Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Skjedd lite her i det siste..

Men, har mottatt litt deler..

- Greenstuff Bremseklosser

- Stålomspunnede bremseslanger

- Agip DOT 5.1 Bremsevæske

- K&N Powerblanket

Ellers har jeg bestilt meg øyelokk oppe og nede, får se om jeg vil ha de på, bare ser det ann hvertfall :)

Eksosanlegg er bestilt, blir et med 2x80 på hver side.. Så det blir bra :)

Ellers driver jeg å leter litt etter et nytt ratt, men er vanskelig å få tak i de nyeste M-rattene..

Bilen er på verksted for skifte av girkasseolje igjen, også leter de etter evt bensinlekkasje eller andre ting som gjør at bilen oppfører seg rart..

Bremsestasj:

DSC00122.jpg

DSCF1369.jpg

Så da er det vel på tide å få montert skiver, klosser, slanger og bytte bremsevæske snart. Det håper jeg blir bra.. Begynner å høre at det blir litt metallyder ved bremsing nå, så klossene er bra slitt.. :)

Update's kommer.. Har blitt gjort lite med bilen i det siste.. Mye å gjøre på skolen etc.. Men, er straks ferdig med stereoen, vurderer ny spiller også.. Alpine IVA-D310R

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Fikk gjort litt i dag også, men jeg begynner å bli lei av dette stereogreiene.. :(

En ring med Tec7 på:

Bilde416.jpg

Håper det holder:

DSCF0045.jpg

Ellers må jeg nok modde litt på de dekslene som skal være over her, for jeg trur ikke de glir rett på, og elementet får nok ikke så mye rom å bevege seg i, så jeg skal kutte litt, og sette i grillen til Hertz'n.. Håper det blir bra..

Må bygge om den 3" patenten i dørtrekket, siden det butter i døra sånn akkurat, ikke bra at dørtrekket blir stående i spenn.. Skal ordne i morra.. Må legge opp to signalkabler i morra også..

Tar så lang tid å få alt i orden, det får faen meg spille bra!!

Ellers så sendte jeg bremseskiver til Vipe i dag, så håper han blir fornøyd :)

Også hentet jeg en pakke på Posten i samme slengen..

Bilde419.jpg

Ser bra ut:

Bilde420.jpg

Bilde421.jpg

De må moddes litt for å få inn xenon pærene, men det er ikke mye som skal til.. Det blir nok rått!! :) Bestilt nye xenon-look pærer til tåkelysene, så håper de blir bedre :)

Hei. Hvor kjøpte du lyktene?

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mest sannsynlig MLS toppakning og ARP Strekkbolter ved toppakningsskiftet, like greit å forsterke mens jeg holder på.. I tilfelle drømmen om kompressor blir finansiert.. :) Kan hende toppen blir sendt til porting når jeg først tar den av.. Får se..

Ellers må jeg få på bremser så fort jeg får vogna på veien igjen.. Så blir det plastikk og lakk nå fram til juletider.. Også er planene å handle inn 9,5x19 felger like etter nyttår, også dekk fram mot sommeren.. Så er det bare å få det i hop.. Også kanskje jeg får jobbet og kjøpt meg kompressor i løpet av sommeren..

Kommer bilder av div når jeg er i gang igjen. Er litt greit med en pause, blitt litt lei nå..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir mest sannsynlig MLS toppakning og ARP Strekkbolter ved toppakningsskiftet, like greit å forsterke mens jeg holder på.. I tilfelle drømmen om kompressor blir finansiert.. :) Kan hende toppen blir sendt til porting når jeg først tar den av.. Får se..

Ellers må jeg få på bremser så fort jeg får vogna på veien igjen.. Så blir det plastikk og lakk nå fram til juletider.. Også er planene å handle inn 9,5x19 felger like etter nyttår, også dekk fram mot sommeren.. Så er det bare å få det i hop.. Også kanskje jeg får jobbet og kjøpt meg kompressor i løpet av sommeren..

Kommer bilder av div når jeg er i gang igjen. Er litt greit med en pause, blitt litt lei nå..

Skal du bytte pakningen selv?

Jeg ville da også ha byttet alle løftere, mens du har den oppe. Hvordan toppakning er den MLS saken? Materiale? Tykkelse i forhold til org?

Skal du konvertere til manuell ved kompressormontering?

x 1992 BMW E36 320i 24v Coupé

x 1992 Ford Sierra GT (Drittbil.)

1991 Nissan Pulsar GTi-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du bytte pakningen selv?

Jeg ville da også ha byttet alle løftere, mens du har den oppe. Hvordan toppakning er den MLS saken? Materiale? Tykkelse i forhold til org?

Skal du konvertere til manuell ved kompressormontering?

Jeg trur ikke jeg klarer gjøre det selv, jeg er ikke så flink å skru bil nei. Og har ikke verktøy eller plass å stå å gjøre det. Må se om jeg får en kompis til å ta det svart sammens med meg kanskje, eller om jeg setter den på verksted.

Den er like tykk, så blir ikke noe endring i kompresjonsforhold. MLS står vel for Multi Layer Steel. Pure PF anbefaler denne sammens med ARP bolter. De skulle derimot ha 3000kr for pakning og 2500kr for ARP strekkboltene. Jeg fant pakningen til 200dollar i USA, og er usikker på om jeg trenger ARP bolter eller om det går greit med orginale.

Jeg vet enda ikke om jeg har råd til kompressor, men det ville vært morro, og da må man vel kanskje bytte til manuell kasse.. Det derimot, blir vel ganske mye arbeid også er det jo fare for å få en sunnskrudd bil.. :(

Værsåsnill! Ikke quote hele meldinger med mange bilder... wtf?

Jonte, du styrer på enda. Bli bra dette. Men har du penger igjen da? Alt dette du kjøper må jo koste innhelsiken mye...

Det kommer etterhvert vettu, penger kommer og går.. Men, skralt for tida nå, når jeg går skole.. Men, håper det blir noe jobbing ved siden av..

hehe, utrolig fin bil, så ut som en entusiast hadde eid den i forhold til M-tech greier og lepper og slikt som sikkert ikke er org.. men trodde du hadde ett lån å betale jeg :p hehe..

flotte saker!!

Lånet betaler jeg ned med studielån.. Så det går bra :) Har bare 40000kr igjen på det ca..

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder? Av hva?

Plastikken som ligger i garasjen og venter på å bli jobbet med og montert på bilen? Eller bremsene som ligger på rommet og venter på å bli montert? Eller resterende stereo som ligger å venter på å bli montert?

Det har vært slapt, veldig slapt i det siste.. Og bilen står på verkstedet nå, venter på å få pris overslag på bytte av toppakning, og i mellomtiden er jeg veldig usikker, på hva jeg skal gjøre.. Hvor tykk toppakning jeg vil ha, om jeg skal senke kompresjon eller ikke? Om jeg skal investere i kompressorkit og gå for ca 0,5bar og 250-260hk på orginal motor med orginal styring av tenning og progressiv BTR til bensin. Eller om jeg skal sanke sammen deler til turbo, og gå for nærmere 1bar? Problemet er da styring av bensin og tenning. Enten må jeg få mappet en chip spesielt til det oppsettet, eller så må jeg gå for en annen styring, f.eks Greddy's E-Manage, VEMS eller SMT6. Det blir litt for avansert og for mye arbeid for meg trur jeg. Så det jeg satser på er å få kjøpt noe komplett kit, evt brukt, eller noe. Det finnes en del i USA, og jeg vurderer opp og ned. Dinan har ganske flotte Kompressorkit. Ellers har jo enem.se kompressorkit. AA i USA har diverse turbokit, osv.. Mye å tenke over.. Og skal man gå for mye hester, så må man jo bytte girkasse..

Så vi får se, kommer vel oppdateringer snart!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår