Gå til innhold

...hva skjedde a? for varmt?

Ranger emnet

RefinemenT

Anbefalte innlegg

jajaj... nå har jeg kjøpt meg en a3..... det var en 1.8l med 5V hvis noen lurer... har hatt den i garasjen i hele 2 netter nå, så jeg er en meget fersk audi eier... hehe. har ikke lappen enda da men den kommer vel etter vært den også.. fyllir ikke 18 før om 5 mnd! omg.

får prøve å komme frem til problemet mitt da. jo da jeg var ute å kjørte i stad ("øvelseskjørte") skjedde noe jeg ikke hadde regnet med. det begynte å pipe å herje i varsel lamper om at kjølevæska var for varm....? hmm... leste litt i boka som fulgte med bilen, og der sto det at den kunne være kilreima eller den elektriske vifta som hadde gått.....

Er det noen her som har noen erfaring med dette, og eventuelt noen forslag til hva som må gjøres... har garanti på bilen, og der er da bra.:D

Er takknemlig til alle som svarer på dette.

MVH fresh audi a3 eier:D

audi a3 er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet min bil fra verksted idag med det samme problemet som du har. Årsak: Ødelagt vannpumpe. Det begynte å pipe i alarmen sier du, men hva viste temp måleren da? Hvor langt har bilen din gått? Min vannpumpe havarerte på 90 000 km.

Men det kan og være føleren i ekspansjons-tanken som gir feile signal. Problemer med termostaten på disse bilene har jeg ikke hørt om.

Grattis med ny bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis termostaten ryker, vil den etter ALL sannsynlighet bli stående ÅPEN, og da blir ikke motoren varm.

Har du trykk i ekspansjonstanken når du skrur av lokket etter å ha kjørt en tur?

I så fall er det toppakningen din. Du bør være jævlig forsiktig med å kjøre hvis motoren din blir varm, da sprekker du toppen din før du rekker å si "15000kr"... :rolleyes:

Har du klima på bilen? Når den står på skal vifta gå..er det rar lyd i den kan det være vifta di som streiker...eller som det er blitt sagt tidligere..vannpumpa. Det er jo livsfarlig...hvis den setter seg har du motorhavari...

På eldre biler kunne det vært luft i kjølesystemet, men A3 lufter seg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi!!

sorry for at jeg svarer litt sent.... skjønnheten er rød:D ...skal kjøre den opp til et audi vw verksted i morra tidlig... det er ikke så langt å kjøre så jeg tror det skal gå bra... har heldigvis garanti på bilen så jeg betaler ikke en dritt for detta... vi får bare krysse fingrene og håpe at det går bra å kjøre den ene kilometeren til verkstedet.... hmm... blir nerva jeg...

audi a3 er tingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider