vinteren trur jeg.. Så få valsa hjulbuene ordentlig i sammenheng med sommerhjul.. :) Får se hva jeg finner ut..

Nå er det lite kontroll over penga, så jeg må se ann hva jeg får råd til.. Oljeskift på motor og girkasse + polering, impregnering av kalesje og behandling av skinnstoler må vel taes før vinteren setter ordentlig inn! :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by BmwE30cab320i

Også understellsbehandling! Anbefales.

Hadde skaffe meg en hardtop også hadde jeg vært deg...

Den er tectyla behandla like før kjøp..

Hardtop er et ønske ja, men de er faen meg dyre.. Folk krever jo gull og diamanter for dem..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 2maz

Hvor kjøpte du det da?

Autospar selger slike!

Originally posted by Dr_S

Søtt putetrekk :)

Tja, Tjo.. Slår ikke Ole Brumm sengetøyet mitt :)

Originally posted by -BmW-CHRiS-

Drit fin! Grattis a!!

Takk! Din er ikke så værst den, fordiom det er litt for heavy for meg.. :)

Originally posted by BMW-328

Leker for voksne i barnesenga..

Jeg er voksen, og jeg leker ofte i den senga, og nei, det er ingen barneseng :)

Oppdatering på bilen:

I dag har jeg vasket og støvsuget litt bilen innvendig. Fikk også strammet opp handbrekket litt.. Ellers bestemte jeg meg for å montere tårnstaget mitt.. Det gikk ikke helt som det skulle..

Passformen var bra:

DSCF0010.jpg

Det jeg derimot ikke visste, var at siden jeg har ASC+T på bilen min så er det en forbanna sensor midt i veien for staget:

DSCF0011.jpg

Denne styrer tydeligvis gassen opp og ned ettersom jeg spinner eller ikke liksom, så den er kjekk å ha.. Dessverre :D

DSCF0014.jpg

Men, etter litt triksing og justering og slikt så fikk jeg det som jeg ville. Det blei litt trangt med boltene og sånt, men det gikk akkurat.. Dessverre klarte jeg å miste en mutter til stab staget, en mutter til dempertårnet og en 13-kopp neddi motorrommet, enda ikke funnet de.. Kjekt med reservedeler ;)

Fant en mutter som passet stab staget i garasjen, så det blei bra, også får jeg dra til høggeren å finne en bolt til demperetårnet i morra.. Så vi får det på stell :)

Resultatet:

DSCF0019.jpg

DSCF0018.jpg

DSCF0017.jpg

DSCF0020.jpg

Fornøyd med utseende og passformen på staget, ikke de værste 800kronene jeg har brukt i livet mitt, det hjelper sikkert litt på veiholdningen også :)

Ellers så blei det ikke noe av dealen med M-fronten og 97mod grillen, så jeg er på leit igjen.. Men, finner nok noe straks.. Driver å dealer om noen M-sidelister, en M-front, M3-speil og slikt nå.. Skal over grensa å hente M-skjørtene mine til neste uka.. Ellers skal jeg bestille verksted time i morra, få bytta bærekulene, foringen og oljeskift på girkassen! :)

Mere kommer!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår