Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Er det bare meg eller blir Jonte mobbet av en eller annen koffert nesten hver gang han legger ut bilde av deler som ligger inne hos han? kiddie

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha sjekket litt rundt og lest litt så trur jeg at det blir et lite budget-turbo prosjekt i løpet av sommeren, bare håper jeg får jobbet inn en del penger, ganske viktig :)

 

- Manifold fra Audspeed/Turbonetics/etc

- T3 .60/.63 Turbo m/ innebygd Wastegate

- Intercooler som passer flott inn i M-fronten :)

- Custom bygde trykk rør

- Custom Downpipe

- Dump Ventil

- Oljeslange fra oljetrykksbryteren til turbo

- Oljeslange fra turbo til bunnpanne

- Progressiv Bensintrykksregulator koblet på bensinretur fra fuelrail

 

Dette vil fungere ganske greit på 0,5bar og vil vel gi litt over 250hk, om ikke mere. Girkassen min tåler ifølge ESS og andre 300hk, så da er jo det greit :)

 

Dette trenger ikke bli så utrulig dyrt og det er nok relativt holdbart også. Får dobbelt bensintrykk med en BTR og motoren styrer tenningen til dette ganske fint selv. En slik T3 turbo vil gi grei luftmengde til denne mengde bensin og tenning også :)

 

Og ved senere anledninger vil man jo kunne gå litt hardere tilverks pga at motoren min vil tåle mere enn 0,5bar pga ny toppakning og senket kompresjon. Turboen skal vel være god for ca 350hk og ellers holder vel alt av deler ellers greit tritt. Det eneste som er dyre utskiftninger er å bytte til ei mer holdbar girkasse og til et annet innsprut og tenningssystem, en evt ny bensinpumpe og nye dyser må vel også til. Dette er ikke noe jeg trur jeg blir å gå for, men man vet jo aldri? :)

 

Håper det går i boks etterhvert og at jeg får en liten turbo BMW :D

 

Venter enda på frontlyktene. Og har ellers funnet meg ny bakrute til cab'n i tonet versjon :) Skal handle inn glassfiber etc for å modde mere på bakfangeren utti uka og 97grillramma er nok her i løpet av de nærmeste dagene. Bare å få sendt det til lakkering :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler lagre i motoren 350hk og eller? Isåfall burde jo dette være en rimelig grei sak å montere? :)

03 Bmw E46 320 cab[Apr09-] 93 Bmw E36 318I[jul10-]

X:92 Bmw E36 318is sedan[juni07-sept09] X:93 Bmw E36 325 Cab[mar07-aug07]

X 04 VW Golf V FSI Sportline[nov06-apr07] X 85 VW Jetta 1,6L[des09-Aug10]

X:92 Mazda Mx-3[okt04-aug06]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåler lagre i motoren 350hk og eller? Isåfall burde jo dette være en rimelig grei sak å montere? :)

 

Innmaten i en VANOS M50 holder vel til 400hk, mens i en ikke VANOS holder det til nærmere 500hk, etter det jeg husker å ha lest meg til. Problemet med å lade så veldig mye mere enn 0,5bar på orginal kompresjon er tenningsbank, så om man skal noe spesielt mye over 0,5bar så er det greit å bytte til ei tykkere toppakning.

 

Det er vel ikke så ille.. Leser litt på nett og slikt, så får jeg handle inn litt deler osv.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Automatkassa di ryker lenge før motoren hvis du kjører på lavt trykk.

 

Jaha? Hva mener du med dette? Automatkassa skal være god for effekt ved ca 0,6bar. Eksempelvis 300hk.. Motoren ryker ikke på 0,6bar, så hva er det som skal ryke da? Om jeg lader 1 bar så ryker girkassa.

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha? Hva mener du med dette? Automatkassa skal være god for effekt ved ca 0,6bar. Eksempelvis 300hk.. Motoren ryker ikke på 0,6bar, så hva er det som skal ryke da? Om jeg lader 1 bar så ryker girkassa.

 

Jeg mener ikke kassa di er dømt til å ryke. Men sannsynligheten er størst at kassa di raser før motoren gjør det. Automatkassene på disse tåler ikke all verden med dreiemoment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår