Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

I dag har jeg lagt opp høyttalerkabler helt fram på høyre siden av bilen, og koblet opp delefilteret på høyre siden.. Må kjøpe mere høyttalerkabel i morgen for å få det til å rekke over til andre siden..

Her er delefilteret og høyttalerkablene..

Bilde116.jpg

Her har jeg koblet opp til 6,5" - 3" og 1", benytter meg av orginale kabler i dørene til 3" og 1", for jeg kan se for meg at det er et helvette å legge opp kabler gjennom dørene osv.. Sikkert bra trangt der..

Bilde118.jpg

Her er hullene til 3"ern og 1"ern, venter på nye 1"ere så jeg kan modifisere, ødela de andre :( Skal fjerne elementet, for så å lime fast det nye elementet bakom grillen, også montere den fast i dørtrekket. Og på 3"ern skal jeg lage en runding av MDF på baksiden av dørtrekket som jeg fester 3"ern i, for så å modde den orginale grillen og holderen litt, slik at det ser orginalt ut, viktig :)

Bilde119.jpg

Her er hullet til 5 1/4"n, så det må nok skjæres litt her for å få plass til 6,5"ern.. Hullet er hvertfall dypt nok.. Skal dempe inni der også, med litt dempeull, kjøpe i morra til subkassen og mid-bassene.. Legger nok ei pakning rundt her også... :)

Bilde123.jpg

Delefilteret på en perfekt plass bakom hanskerommet, takk til 2maz for tips til plass :)

Bilde124.jpg

Ellers har jeg bestilt meg Philips Silvervision pærer fra ei sjappe Dr_S anbefalte i England, også har jeg betalt for GT leppa, så den blir sendt i morgen.. I morgen tikker vel lønninga også inn og over helga blir bremsene mine og Vader-interiøret sendt fra Sverige.. Ellers blir det nok Coiloversmontering i morgen ettermiddag.. Bilder kommer!! :)

Bestilte også ny lambdasonde i dag..

Skal ringe å purre på den grillen fra England, også skal jeg ringe til Kjell Hansen Shipping og høre om felgene mine er kommet :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blir rett å slett rått detta her. :)

Håper det.. Men, jeg er redd den forsterkeren til frontsettet er litt for pinglete.. Men, den får duge ei stund.. Før jeg tar meg råd til noe råere :)

Skal innom å høre om glasset til gulvet er ferdig.. :) Også må jeg få tak i Mr Fleischer også, og gi han mål på den chromelista :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått tak i mere høyttalerkabel i dag så da koblet jeg opp delefilteret på førersiden også.. Så nå er det bare å kutte og mekke litt med elementene.. :)

Delefilteret oppkoblet, benyttet meg av orginalkablene i dørene her også..

Bilde134.jpg

Skal festes litt bedre, men her blir det altså sittende..

Bilde135.jpg

Glasset er skjært til, betalte 50kr for det, 6mm tjukt.. 37x29cm. De skulle montere det for meg i plata også, for 50kroner ekstra.. Så jeg henter det over helga.

Setene og Bremsene er betalt og blir sendt på Mandag.. :)

GT Leppen er sendt i dag, og felgene hentes i Bjerkvik i morgen, blei ikke tid til montering av fordempere, men det må gjøres nå en eller annen dag.. :deng

Ellers skal jeg skru litt mere i morgen, med annlegget, kutte litt til 6,5"erne.. Og dempe subkassa på nytt. Har fått tak i nye bolter og mutter etc.. Blir nok bra.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten Update, hentet felgene i dag! :)

Daniel med en felg! :)

Bilde210.jpg

Resten av felgene, 8x18 M3 E46 med 225/40/18 Dunlop Winter Sport :)

Bilde211.jpg

Pakket i bilen til pappa, yeah Passat :)

Bilde212.jpg

Gulvet til bagasjerommet, med glass i.. Blei supert! :)

Bilde219.jpg

Lånte Dremel hos Jesse i dag, så i morgen skal jeg kutte plass til 6,5", også håper jeg å få fiksa med det der jævla senkesettet forran.. Må få det gjort snarest :(

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!! Fikk jeg montert Coiloverene forran.. :)

Det satt som faen, men etterhvert fikk jeg av to bolter selv, også kom det to kompiser med pågangsmot og fikk tatt de to siste etterhvert.. Det blei veldig bra.. Jeg er fornøyd, men lurer på om jeg skal senke den litt mere, hvertfall bak.. :)

Jekket opp på ene siden:

Bilde222.jpg

Etter å ha slitt som faen med en av boltene på den siden, så jekket jeg opp på andre siden også, for å prøve meg der.. Så fikk jeg også svinget på forstillinga..

Bilde223.jpg

Stress med å få av boltene.. Men, det gikk etter mye WD40, kraft, forskjellige posisjoner osv osv osv..

Bilde224.jpg

Jesse tar et tak :)

Bilde225.jpg

Montert:

Bilde234.jpg

Andre siden..

Bilde231.jpg

I vaskehallen på Shell:

Bilde238.jpg

Bilde239.jpg

Bilder med Kameraet, ferdig vasket! :)

DSCF0020.jpg

DSCF0022.jpg

DSCF0024.jpg

DSCF0025.jpg

DSCF0027.jpg

DSCF0029.jpg

DSCF0031.jpg

Jeg er fornøyd.. Og den sitter som faen på veien nå :) Skal kjøre litt med det, så se om jeg skal senke mere etc.. For så å få tatt 4-hjulskontroll!

Takk for hjelpa Thomas og Mads (Jesse) :) Uten dere hadde jeg sikkert liggi under der enda! :D

I morra skal jeg modde mere på stereoen.. :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bra det der :) Men hvorfor ventet du ikke med bytte til bremseklosser og skiver kom?

Det blei supert, men må få på Rieger fangeren og M-tech listene fort..

Nei, jeg gidda rett og slett ikke vente mere, jeg må få det gjort, skal sende felgene jeg bytta i nedover i morgen..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår