Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Klarglass sideblinkers er bestilt!

Skal returnere pakken med Chrome-Dørhandtak og Stort Carbon emblem i morra, så får jeg vel ny pakke med Chrome-Bagasjelist og Lite Carbon emblem om ei uke eller noe..

Bestemt meg for 2stk 10" Soundstream Van Gogh

VanGoghweb.jpg

og et Hertz HSK 163

Hertz%20HSK%20163%20sm.jpg

Så nå trenger jeg bare en 2-kanals forsterker til å drive dette frontsettet.. :)

Ellers planlegger jeg å parkere BMW'n i vinter, og gå til annskaffelse av en vinterbil.. Noen som har noe i nærheten av Narvik?

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Riktig nok er essoburgeren mye verdt, men vil nå si at utseende på bilen går forran. å spørre biltilsynet tror jeg er unødvendig, da de sikkert vil si at det er totalt forbud mot slike skilt med mindre de kommer fra dem. hehe. men får vel komme oss tilbake til topic nå vel. :-D

2000,- i bot for slike hjemmelagde skilter. (Var 1500.- før) Er samme bota som å kjøre uten, da ingen av delene er lovlig. Du kan dessuten risikere anmeldelse for dokumentfalsk hvis han eller hun du møter på er skikkelig paragrafrytter...

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styra litt med bilen i det siste..

Driver å pusser på den, for å få det litt skinnende blankt :)

Har kjøpt inn malingsfjerner, sandpapir i forskjellige grovheter, 240, 400, 600, 800, 1000, 1200 og autosol.. Så nå driver jeg å pusser som en tulling :)

Driver på å fjerner lakk'n:

DSCF0088.jpg

Pusser og Pusser

DSCF0089.jpg

DSCF0093.jpg

Koblet også opp tåkelysene i dag, blei bra, er enda usikker på om jeg skal ha xenon kit'et i dem..

DSCF0094.jpg

Her ser dere sideskjørtene også.. :)

DSCF0095.jpg

Har montert senkesettet bak, ikke justert helt ned enda.. Det forran satt fast som faen, også klarte jeg å knekke en bolt i topp'n av dempertårnet, så jeg må kjøpe ny på mandag.. Gleder meg til å få dette på.. Bilen skal på verksted på Tirsdag, så da blir det bra greier :)

Så håper jeg faen at de forbanna felgene mine kommer til meg i løpet av neste uke.. Er jo faen ikke vits lengere, sommeren er jo snart over!

I morra skal jeg pusse mere, og vaske bilen innvendig og gå over med skinnrens og skinnpleie!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde du skulle lakkere dekselet jeg?? Du vet at det der kommer til og oksydere? Med mindre du lakkerer..

PS: Hva slags spylervæske er det du har? Den ser jo RØD ut :) Blod? :)

Jeg har lyst å gjøre noe med dekselet, men har ikke gjort noe enda.. Om jeg skal lakkere det, så vet jeg ikke helt hvilken farge jeg skal velge.. Mest lyst å få noen til å Paintbrush'e det..

Ja, jeg vet det, så enten lakkerer jeg, eller så får jeg gå over med Autosol i ny og ned..

Det er Shell's sommerspylevæske :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste :) Fornøyd.. Nå må jeg finne ut noe jeg kan gjøre med motordekselet!!

Nattskift nå.. Kos dere!

Hva skal du hive på for å holde det så blankt? Det vil jo se ut som et helvett når det begynner å oksidere...

Jeg lurte på å lakke motordekselet mitt i bilens farge, men din er jo allerede den fargen, hehe. Du kan jo lakke det med chrome lakk da, slik som du er så glad i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du hive på for å holde det så blankt? Det vil jo se ut som et helvett når det begynner å oksidere...

Jeg lurte på å lakke motordekselet mitt i bilens farge, men din er jo allerede den fargen, hehe. Du kan jo lakke det med chrome lakk da, slik som du er så glad i :)

Det begynner ikke å oksidere så jævla fort uansett, har hatt den ene delen pusset i flere måneder uten at det skjedde, så det er vel ikke noe mega stress.. Jeg skal tenke ut litt.. Skal hvertfall gå over med Autosol osv snart..

Så enten lar jeg det være, og pusser med jevne mellomrom, eller så fyrer jeg over klarlakk!

Chrome farge blir nok for mye og ikke pent.. Så, nei! Lurer på Carbon.. Eller noe annet.. Mest lyst å få noen til å Paintbrushe det, med noe kult på..

Regner med du bestiller soudstream elementene hos med da? :P må jo støtte lokale helter med forhandler avtaler.. ;)

Spørs på pris, har fått veldig bra pris på subbene, og må vel ha 3-veis (noe SS ikke har) frontsett.. Ta kontakt på MSN..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er den dårligste servicen jeg har fått hvertfall, Styling Tech :fuckme2: !!

Jeg bestilte meg 9x18 + 10x18 felger med dekk av dem for omlag 3 måneder siden nå, fikk beskjed om at det kunne ta 3 uker før jeg fikk dem.. Og etter dette kom det et flust med unnskyldninger.. Beskyldninger av FK, og ditt og datt.. Så etterhvert klarte de å skaffe 4 stk 9x18 som jeg skulle ha forrige Fredag, men nei, ingen felger der.. Og på Mandag skulle han ringe meg, men nei, blei utsatt til Tirsdag, men nei.. Så i dag ringte jeg og ba om å få pengene tilbake!

Det er ingen vits for meg å kjøpe nye sommerhjul nå, ihvertfall ikke til en så dyr pris.. Da jeg har hele vinteren å bestemme meg på igjen.. Men, jeg må jo ha meg nye vinterdekk, siden jeg har kjørt på vinterdekkene hele sommeren..

Så om noen vet av noen billige felger, f.eks 18" med dekk eller noe, så si ifra..

Ellers er bilen ferdig på verksted, og jeg skal hente den i morgen.. Så blir det handlet inn litt småtteri også.. Så skal jeg se etter ny bil, har lyst på en litt mere praktisk bil som jeg også kan ha som vinterbil, når BMW'n blir parkert..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen er mottat, og det blei bra med ny foring og nye endeledd/styreledd.. Derimot blei ikke oljeskiftet på girkassa så bra, for i dag når jeg var hos høggeren for å se på noe småtteri og skulle kjøre avgårde etterpå så lå det en stor oljepøl på bakken.. Så bilen er parkert, og blir vel hentet av bergningsbil over helga for å få den på verksted igjen :(

Ellers så leter jeg enda etter en bolt til fjærbeinslageret og nye 17" dekk / nye felger før jeg senker forran og tar forstillingskontroll :)

Har fått bekreftelse på at en pakke fra USA med Chrome Bagasjelist og Carbon emblem bak er på vei.. Ellers så har jeg kjøpt en pakke med 4 stk Mahle Oljefilter, et Mahle Bensinfilter og 4 stk BMW ventilhetter.. Crystal Clear sideblinkers er også bestilt, og de går vel supert sammens med de nye frontlyktene som venter på å bli montert..

Har også bestilt en slik som dette:

bb_1_b.JPG

Venter fortsatt på 97 mod nyrene mine, og ei list til frontfangeren.. Får se om det blir kroner tilovers for M-tech sidelister også.. :)

Ellers blir det nye skiver forran, siden det er kast i dem, og nye klosser rundtom.. Etterhvert blir det sikkert noe råere enn de orginale skivene, men blir ikke prioritert nå..

Men, altså.. Vet noen om dekk til 17" felga mine, eller om noen billige 18"/19" felger tilsalgs.. Si ifra.. Haster! :)

PS: Funnet meg en Pajero Gen 1 som jeg skal kjøpe, og klemme på 33" dekk etc på :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var stereo bestilt!

2stk Soundstream Van Gogh 10" Subber!

1stk Hertz HSK 163 3-veis frontsett

10m Høyttalerkabel

2stk Soundstream Tarantulla Sub griller!

Grill_15.gif

Har en Phoenix Gold 2-kanaler jeg skal bruke på frontsettet! Får håpe det fungerer bra foreløbig :)

Ellers har jeg bestilt litt nytt Autoglym greier: Autoglym Deep Shine, Autoglym Paint Renovator, Autoglym Glass Cleaner og Autoglym Polishing Cloth

Øyelokk er også bestilt, både oppe og nede, får se om jeg bruker dem..

Fått tilbud på sotefilm ferdig tilpasset bilen.. Kan skaffe til alle biltyper, ta kontakt om interessant..

På Mandag kommer det bergningsbil og kjører bilen min til verkstedet igjen.. Så jeg får ordnet oljelekkasjen i girkassa :( Familien er på ferietur til Kreta, og bilen er borte, så det blir mye trasking for min del :( Har vel godt av det.. :)

Mere kommer!! Begynner nok å pusse på støtfangeren på Mandag.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår