Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet

Jonte

Anbefalte innlegg

Tenker du på at en lavtrykksturbo lader tidligere enn en høytrykksturbo?

I forhold til at jo mer moment man har på lave turtall, jo mer belaster det gearkassen? Det stemmer forsåvidt, for det er mye bedre med høy effekt på høye turtall (for gearkassen), enn høy effekt på lave turtall.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tenker du på at en lavtrykksturbo lader tidligere enn en høytrykksturbo?

I forhold til at jo mer moment man har på lave turtall, jo mer belaster det gearkassen? Det stemmer forsåvidt, for det er mye bedre med høy effekt på høye turtall (for gearkassen), enn høy effekt på lave turtall.

Skal prøve å finne en turbo som ikke vil skape for mye turbolagg og som holder BMW-motor karakteren i behold, altså; det lille ekstra på høyere turtall :) Altså, at den trekker så og si jevnt hele registeret, men litt mer etterhvert, men uten at den virkelig kommer brått.

Bilde av eska til toppakningen og ARP boltene:

DSCF0015.jpg

Bilde av frontlykten med blinkers på:

DSCF0016.jpg

Test med øyelokk:

DSCF0019.jpg

Litt trøbbel med tilhørende angeleyes ringer, virker som dem er for store. Skal prøve å se hva jeg finner ut om dette, så skal jeg ordne til med Xenon osv til dem, så montere dem sammens med 97grillramma når den er ferdig lakkert :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blei rått det der! Du har bestemt deg for at du skal ha øyelokka på sant?

Nei, det er jeg svært usikker på, egentlig trur jeg ikke det, men jeg skal nå teste det også.. Vi får se. Tenker å kappe bort den 'flippen' som er nede innerst på det øvre øyelokket, liker ikke den.

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt framgang med støtfangeren har det vært, takket være Jesse som tok tak etter at jeg tvilte veldig på hva jeg skulle gjøre. Det har vært mye meninger om plastikkfanger og hvordan jeg skulle få gjort arbeidet.. Da noen mener glassfiber ikke vil sitte godt nok på plast osv.. Men Jesse har gjort lignende på sin Vento med hell før.

Siden Jesse går lakk og karosseri skole hvor han har noen dager med valgfri læring og viste stort iniativ så fikk han lov til å ta jobben :) Om jeg skulle gjort det hadde det sikkert tatt ett år.. :)

Jesse i arbeid:

Bilde1056.jpg

Øvre glassfiberdel:

S3010007.jpg

Begge glassfiberdelene:

S3010014.jpg

Prøvemontert i fanger:

S3010016.jpg

Justert litt, passer fint:

S3010020.jpg

Bilde1059.jpg

Festet med sparkel:

S3010024.jpg

Foreløbig resultat, ser ganske bra ut:

S3010025.jpg

Jesse fortsetter i morgen mener han, så kanskje det blir ferdig og kan leveres til lakk snart? :D Takk Jesse!

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt framgang med støtfangeren har det vært, takket være Jesse som tok tak etter at jeg tvilte veldig på hva jeg skulle gjøre. Det har vært mye meninger om plastikkfanger og hvordan jeg skulle få gjort arbeidet.. Da noen mener glassfiber ikke vil sitte godt nok på plast osv.. Men Jesse har gjort lignende på sin Vento med hell før.

Siden Jesse går lakk og karosseri skole hvor han har noen dager med valgfri læring og viste stort iniativ så fikk han lov til å ta jobben :) Om jeg skulle gjort det hadde det sikkert tatt ett år.. :)

Festet med sparkel:

S3010024.jpg

Jesse fortsetter i morgen mener han, så kanskje det blir ferdig og kan leveres til lakk snart? :D Takk Jesse!

Må rette deg litt på dette bildet,her er formen festet med glassfiber på baksiden,slik at den sitter skikkelig.

Kjører på imorgen å,satser på å bli ferdig iløpet av et par dager,bare litt fin-puss igjen nå ;)

Hmh,fikk lov,hehe :lol

Blir bra dette Jonte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fangeren er ferdig :)

Da venter jeg bare på catkilleren til bakfangeren fra Jondepon også må jeg hente 97grillrammen på Posten. Så blir GT-Leppe, Grillramme, Øyelokk, M-tech lister, Lister på frontfanger, Bakfanger og Catkiller til bakfanger sendt til lakkering hos min snille svigerfar :)

Har bestilt meg ny bakrute til kalesjen i dag, i sotet versjon. Blir nok smooth :) Skal få lagt på film på alle rutene til sommeren også..

Nå tikker snart lønna inn og da blir nok bilen operativ :)

- 02 Porsche Carrera 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser veldig bra ut!!

DSCF0020.jpg

kikka på bilen, dæven så jævli snasen den blir!

flott med crome grill og håndtak samt bakluke list, gjennomført er det!

kjempe bra at noen tenker detaljer også (du), digg med de små detaljene, det er de som gjør at bilen skiller seg ut!

Uansett, kjempe bra arbeid på bilen, og en stor takk sender jeg til Jesse og de andre gode hjelperene! flott arbeid karer, kleep up the good work.

Og folk, ikke qoute alle bildene plis?

Edit: De felga er bare så utrolig nice på bimmer!! kjempe bra!!! synd de bare er vinterfelger :p

Mvh. prizma

Ford Mondeo 2004 - Tdci 115hk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår