Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kjøpte de fra Tyskland, monterte i et Xenon-kit i nærlysene og US-blinkere i blinkersene. Har et xenon kit liggende, som jeg vil ha inn i fjernlysene, men det var ikke så lett :(

hvor i tyskland da? er d noen i norge som selger? hvor kjøpte du US-Blinkerne da?

Volvo 740 TIC 88 Mod (solgt)

Volvo 740/940 16V Tic (solgt)

BMW 318 is Coupe (Solgt)

VW Passat 1,9 TDI Highline (Til salgs)

Volvo V90 T-4R (Ny bilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Kun to ting å si: Rå bil, og respekt til deg for stå på-viljen du har med bilen! :)

Lite ståpå hvilje nå for tida.. :(

Men, det kommer seg vel. Bilen er parkert foreløbig, da toppakningen er gåen og jeg er usikker på om jeg skal gå for tykkere MLS eller en MLS i orginal tykkelse. Må tenke litt over det. Ellers må jeg finne ut hva annet jeg kan gjøre når jeg har demontert motoren. Bytting av diverse ting og tang som ventiltetninger, reg-kjede, ++? Noen innspill?

Når bilen er på veien igjen så blir bremsene montert, anlegget fullført (må finne meg en 2-kanals forsterker til frontsettet) og diverse småtteri gjort. Inntil den tid skal jeg få ryddet litt i garasjen og begynne på bakfangeren og sidelistene. Pusse og fikse litt. Motivasjonen er på vei tilbake igjen :)

Når jeg bestiller deler til motoren slenger jeg på en 97 mod grill også, og når alt er klart blir det lakkert. Eksosanlegg skal jeg få custom-bygd av et firma litt utenfor byen, har funnet katalysatorer i USA som 'tåler' mere effekt også. Eksosen blir bygd slik at det er mulig å benytte den til turbo også.

Har i det siste lest mye om turbo på amerikanske og svenske forum, og lysten er der. Så er det bare å komme over et bra tilbud på et komplett kit. Jeg håper det blir et Active Autowerke kit da di har software-chip til bilen min, det blir det letteste innen bensin/tennings-temaet. Har satt av en del penger til turbo nå, så får håpe det dukker opp noe. Hadde vært veldig morsomt. Og etterhvert må man vel bytte automatkassa i en manuell kasse.

Bilder av noe av det seneste jeg har mottat (øyelokk under, powerblanket, m-tech sidelist del, lister på innsiden):

Bilde777.jpg

Bilde779.jpg

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

JEG SAVNER BILEN MIN :( Den står på verkstedet jeg bruker, og har stått der godt over en måned nå. De skulle ha så mye penger for jobben at jeg må bruke noe annet enn dem. Har også 6 eksamener nå før jul, og blir en del jobbing nå. Men, fra og med neste uke har jeg god tid. Da skal jeg få hentet bilen hjem og mekke litt med den, før jeg får den til verksted i løpet av Januar.

Nå er slipesett (pakninger i motor), nye lenkearmer og 97mod grill bestilt. Også venter jeg på litt svar fra henvendelser anngående MLS pakning og ARP Studs. Men, det må jo komme snart det også. Da blir kompresjonen i motoren senket fra 10,5:1 til 9:1 og jeg kan lade rundt 1bar uten problemer. Girkassen min tåler nok ikke så mye, så i første omgang blir det vel ca 0,5bar og 270-280hk :)

Jeg har bestemt meg for å kjøpe meg nye lykter igjen, sorte og sorte blinkers, og benytte meg av Predator Chromium Angel Eyes ringer. Så dette kommer vel snart på døra. Blir vel et lite prosjekt i juleferien :)

Ny forsterker fra Alpine sin V12-serie blir montert til frontsettet :)

Ellers er jo planene mange fram mot sommeren, så dere får henge med, skal få tatt mye bilder og skrive mye :)

Freude am Fahren :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei Jonte! La deg nettopp til msn...er en kamerat av Frank S. Har fulgt med på tråden din siden begynnelsen og er veldig stor fan av bilen din og måten du modifisierer den på. Den ser ut til etter min mening å bli en veldig stilren og pen E36, akkurat slik de burde være.

Så til poenget, har nettopp kjøpt med en E36 Cabriolet selv og har en slags knirkelyd fra bak på førersiden. Frank S. snakket noe om at du hadde samme problemet og snakket noe om noen pakninger i støtdemperen eller noe lignende. Skal skru ut disse snart uansett og sette på nye fjører og lurte i den forbindelse på om du hadde originalfjørene til bak liggende fortsatt?

MVH

Lars Erik

BMWCruiser

MSN: lars_bp@hotmail.com

- 99 BMW 318i M-tech2

x 01 GOLF 4 Highline Generation

x 94 BMW 320iM Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jonte! La deg nettopp til msn...er en kamerat av Frank S. Har fulgt med på tråden din siden begynnelsen og er veldig stor fan av bilen din og måten du modifisierer den på. Den ser ut til etter min mening å bli en veldig stilren og pen E36, akkurat slik de burde være.

Så til poenget, har nettopp kjøpt med en E36 Cabriolet selv og har en slags knirkelyd fra bak på førersiden. Frank S. snakket noe om at du hadde samme problemet og snakket noe om noen pakninger i støtdemperen eller noe lignende. Skal skru ut disse snart uansett og sette på nye fjører og lurte i den forbindelse på om du hadde originalfjørene til bak liggende fortsatt?

MVH

Lars Erik

Hei!

Jeg aksepterte MSN' din.

Knirkelyd? Når? Den lyden jeg hadde var en klonke/slamre lyd, og dette var ei foring i bakstillinga som var gåen.

Har solgt orginalfjørene, dessverre!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår