Gå til innhold

Skal bruke 15000 på 240'en

Ranger emnet


Nox

Anbefalte innlegg

Tenkte å trimme litt på 240'en til våren\sommeren og bruke 15000 ca

 

jeg har tenkt på et par muligheter:

 

Beholde den gamle B230K motoren som har gått 187' og montere doble webere, effektanlegg, porte topp, filter og kam. Dette vet jeg kommer på ca 15000

 

Eller jeg kan

Skifte til en b230ET\b21ET og trimme denne litt mer.

 

Noen som har noen bra forslag på hva som er lurt og kansje hvor dette kan gjøres.

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde søkt etter en ferdig trimmet motor i Sverige eller her hjemme i Norge. For 15-kruttlapper finner du sikkert noe brukbart som hadde kostet mer enn det i deler om du skulle bygget det opp selv. Et råd bare, er jo verdt et forsøk ;)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er vel spørsmålet om montering av sakene.

Jeg har "litt" peil selv, og jeg vet faren min drev å skifta volvomotorer før i tiden.. men det er kansje lurt at det blir gjort av noen som vet ordentlig hva han driver med..?

 

Forresten suggen: Hvor i asker er det du bor? synes jeg kjenner meg litt igjen der på bildene dine..

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230ET har jo 186hk tic standard.

B230FT har 156 eller.no slikt.

 

Jeg regner med man får 220-230hk ved å chippe, sportfilter, kam og sporteksos'e en B230ET.

 

Jeg hadde selv byttet motor, siden en forgasser motor med mye hk bruker mye bensin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.. det som kansje vil være lurest er å skaffe meg en 240 til med rast motor og ha dette som prosjekt da.. skal vel ikke være så vansklig å få tak i dette for noen få lapper.

240en jeg har nå er så å si helt strøken så det blir kansje litt dumt å "ødelegge" denne

-Mazda 323 GTR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230 kom som sagt over; i 1985.

Det var "lavfriksjons" motorer, men i de to første årene var de mindre egnet til trimming (1985 og 1986). I 1987 var de bedre egnet igjen. Dette var pga en "svakhet" ved lettingen inni motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår