Gå til innhold

Kjøpt ny bil, 1995 BMW 325ia Cabriolet

Ranger emnet


Jonte

Anbefalte innlegg

  • Svar 1.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gleder meg til å se resultatet, fin bil du har Jonte.. Bare la den være nå etter eksosen!

 

Ja, det blir ikke gjort så mye mer akkurat.. :)

Karboninteriør delene skal monteres og stereoen skal inn. Så blir det svært lite..

Felger til sommeren :)

Også har jeg kanskje lyst på ny bil, E46 Coupe står på lista :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Ja, det blir ikke gjort så mye mer akkurat.. :)

Karboninteriør delene skal monteres og stereoen skal inn. Så blir det svært lite..

Felger til sommeren :)

Også har jeg kanskje lyst på ny bil, E46 Coupe står på lista :)

 

Høres veldig bra ut, fattern har e46 330... enormt herlige biler, med syke kjøreegenskaper. Selv er jeg og på jakt etter ny bil, må ha noe å mekke med på vintern..har gjort meg lei A4..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig bra ut, fattern har e46 330... enormt herlige biler, med syke kjøreegenskaper. Selv er jeg og på jakt etter ny bil, må ha noe å mekke med på vintern..har gjort meg lei A4..:)

 

Ja, du får finne deg en BMW da for faen! :D

 

Hehe.. tøft!

 

Bra du blei fornøyd da! Regner med at jeg får hørt go lyden en gang jeg er i byen. Har du tenkt å kjøre bilen i vinter eller?

 

Ja, det blei suuupert.. Ja, har nok tenkt til det.. Har en Hardtop på handa, men dyrt å få den frakta dessverre..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Ja, du får finne deg en BMW da for faen! :D

 

Ja har tenkt på det, kikka mye på e36.. så mye at jeg blei lei av dem.. hehe. Så jeg kjøpte A4. Men er bare student på 19 år, så når jeg er ute i fast arbeid blir det nok fort en e46 coupe på meg og gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har tenkt på det, kikka mye på e36.. så mye at jeg blei lei av dem.. hehe. Så jeg kjøpte A4. Men er bare student på 19 år, så når jeg er ute i fast arbeid blir det nok fort en e46 coupe på meg og gitt!

 

Jeg er også student.. :)

Nettopp kjøpt meg leilighet, så må ta det litt rolig med bil framover, men trur jeg skal ta opp litt billån til sommeren, å gå for en E46..

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jeg hentet bilen min i går hos NNTuning, dem venter enda på eksosstussene mine, men jeg får dra tilbake dit når dem kommer.. (:

 

Det blei flott lyd i bilen nå, med fin brumming på lavt turtall, og med heavy snerr fra 4000rpm og oppover.. :) Kanskje det bråker litt mye, så jeg må se om jeg skal få satt på ei lyd mer dempende potte midt på..

 

Eksosanlegget er bygd fra motor med grenrør for så å gå i 2,5" rør til ei potte istedet for katalysator, før rørene forgreines til hver sin side før diff og ender opp i ei potte på hver side. Det kommer en oval stuss på hver side som er på 120x80mm etter hva jeg husker, så dem fyller ut hullene i fangeren ganske bra.. :)

 

Her er bilder av hvordan bilen ser ut bakfra nå:

bak1.jpg

bak2.jpg

eksos1.jpg

 

Det ser jo ikke så storartet ut akkurat, men det kommer seg vel ganske så fort :D

 

Ett bilde fra vaskehallen.. Må gjøre tiltak for å få bort dugg..

vaskehallbmw.jpg

 

Ett fra inni bilen også:

inni.jpg

 

Bilen får nok lite oppmerksomhet nå framover, og det er vel ikke så mye som skal gjøres på den heller, bare litt småpjusk som:

 

- Få trekt ferdig kickpanelene og montert opp 6,5"erene.

- Koblet opp alt av forsterkere og slikt, og montert alt i hop

- Byttet styrekonsollen så slå-av-blinklys-automatisk funksjonen fungerer.

- Bytte feste på støtfangeren, så den ikke henger

- Justere frontlys, bytte blinklyspære høyre side, bytte skiltlys så bilen blir EU-ok.

 

Bilen får vel ikke så veldig mye mer omsorg enn vask og pleie etter dette, da jeg har kjøpt meg leilighet nettopp.. Heldigvis er jeg gjeldfri på bilen, så det går bra :) Så kanskje det blir gjeld på ny bil fra sommeren av.. Men, jeg skal først og fremst kjøpe meg ett par sommerfelger i 18" og få lakkert opp GT leppa mi igjen, så den er klar til å monteres til sommeren igjen :)

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår