RefinemenT Skrevet August 21, 2004 Rapporter Share Skrevet August 21, 2004 jajaj... nå har jeg kjøpt meg en a3..... det var en 1.8l med 5V hvis noen lurer... har hatt den i garasjen i hele 2 netter nå, så jeg er en meget fersk audi eier... hehe. har ikke lappen enda da men den kommer vel etter vært den også.. fyllir ikke 18 før om 5 mnd! omg. får prøve å komme frem til problemet mitt da. jo da jeg var ute å kjørte i stad ("øvelseskjørte") skjedde noe jeg ikke hadde regnet med. det begynte å pipe å herje i varsel lamper om at kjølevæska var for varm....? hmm... leste litt i boka som fulgte med bilen, og der sto det at den kunne være kilreima eller den elektriske vifta som hadde gått..... Er det noen her som har noen erfaring med dette, og eventuelt noen forslag til hva som må gjøres... har garanti på bilen, og der er da bra.:D Er takknemlig til alle som svarer på dette. MVH fresh audi a3 eier:D Siter audi a3 er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet August 22, 2004 Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 Virket vifta da ?....kan muligens være termostaten tenker jeg.... Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RefinemenT Skrevet August 22, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2004 nei den virket ikke...... kom en slik en rar pipelyd da jeg vrei om tenninga etterpå..... hmm Siter audi a3 er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrisious-E Skrevet August 24, 2004 Rapporter Share Skrevet August 24, 2004 Grats med A3 da iallefall! Fyller selv om 11 uker ca! =P Ikke det at jeg vet problemet ditt, dessverre. Men det er jo tydeligvis ett eller annet som forårsaker at det ikke kjøler! Hva med å høre hos en Vw-Audi forhandler, på verkstedet der? Og hvilken farge har du på skjønnheten din?:) Siter - 03 S3 x 97 A3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
A3TQ Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Hentet min bil fra verksted idag med det samme problemet som du har. Årsak: Ødelagt vannpumpe. Det begynte å pipe i alarmen sier du, men hva viste temp måleren da? Hvor langt har bilen din gått? Min vannpumpe havarerte på 90 000 km. Men det kan og være føleren i ekspansjons-tanken som gir feile signal. Problemer med termostaten på disse bilene har jeg ikke hørt om. Grattis med ny bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Quiet Skrevet August 27, 2004 Rapporter Share Skrevet August 27, 2004 Har du garanti på bilen så er det jo ikke noe å mase om... send bilen på verksted, koster deg jo ikke no! Siter -=Streetmeet.net=- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet August 29, 2004 Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Hvis termostaten ryker, vil den etter ALL sannsynlighet bli stående ÅPEN, og da blir ikke motoren varm. Har du trykk i ekspansjonstanken når du skrur av lokket etter å ha kjørt en tur? I så fall er det toppakningen din. Du bør være jævlig forsiktig med å kjøre hvis motoren din blir varm, da sprekker du toppen din før du rekker å si "15000kr"... :rolleyes: Har du klima på bilen? Når den står på skal vifta gå..er det rar lyd i den kan det være vifta di som streiker...eller som det er blitt sagt tidligere..vannpumpa. Det er jo livsfarlig...hvis den setter seg har du motorhavari... På eldre biler kunne det vært luft i kjølesystemet, men A3 lufter seg selv.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RefinemenT Skrevet August 29, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2004 Hoi!! sorry for at jeg svarer litt sent.... skjønnheten er rød:D ...skal kjøre den opp til et audi vw verksted i morra tidlig... det er ikke så langt å kjøre så jeg tror det skal gå bra... har heldigvis garanti på bilen så jeg betaler ikke en dritt for detta... vi får bare krysse fingrene og håpe at det går bra å kjøre den ene kilometeren til verkstedet.... hmm... blir nerva jeg... Siter audi a3 er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 rødt er peeent :D min er også rød Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RefinemenT Skrevet August 30, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 ja, rød er ikke feil...tipper du har litt større motor enn meg...:( Siter audi a3 er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet August 30, 2004 Rapporter Share Skrevet August 30, 2004 Originally posted by RefinemenT ja, rød er ikke feil...tipper du har litt større motor enn meg...:( det ville jeg ikke tippet hadde jeg vært deg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RefinemenT Skrevet August 31, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 hehe...hvor stor motor har du a? fixa forresten audien min i går..... det var vannmpumpa som hadde gått hvis det er noen som lurer.. men nå er den da oppe og går... Siter audi a3 er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nitrisious-E Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 Originally posted by RefinemenT hehe...hvor stor motor har du a? fixa forresten audien min i går..... det var vannmpumpa som hadde gått hvis det er noen som lurer.. men nå er den da oppe og går... Tror han har 1.6? Fint du fikk fiksa bilen da!:) Siter - 03 S3 x 97 A3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HoaxiePowah Skrevet August 31, 2004 Rapporter Share Skrevet August 31, 2004 har bare 1.6 jeg ja ..stemmer det ;) men tar det med knusende ro....skal bli bedre med åra ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RefinemenT Skrevet September 5, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2004 kødder du?...... trodde seriøst du kjørte 1,8 turbo eller no sånt jeg:D hvordan får jeg lagt ut bilde av bilen min under nicket mitt? damn....vanskelig detta:D Siter audi a3 er tingen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg