Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Brei kant er pent det og, skal ikke motsi deg der! :)

Men må du jobbe mye ekstra for få plass til de, må du jo spørre deg selv om det er verdt bryet..

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Brei kant er pent det og, skal ikke motsi deg der! :)

Men må du jobbe mye ekstra for få plass til de, må du jo spørre deg selv om det er verdt bryet..

Trur kanskje 10" blir for mye forran.. Bake skal 10" gå greit, med enten 225 eller 235 dekk.. 9" burde gå greit forran.. :)

Disse er 9x18:

ASA_AR1_9x18_3D_400.jpg

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt kontakt med Sharifs dekksenter, og fått pris på AR1.. Det blei ganske grei pris og jeg trur jeg går for disse..

9x18 forran og 10x18 bak..

Så var det bare å finne ut hvilken dekkdimensjon jeg skal ha.. Jeg vil ikke ha noe så jævla breit bake, da det blir vanskeligere å få plass i hjulhuset.. Og egentlig lavest mulig profil også.. 235/35/18 bak? Og 215 eller 225 - 40 eller 35 / 18 forran?

Så gjenstår det å finne noen som kan hjelpe meg å lage mere plass i hjulbuene.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt kontakt med Sharifs dekksenter, og fått pris på AR1.. Det blei ganske grei pris og jeg trur jeg går for disse..

Så var det bare å finne ut hvilken dekkdimensjon jeg skal ha.. Jeg vil ikke ha noe så jævla breit bake, da det blir vanskeligere å få plass i hjulhuset.. Og egentlig lavest mulig profil også.. 235/35/18 bak? Og 215 eller 225 - 40 eller 35 / 18 forran?

Så gjenstår det å finne noen som kan hjelpe meg å lage mere plass i hjulbuene.. :)

Kjør på! Blir gromt dette :)

Finn noen bilder av traller med disse felgene på..?

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på! Blir gromt dette :)

Finn noen bilder av traller med disse felgene på..?

Det går en Blå 318is Coupe sør på med disse i 10x18 med 225/35/18 rundtom.. Stor vinge, mye senk og mye vals.. Dessverre finner jeg den ikke på Autodb lengere, og jeg har mista telefonummeret til eieren.. Noen som har bilder?

Så var det, skal jeg ha chrome eller vanlig?

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jævlig rått! E36 + felger med kant = <3 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MØKK!!

Nå må hele vinduet på førersida demonteres, da et sveisepunkt er gådd til faen og vinduet ikke går noen veier.. Så det ligger helt i bunn, og er bare åpent! Håper å få fiksa i løpet av helga, men er usikker på om det lar seg gjøre..

Ellers er subkassa ferdig nå, mangler bare bassrefleksrør, lys, kabler, osv.. skal begynne å måle opp og tilpasse platene som skal ligge i bagasjerommet i morgen..

Chrom Ringer er påbegynnt og pedalene skal begynnes på i morra..

Bilder kommer!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blei bilen mekket litt på.. Fikk gjort en hel del..

Fikk en pakke fra Microplex med lys, også var jeg å kjøpte kabler til elementene også..

Skal handle litt Sølv/Chrome lakk, Sort filt, Strømkabel, Kondensator, ++

Venter på et par 3" Aeroporter fra Anders.. Som skal i midten av kassa..

Ellers blir det nok litt stasj fra Ebay også nå når penga kom på konto :)

I dag begynnte vi med vinduet mitt som ikke fungerer pga et sveisepunkt som er gådd til faen..

Demontering begynt:

Bilde_047.jpg

Dørtrekk på vei av:

Bilde_048.jpg

Viskermotor:

Bilde_049.jpg

Problemet, staget er løsnet fra motoren:

Bilde_050.jpg

Bilde_051.jpg

Christian tar seg av borringa.. VROOOOM! Popnagler må av :)

Bilde_054.jpg

Situasjonen:

Bilde_056.jpg

Mekanismen løsnet, 4 popnagler og en umbraco skru etterpå.. Ganske så enkelt..:

Bilde_059.jpg

Mekanismen:

Bilde_060.jpg

Dette må sveises i hop igjen, håper å finne en sveiser i løpet av helga..

Bilde_062.jpg

Så da var det ikke mere å gjøre på den fronten, da fortsatte vi på chromringene..

Ut med instrumentpanelet:

Bilde_052.jpg

Så demonterte vi dette, og smurte på litt locktite, og monterte ringene.. Disse ringene var harde og ikke bøybare, så det blei bra.. Topp! :)

Bilde_068.jpg

Pedalene blei det borret hull til, og de blei festet, fort gjort dette også.. Christian er en ræser med drill'n.. Kommer bedre bilder snart..

Bilde_069.jpg

Så fortsatte vi litt mere på stereoen..

Lys, koblingsbokser og ledninger og kabler:

Bilde_055.jpg

Lysene (2x20cm + 2x30cm) som skal brukes inni kassa og under glasset som skal være over forsterkeren:

Bilde_057.jpg

Kabler inn i kassa:

Bilde_063.jpg

Blir bra ;)

Bilde_064.jpg

Lys i midtgangen til kassa.. Her skal lyden inn til kupeen liksom.. Skal lakkeres sølv inni, også skal bassportene monteres.. Lys inni der:

Bilde_065.jpg

Bilde_066.jpg

Det er faen meg trangt rundt kassa der, blir jævla bra håper jeg.. :) Får litt mere stasj som vi skal få montert.. :)

Ellers håper jeg å få sveisa vindusgreia i løpet av helga, og hvertfall på Mandag.. Om ikke, så kjøper jeg hele vindusgreia ny.. Må få det på stell :)

Mere kommer folkens!!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er det noe på bilen du gjør selv eller har du slaver til alt? =) Ble bra med kromringene!

Gjør mye selv jeg.. Men, gutta tar jo fra meg jobbene.. Christian er ivrig :)

Bestemt meg for dekkdimensjon:

225/35/18 forran og 235/35/18.. Fikk bilder av en fyr's bil med slike 8x18 forran og 10x18 bak, med samme dimensjon..

235/35/18 på 10x18" felg - Perfekt strekk :)

DSCF0107.jpg

DSCF0106.jpg

225/35/18 på 8x18" felg - Litt for lite strekk, blir nok bra på 9x18" felg :)

DSCF0105.jpg

DSCF0108.jpg

På bilen:

DSCF0097.jpg

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår