Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Originally posted by Jonte

 

Hmm, er ikke alle stag slik da? Justerbare osv? Jeg har stramma godt så jeg trur det stiver greit av..

 

Jeg bare synes den virket litt spinkel, men jeg har ikke erfaring med justerbare. Hvis du er sikker på den er stivet godt så er det sikkert nok. Hvordan føles bilen etter montering?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by JuIius

 

Jeg bare synes den virket litt spinkel, men jeg har ikke erfaring med justerbare. Hvis du er sikker på den er stivet godt så er det sikkert nok. Hvordan føles bilen etter montering?

 

Jeg merker ikke så mye forskjell, antydning til litt stivere dog..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda noen småfeil som har dukket opp..

 

Fra før har jeg:

 

- Bærekuler forran (venter til Kimoajaja er tilbake fra utplassering, så tar han dette på skolen)

- Bærearmsforing bak høyre side (lite kritisk, da det enda ikke klunker :))

- Sensor i Ekspansjonstank (ikke noe stress det, men må jo få det unna)

- Bagasjelukelås er skjeiv (sliter med å få kjøpt en slik, noen som har?)

 

Nå i helga kom følgende:

 

- Vinelyd fra ei reim i motorrommet, viner når bilen er kald, etterhvert så gir det seg, ellers kommer den når bilen bremses på motor.. Hvilken reim det er har jeg ikke fått helt snøring på, skal finne ut i morgen.. Det er vel 3 reimer i mottorrommet er det ikke? Dynamoreima virket litt slapp mente en kompis som er mekaniker

- Raslelyd, høres ut som et lager som er gåent, f.eks i dynamoen.. Jeg frykter at dette kan være VANOS'n som er gåen.. Er det dyrt? Mye arbeid? Skummelt?

- Ellers må jeg få skifta olje og oljefilter på girkassen, da den begynner å bli litt treig.. Trur det blir oljeskift på motor i samme slengen også..

 

Blir en liten service dette, og det passer jo bra nå når jeg har skaffa meg nullstillingsverktøy..

 

Håper det blir lite slitedeler framover, så jeg får brukt litt penger på artige ting i steden for.. Brembo bremseskiver og Green Stuff bremseklosser kommer nok snart det også :)

Ellers har jeg ordnet meg M-tech sidelister.. Så de skal hentes samtidig som sideskjørtene i Sverige :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Enda noen småfeil som har dukket opp..

 

Fra før har jeg:

 

- Bærekuler forran (venter til Kimoajaja er tilbake fra utplassering, så tar han dette på skolen)

- Bærearmsforing bak høyre side (lite kritisk, da det enda ikke klunker :))

- Sensor i Ekspansjonstank (ikke noe stress det, men må jo få det unna)

- Bagasjelukelås er skjeiv (sliter med å få kjøpt en slik, noen som har?)

 

Nå i helga kom følgende:

 

- Vinelyd fra ei reim i motorrommet, viner når bilen er kald, etterhvert så gir det seg, ellers kommer den når bilen bremses på motor.. Hvilken reim det er har jeg ikke fått helt snøring på, skal finne ut i morgen.. Det er vel 3 reimer i mottorrommet er det ikke? Dynamoreima virket litt slapp mente en kompis som er mekaniker

- Raslelyd, høres ut som et lager som er gåent, f.eks i dynamoen.. Jeg frykter at dette kan være VANOS'n som er gåen.. Er det dyrt? Mye arbeid? Skummelt?

- Ellers må jeg få skifta olje og oljefilter på girkassen, da den begynner å bli litt treig.. Trur det blir oljeskift på motor i samme slengen også..

 

Blir en liten service dette, og det passer jo bra nå når jeg har skaffa meg nullstillingsverktøy..

 

Håper det blir lite slitedeler framover, så jeg får brukt litt penger på artige ting i steden for.. Brembo bremseskiver og Green Stuff bremseklosser kommer nok snart det også :)

Ellers har jeg ordnet meg M-tech sidelister.. Så de skal hentes samtidig som sideskjørtene i Sverige :)

 

Du har 3 reimer: 1 som går rundt AC, og en som går rundt Dynamo\servo\vannpumpa etc. Prøv å smør den litt, spraj litt smøring på mens bilen går.

 

Hør hvor raslelyden kommer fra. Hør nøye rundt vannpumpehuset.. Der hadde jeg major rasling som jeg trodde var sliten reim, du så jo hvordan det gikk... Kan være der lyden kommer, hvis ikke kan du sjekke om det kommer fra rundt ved reg kjedet. Det skal jeg skifte også snart.

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

 

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Jonte

Jeg er voksen, og jeg leker ofte i den senga, og nei, det er ingen barneseng :)

 

 

Oppdatering på bilen:

I dag har jeg vasket og støvsuget litt bilen innvendig. Fikk også strammet opp handbrekket litt.. Ellers bestemte jeg meg for å montere tårnstaget mitt.. Det gikk ikke helt som det skulle..

 

Passformen var bra:

DSCF0010.jpg

Det jeg derimot ikke visste, var at siden jeg har ASC+T på bilen min så er det en forbanna sensor midt i veien for staget:

DSCF0011.jpg

Denne styrer tydeligvis gassen opp og ned ettersom jeg spinner eller ikke liksom, så den er kjekk å ha.. Dessverre :D

DSCF0014.jpg

 

Men, etter litt triksing og justering og slikt så fikk jeg det som jeg ville. Det blei litt trangt med boltene og sånt, men det gikk akkurat.. Dessverre klarte jeg å miste en mutter til stab staget, en mutter til dempertårnet og en 13-kopp neddi motorrommet, enda ikke funnet de.. Kjekt med reservedeler ;)

Fant en mutter som passet stab staget i garasjen, så det blei bra, også får jeg dra til høggeren å finne en bolt til demperetårnet i morra.. Så vi får det på stell :)

 

Resultatet:

DSCF0019.jpg

DSCF0018.jpg

DSCF0017.jpg

DSCF0020.jpg

 

Fornøyd med utseende og passformen på staget, ikke de værste 800kronene jeg har brukt i livet mitt, det hjelper sikkert litt på veiholdningen også :)

 

Ellers så blei det ikke noe av dealen med M-fronten og 97mod grillen, så jeg er på leit igjen.. Men, finner nok noe straks.. Driver å dealer om noen M-sidelister, en M-front, M3-speil og slikt nå.. Skal over grensa å hente M-skjørtene mine til neste uka.. Ellers skal jeg bestille verksted time i morra, få bytta bærekulene, foringen og oljeskift på girkassen! :)

 

Mere kommer!

Hvor får du kjøpt 97 mod front sidelister og m skjørt, vet jo hvor man får kjøpt det men det er jo så sinnsykt dyrt, noen plasser de har dette rimelig? :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Rage

 

Du har 3 reimer: 1 som går rundt AC, og en som går rundt Dynamo\servo\vannpumpa etc. Prøv å smør den litt, spraj litt smøring på mens bilen går.

 

Hør hvor raslelyden kommer fra. Hør nøye rundt vannpumpehuset.. Der hadde jeg major rasling som jeg trodde var sliten reim, du så jo hvordan det gikk... Kan være der lyden kommer, hvis ikke kan du sjekke om det kommer fra rundt ved reg kjedet. Det skal jeg skifte også snart.

 

Det er ikke reg-kjedet.. Og jeg har samme symptomer som deg. Raslelyd, hyle lyd, og ei vifte som går skjeivt. Får engasjere noen mekaniker kompiser og skifte denne + den multireimen..

Bilen står for tiden, da jeg må få diverse på stell.. :)

 

Originally posted by Tarjei_Hugaas

Hvor får du kjøpt 97 mod front sidelister og m skjørt, vet jo hvor man får kjøpt det men det er jo så sinnsykt dyrt, noen plasser de har dette rimelig? :D

 

Jeg prøver selv å skaffe deler brukt.. Da jeg vil ha alt dette M-tech utstyret orginalt.. Siden passformen fra diverse andre fabrikanter suger..

 

Orginal M-tech Hekkinnsats blei kjøpt brukt av gsi-power

Orginal M-tech Sideskjørt blei kjøpt av ei svensk jente

Orginal M-tech Sidelister blei kjøpt av en svensk gutt

(Sidelister og Sideskjørt skal hentes i Kiruna på Lørdag)

 

97mod fronten koster ikke mere enn 1000kroner den da, ellers har GS bildeler M-tech sideskjørter til 1499 +mva, ikke så ille det, dog er dem ikke orginale.. Sidelister er kun orginale.. Fåes kjøpt overalt.. Rundt 1500kr for dem..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Dr_S

Sant at den M diffusern som passer inn på org bakfanger, ikke er identisk med den som passer i org M bakfanger??

Noen som hviska meg det. At man må kjøpe en til om man skaffer seg M bakfanger liksom...

Det er riktig. Den på M-fangeren er litt bredere og har en annen kurvatur.

1998 BMW 318is Coupé - iSbilen

1970 Mini 1000 - lommeraketten

1984 Mini Mayfair Automatic - Minibanksjefens karjol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår